Strona 1 z 1

W temacie pompy HP

: 23 cze 2018, 15:02
autor: bettar
Cześć ,
czy mółbym prosić o podpowiedź. Zawziecie szukam przyczyny błedu (bład IMV - za niskie ciśnienie) . Otóż wyciągnąłem zawór IMV i bazując na filmie https://www.youtube.com/watch?v=IXK3skN9Ebk chciałem go sprawdzić ... chyba jest dobry, ale na filmie 2:30 jest moment gdzie facet naciska na pompkę i przelewa mu przez pompę. Ja tak nie mogę zrobić - jest zablokowane. Leci troszkę przez powrotny pompy ale z gniazda IMV nic. Co myślicie?

Re: W temacie pompy HP

: 23 cze 2018, 15:34
autor: regaciarz
Powroty wtrysków sprawdzone? Najczęściej lanie wtrysków w powrót powoduje za niskie ciśnienie

Re: W temacie pompy HP

: 23 cze 2018, 18:52
autor: bettar
Powroty, czas testu 2 minuty na rozgrzanym silniku z przegazowaniem:
1: 13ml
2: 9 ml
3: 9ml
4: 7 ml
5: 10ml
Filtr paliwa nowy, sprawny. Zbiornik umyty, szczelny, przewody wymienione. Czujniki obrotów wału i wałka rozrzadu, wszytstkie temperatury, stukowe, ehh sprawdzone wg manala, (po rezystancjach). Dzisiaj IMV i pompa. Nie mam jak sprawdzić czujnika ciśnienia na szynie.
Wykres z jazdy:
Screenshot_EasyDiag.png


zółty - imv im mniej tym bardziej otwarty
niebieski - zadane ciśnienie
zielony - otrzymane ciśnienie
czerwony - obroty

I tak po mojemu: albo czujnik ciśnienia oszukuje, albo IMV sie blokuje, albo pompa ma jakis opór na wejściu niskiego ciśnienia albo nie wyrabia z wysokim albo kurcze ... nie wieem

HEEELP

Re: W temacie pompy HP

: 26 lip 2018, 8:49
autor: bettar
Opiszę czym sie skonczyło, może komuś pomogę. Pompa wyciągnąłem - zabieg wymaga sporo czasu, mi zajęło około 4 godziny. W celu demontazu poomy trzeba ściągnąć:
1. Pasek, wiatrak, osłone wiatraka, koła pasowe pompy wody i wiatraka i napinacz paska
2. Górną rurę wody z prawej strony
3. obudwie rury do intercoolera
4. obydwie rury do EGR + EGR
5. pokrywę pompy od przodu (jest wklejana)
6. ustawić rozrzad na znaki
7. poluzować 3 sruby M7 mocujace koło zembate pompy. Następnie blokując koło zembate zluzować nakretke centralną
8. ustawić rozrzac na znaki, złąpać łancuch (np drutem) i wykrecic napinacz. Cofając wałem zluzować łańcuch przy pompie.
9. sciągnąć koło zembate (powinno zejść po dobroci, jak nie to lekko opukać młoteczniem)
10. odkecić łożysko pompy i ściągaczem rozłączyć

Po odpieciu przewodów od pompy powinna wyjść.

Rozbiórka pompy: sama w sobie to bardzo prosta konstrukcja. Cały myk w tym, że precyzja wykonania jest tak wysoka, że każdy paproch stanowi śmiertelne zagrożenie. Poniżej moja pompa w czasie rozbiórki:
https://www.youtube.com/watch?v=X2C20cP ... e=youtu.be

W środku były jakieś silikonowe paprochy. Lekko zużyta była też sekcja niskiego cisnienia - wymieniłem na oryginał delphi (270pln). Całość wymyłem, poskładałem, ciśnienie wróciło, Check - nie wrócił.

Jeśli macie pytania - śmiało

Re: W temacie pompy HP

: 26 lip 2018, 20:57
autor: rk75
Dobra robota :D

Re: W temacie pompy HP

: 27 lip 2018, 22:03
autor: krisw11
Na prawde szacunek za TAKĄ ROBOTE Kolego ! Podziwiam........