Strona 1 z 1

Wycieraczki, przekaźnik świec żarowych, czujnik temperatury, intercooler, diagnostyka w Poznaniu

: 14 wrz 2018, 11:12
autor: back333
Witajcie, jestem tutaj po raz pierwszy.
Kupiłem Reksia 270 XDI i mam kilka problemów ale rozbije to na osobne tematy, prosząc o wsparcie zacnych forumowiczów:

1) Wycieraczki - tryb auto
Czy Rexton ma coś takiego jak czujnik deszczu? Na pokrętle prawym tym od wycieraczek mam kilka pozycji dla nich przeznaczone. LOW działa, HI działa, MIST działa. OFF - działa tzn wycieraczki nie działają, ale zastanawia mnie tryb AUTO. Wody i deszczu reksio trochę widział a wycieraczki się nie włączyły. Druga sprawa to pokrętło od szybkości wycieraczek - czy to działa tylko z trybem AUTO? Na pozycji low i hi pokrętło nie powoduje zmian. Jak uaktywnić tryb AUTO, lub sprawdzić co się popsuło?

2) Przekaźnik świec żarowych
Takie cudo powoduje u mnie pomarańczową ikonkę śmierci w postaci "check engine". Obecnie mam coś tam zmajstrowane bo przekaźnik nie jest od ssangyonga tylko od mercedesa, samochód ma moc, przyśpiesza etc. Chcę się pozbyć tej ikonki ale cena oryginału - przeszło 700zł odstrasza. Kupiłem na allegro jedna używkę niby sprawna - wymieniłem, auto nie miało mocy, ikonka nadal się paliła. Wróciłem z powrotem do mercedesowskiego zamiennika tak jak było, reksiu dostał z powrotem moc, i pomarańczowa ikonkę. Teraz zakupiłem następna uzywkę i planuje sprawdzić. Czy ktoś miał podobny problem?

3) Problem z czujnikiem temperatury
Jak juz wyczytałem na forum czujnik lubi się psuć. Mam objaw wskazówkowy - tj temperatura silnika po 130 km/h leci w gore. Kupilem orig z UNIMARTu i planuje wymienic. Piszę o nim w odwolaniu do pkt 2.

4) Intercooler
Czy ten reksio ma intercooler? Czasami mam wrażenie ze silnik różnie pracuje. Tak jak by raz się intercooler załączał, raz nie.

5) Diagnostyka
Czy Ktoś zna dobrego człowieka od diagnostyki reksów w Poznaniu? Chodzi przede wszystkim o podpięcie pod komputer i rozszyfrowanie wszystkich błędów.

Re: Wycieraczki, przekaźnik świec żarowych, czujnik temperatury, intercooler, diagnostyka w Poznaniu

: 21 paź 2018, 3:00
autor: Trawas
I co, rozwiązałeś problem przekaźnika świec ?
Jak byś poczytał w manualu to kod błędu P 1720 wyskakuje z różnych powodów.
Brak przepływu przez świecę też wywala błąd preheatera.
Warto by sprawdzić wszystko po kolei.
Pre-Heating
• The power will be supplied to the glow plugs by ECU controls when the power is supplied to the IG terminal from
the battery and there are normal communications with ECU within 2 seconds. The surface of glow plug will be
heated up to 850°C very quickly to aid combustion by vaporizing air-fuel mixture during compression stroke.
• Preheating time is controlled by ECU.
After-heating
• When the engine is started, after-heating starts by ECU controls. The idle rpm will be increased to reduce toxic
smoke, pollutants and noises.
• After-heating time is controlled by ECU.
Checking glow plugs
• Check each glow plug for short in circuit
• Check each glow plug for open in circuit due to overvoltage
• Check glow plug for short to ground
Forceful relay shut-down
• When glow plug is shorted to ground
K-Line communication
• ECU sends the results to preheating time control relay through K-Line to start communication.
• Preheating time control relay sends messages including self-diagnosis data for glow plugs to ECU.
• Glow plug makes communication only as response to demand.
• When power is supplied, ECU starts self-diagnosis within 2 seconds.
• Under the following conditions, communication error occurs.
- When there is no response from glow plug module within 2 seconds
- When an error is detected in checksum
- Less byte is received

Re: Wycieraczki, przekaźnik świec żarowych, czujnik temperatury, intercooler, diagnostyka w Poznaniu

: 21 paź 2018, 3:05
autor: Trawas
No i nie intercooler ci się nie załącza bo on się nie załącza tylko po prostu jest.
Prawdopodobnie pada ci podciśnieniowy modulator turbiny.
Było tu pisane jak rozebrać i wyczyścić a jeśli nie chcesz to nie kupuj od Rexa tylko od Opla bo trzy razy tańsz tylko kostki elektryczne muszą pasować.

