Strona 1 z 1
Użyteczność 4x4 w Rextonie
: 11 lis 2017, 21:52
autor: Piotr11
Po przeczytaniu, wielu postów o napędach w Rextonie 4H i 4L, wychodzi że lepiej ich nie używać, bo niby nie można jechać na 4H powyżej 50 a na 4L nie wolno szybciej niż 30 km/h i w obu przypadkach tylko na śniegu lub błocie i lepiej nie skręcać bo można zniszczyć reduktor ipt . Wspomnę że w instrukcji jest napisane że można załączyć 4H do 70 km/h, to z tego wynika że producent pozwala na taką jazdę, a co w przypadku gdy załączę na lodzie a po kilku kilometrach lód się skończy ? to co wtedy ??? rozwalę to całe ustrojstwo ??? to po jakiego grzyba takie coś montują ???.
Re: Użyteczność 4x4 w Rextonie
: 11 lis 2017, 22:21
autor: alfik
To nie jest zły system. Po pierwsze nie wybucha od razu, skręcać można, po drugie służy do jazdy w terenie, gdzie nawierzchnia ogranicza prędkości. Oczywiście nie można go używać na przyczepnej nawierzchni, ale wówczas nie jest potrzebny. W terenie jest lepszy niż napęd dołączany. Słabo jest na drodze typu trochę asfaltu a trochę śniegu, ale jak nie jest to suchy asfalt to nie rozleci się od razu. Natomiast na śliskim przy 4x4 skręca słabo, trzeba uważać, by nie pojechać prosto, ale za to mała szansa na nadsterowność. Miałem 4 samochody 4x4 - każdy z innym rozwiązaniem napędu. Na szosie najlepszy był torsen, ale w terenie rozwiązanie Kyrona albo zablokowany centralny dyfer w Pajero co wówczas działa tak samo.
Re: Użyteczność 4x4 w Rextonie
: 11 lis 2017, 22:30
autor: majek
Dlatego producent dał wybór ten kto chce mieć 4x4 na asfalcie wybiera napęd TOD , a ten kto częściej używa rextona w terenie bierze Part time.
Re: Użyteczność 4x4 w Rextonie
: 12 lis 2017, 10:25
autor: DeMaDeS
Skoro już jest ten temat... jak wygląda kwestia użyteczności TOD'a w terenie? Czy nie za mało mocy przekazuje na przednie kola? Teoretycznie po włączeniu 4L przekazywane jest 50:50 ale.. wg specyfikacji technicznej TODa maksymalny moment jaki może przenieść na przednie koła to 700nm, wydaje mi się że to za mało w kopnym piasku.
Re: Użyteczność 4x4 w Rextonie
: 12 lis 2017, 18:24
autor: sq2gco
Mam Rexia z TOD i testowałem go w terenie typu leśna droga w różnych warunkach pogodowych, przy podjeździe pod górkę po mokrych liściach i po śniegu i błocie. Opony typu Yokohama Geolander i jestem zadowolony, szedł do przodu bez problemu i czuło się że może jeszcze więcej. Jedynie co by się przydało to osłony podwozia aby nic nie uszkodzić, do normalnych zastosowań użytkowych np. dojazd od domku letniskowego po bezdrożach nie potrzeba nic lepszego.
Re: Użyteczność 4x4 w Rextonie
: 12 lis 2017, 20:55
autor: DeMaDeS
Znalazłem film obrazujący moje wątpliwości co do TODa :
https://www.youtube.com/watch?v=BLddsmYpjYYTutaj widać, że są sytuacje, kiedy tylne koło się kręci i przednie też próbują lecz ilość niutonometrów które do nich dociera jest zbyt niska by buksowały, czasem na filmie zabuksują ale przez większość czasu.. stoją.
Pytanie w jakim stopniu był zużyty TOD w tym egzemplarzu.
Re: Użyteczność 4x4 w Rextonie
: 12 lis 2017, 21:58
autor: XSzafaX
Dokładnie jest tak jak pisze kolega ja mam part tima i z przyczepą kampingową i to dużą po piachu radzi sobie bez problemu i to pod górę a TOD z wózkiem i skuterem wodnym na nim nie może wyjechać z plaży ..... muszę nagrać kiedyś film z rexem w roli głównej i wstawię na forum
https://m.youtube.com/watch?v=YT4Rwm-R5ps Ja moim rexem to bym wyciągnaął cały ten zestaw z filmu bez rozpinania bez problemu często ciągam forda focusa combi z przyczepą po piachu prawie co tydzień jeździmy rodzinnie na ryby co wiąże się z plażą

pozdrawiam !