Re: Wycieraczki, przekaźnik świec żarowych, czujnik temperatury, intercooler, diagnostyka w Poznaniu

: 21 paź 2018, 13:58
autor: krisw11
Trawas a ty masz jakieś nocne czuwanie na forum:))) ?? 3.05 widze odpisałeś hehe a może na wyborach chciałeś być pierwszy i czyhasz gdzieś tam pod lokalem wyborczym :)))

Re: Wycieraczki, przekaźnik świec żarowych, czujnik temperatury, intercooler, diagnostyka w Poznaniu

: 08 sty 2019, 7:53
autor: back333
No więc, w naprawie mojego rexa męczymy się razem z Kolegą z forum.

Zostały zregenerowane wtryski, pompa, wyczyszczony egr, zaworki od turba i egr, wymieniony przekaźnik świec żarowych, czujnik temperatury, sprawdzona wiązka silnikowa, nawet obecnie mam 2 ecu. I dalej nic specjalnego.

Auto potrafi jechać normalnie aż nagle zadławić się i pali się checkengine, moc spada wchodzi w tryb awaryjny - to jedno z lepszych wyjść.
Potrafi też zdławić się, kompletny brak mocy, dławi się i chce zgasnąć. Temperatura nadal potrafi się podnieść

Ręce opadywują. Lista losowych błędów które zgłasza po podłączeniu pod Delphi DS150:
P0675 - Swieca żarowa cylindra nr 2, przerwa obwodu
P1148 - Wykonano aktualizację inicjalnego minimalnego impulsu jazdy
P1115 - Sygnał temperatury płynu chłodniczego silnika
P1235 - Obwód czujnika pozycji sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki; zakres/parametry
P1611 - Wtryskiwacz blok 1, niska dawka
P0400 - Regulacja w układzie recyrkulacji spalin

Wtryskiwacz 1 został sprawdzony, jest sprawny.

Zauważyłem ze z lewej strony, od kierowcy - pojawiła się nieszczelność i zbiera się woda pod wycieraczką.

Czy ktoś jest w stanie pomoc i nakierować co jest nie tak? Z autem męcze się już 3 miesiąc...

Re: Wycieraczki, przekaźnik świec żarowych, czujnik temperatury, intercooler, diagnostyka w Poznaniu

: 09 sty 2019, 15:56
autor: MacGyver
Sprawdź wszystkie połączenia masowe. Ale wszystkie począwszy od głównych tj. akumulator, nadwozie, silnik. Poprzez masy wiązki elektrycznej silnika. Sprawdź czy w trakcie jazdy nie występują wahania napięcia w instalacji - alternator lub połączenia głównego plusa zasilania.

Re: Wycieraczki, przekaźnik świec żarowych, czujnik temperatury, intercooler, diagnostyka w Poznaniu

: 09 sty 2019, 16:31
autor: Jurgen
Odnośnie temperatury, która potrafi się podnieść to czy podnosi się tylko na "czujniku" czy faktycznie Rex zaczyna się "gotować"?
Odnośnie wody na dywaniku wewnątrz to sprawdź wylot [rurke] z klimatyzacji bo raczej masz zapchane ujście z klimy na zewnątrz i dlatego leje do środka. Chyba , że dziura w podłodze :)
Odnośnie wtrysk. nr 1 zrób dla pewności próbę przelewową bo może zaworek na wtrysku gra w bambuko skoro komp pokazuje ,że jedynka nie halo to tu bym się jeszcze przyjrzał. Najlepiej podłącz pod "Delphi" i w czasie jazdy zobacz czy podczas braku mocy nie spada ciśnienie paliwa.

Re: Wycieraczki, przekaźnik świec żarowych, czujnik temperatury, intercooler, diagnostyka w Poznaniu

: 18 sty 2019, 22:26
autor: back333
Wyszło na to że nie było na jednej wiazce przejscia. Narazie auto jeździ ale jest błąd od egr taki jak tutaj p0400-pompa-vacum-t5095.html

Re: Wycieraczki, przekaźnik świec żarowych, czujnik temperatury, intercooler, diagnostyka w Poznaniu

: 21 sty 2019, 21:14
autor: MacGyver
"Check" się świeci?

Re: Wycieraczki, przekaźnik świec żarowych, czujnik temperatury, intercooler, diagnostyka w Poznaniu

: 23 sty 2019, 9:54
autor: back333
Niestety tak, w przypadkach takich jak opisane w tym temacie z p0400 pompa vacuum

Re: Wycieraczki, przekaźnik świec żarowych, czujnik temperatury, intercooler, diagnostyka w Poznaniu

: 23 sty 2019, 12:26
autor: sematpl
Cześć,

w razie czego pompę vacuum możesz kupić używaną zawsze i sprawdzić. Nowa kosztuje bodajże ponad 1000 zł więc sporo. Ogólnie wymiana nie jest szczególnie skomplikowana. Ja używkę kupiłem za 130 zł + 150, albo 200 wymiana, więc nie ma masakry ;)

Re: Wycieraczki, przekaźnik świec żarowych, czujnik temperatury, intercooler, diagnostyka w Poznaniu

: 23 sty 2019, 13:55
autor: back333
Pan Sławek już mi Vacuum sprawdził, mówi że jest ok :)

Re: Wycieraczki, przekaźnik świec żarowych, czujnik temperatury, intercooler, diagnostyka w Poznaniu

: 23 sty 2019, 23:03
autor: MacGyver
Sprawdź przewody podciśnienia, a szczególnie przewód idący na zawór podciśnienia napędów (pod podstawą akumulatora) U mnie było tak: zapalał się w czasie jazdy po przekroczeniu 1800 obr. "check" i po zejściu z obrotów gasł. Jeśli nie gasł po zejściu z obrotów to znikał po zgaszeniu i ponownym przekręceniu kluczyka już na etapie wstępnej auto-diagnozy jeszcze przed odpaleniem, pozornie nic więcej - samochód jeździł normalnie nie było czuć spadku mocy. byłem na wyjeździe wiec postanowiłem podpiąć się do kompa dopiero po powrocie do domu. Problemy zaczęły się po podpięciu przyczepy kempingowej. Rexton, który wcześniej tę przyczepę targał prawie jej nie czując ledwo dyszał i brakowało mocy. Wtedy zmuszony sytuacją zgłębiłem bardziej temat. Wężyk podciśnienia pękł przy samym króćcu zaworu napędów, było to widać dopiero po poruszeniu nim. Po obcięciu i ponownym nałożeniu jak ręka odjął, powróciła moc i znikną "check". Reasumując Rozszczelnienie instalacji podciśnienia powodowało problemy ze sterowaniem turbo i EGR bo to wszystko na jednym podciśnieniu chodzi i musi być 100 % szczelne.

Re: Wycieraczki, przekaźnik świec żarowych, czujnik temperatury, intercooler, diagnostyka w Poznaniu

: 26 sty 2019, 0:12
autor: Trawas
Wężyki kosztują grosze, po co się bawić ? wywalić je wszystkie i wsadzić nowe. Może się nazbierało syfów i zrobiły się korki z kurzu ? A czy to jest wina pompy sprawdzisz jak odłączysz od magistrali wszystko oprócz modulatorów turbiny i ERG. Jeśli po czymś takim muli to pompa do wymiany. I jeszcze jedno, sprawdź czy podciśnieniowy siłownik turbiny ( na turbinie) się czasami nie zacina ? Bo ten błąd wskazywałby a jego nieprawidłową pracę. Modulator tylko steruje ale robotę wykonuje siłownik podciśnieniowy. Możesz to sprawdzić " na smoka" odłącz wężyk od modulatora i wszadź w buzię, zassij powietrze, jak siłownik nie poruszy cięgłem to jest zdechły. Może się też łajza zacinać i raz działać a raz nie. Popatrz na niego uważnie co robi .
Acha świecę sprawdź omomierzem. Swieca - silnik Ma być około 2 Ohmy. Jak nie ma to przepalona.
Rex co prawda odpali na mrozie i bez świec ale po co męczyć akumulator ? no i check się palić będzie a to wyłączy tempomat.
A, i wtysk 1 masz do roboty. Nie przelewa jak piszesz ale niestetsy to nie wszystko. Brudny jest i przytkany. Wymyć drania a szczególnie jego końcówkę i sprawdzić czy daje stróżki czterema otworkami po równo. Uważaj na zbyt niskie dawki wtrysku bo to oznacza , że powietrze się nie wypala w cylindrze do końca i jego nadmiar może wypalić ci dziurkę w tłoku albo usmarzyć zawory wydechowe. Zjawisko jak przy zbyt ubogiej mieszance w benzynce.
No a z tą recylkulacją spalin to poradził bym sobie inaczej :) przy pomocy informatyka hihihihihi

Re: Wycieraczki, przekaźnik świec żarowych, czujnik temperatury, intercooler, diagnostyka w Poznaniu

: 27 sty 2019, 1:20
autor: Trawas
O i jeszcze jedno,- nic ci nie da wyczyszczenie modulatora jeżeli jego filtr zostawiłeś tak, jak był. Najczęstszym powodem zakłóceń pracy modulatora jest zapchany jego filtr powietrza. Nie ma się co bawić w mycie tej gąbki bo i tak porządnie się jej nie oczyści ale jest sposób na wszystko. Wywala się filtr a zamiast niego nakłada się wężyk , może być taki przezroczysty. Na jego drugim końcu wężyka montujesz filtr paliwa ( taki plastikowy stożek z harmonijką w środku) np od skutera a najlepiej przenieść go dłuższym wężykiem w miejsce mniej narażone na kurz, np za akumulator, przy błotniku. Montaż modulatora na silniku, w miejscu gdzie od koła wali kurzem jest niefortunne. Filtr modulatora szybko się wypełnia syfem i zaczyna mulić modulator. Opory powietrza w zasyfionym filterku spowalniają pracę załączania turbiny i ERG. Warto pozbyć się tego problemu raz na zawsze.