Wtryski Rexton I 2.7xdi
: 25 lis 2018, 20:57
Witam,
Na poczatku chciałbym poinformować, że przejrzałem już wszystkie tematy jakie były odnośnie wtrysków w naszych Ssangyongach i w żaden sposób nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.
W lipcu tego roku na trasie Żory-->Warszawa zdażyła się dziwna rzecz, a mianowicie podczas jazdy zaświeciła się kontrolka CHECK ENGINE, bez powodu. Wczesniej sie zapalała, ale z powodu czujnika temperatury. Po powrocie dałem samochód do podłączenia pod komputer. Okazalo się, że jest błąd wtrysku czwartego cylindra. Błąd usunieto i jeździłem tak przez 1-2 miesiące. Później problem sie powtórzył. Zajechałem wtedy juz do serwisu Ssangyonga. Tam ograniczono sie do usunięcia błedu i poinformowano mnie, żeby po prostu obserwować samochód. Za nastepny miesiac czy dwa sytuacja sie powtorzyła. Dzwoniłem wtedy do firmy zajmującej sie wtryskami. Za wyciagniecie i tylko sprawdzenie chcieli 500 zl. Wstrzymalem sie z ta decyzja.
Teraz najistotniejsze co wyróżnia ten przypadek na tle innych, a mianowice: Nie ma żadnych typowych objawów uszkodzenia wtrysków. Odpala od ręki nawet teraz przy zimnych porankach, nawet jak stoi przez kilka dni. Silnik chodzi cicho, pali podobno wzorowo, bo teraz w cyklu mieszanym max 10 l/100. Rekord na trasie to ponizej 8l/100. Kopcic nie kopci, chyba, ze przez dlugi czas jezdzi sie po miescie, a później da gaz do oporu. Wtedy zakopci raz a porzadnie i orzy następny dynamicznym ruszeniu juz tego nie ma.
Czy ktos z forumowiczów mial taki przypadek? Ta kontrolka mnie irytuje i zastanawia zarazem. Zauwazylem, ze blad wyskakuje podczas bardzo dynamicznej jazdy.
Za wszystkie porady z góry dziękuję, bo nie usmiecha mi sie wymieniac wtryskow, czyscic calego ukladu paliwowego itd, zeby sie okazało, ze to nie w tym problem.
Dodam jeszcze, ze odkąd auto jest w moich rekach leje mu tylko porządne paliwo Miles Diesel plus z Circle K. Zastanawialem sie jeszcze czy nie dolac do baku Liquid Moly, podobno cos daje tylko ze troche sie boje, ze mi jakies syfy z baku rozpusci do tego stanu ze przejda do wtryskow i bedzie jeszcze gorzej.
Na poczatku chciałbym poinformować, że przejrzałem już wszystkie tematy jakie były odnośnie wtrysków w naszych Ssangyongach i w żaden sposób nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.
W lipcu tego roku na trasie Żory-->Warszawa zdażyła się dziwna rzecz, a mianowicie podczas jazdy zaświeciła się kontrolka CHECK ENGINE, bez powodu. Wczesniej sie zapalała, ale z powodu czujnika temperatury. Po powrocie dałem samochód do podłączenia pod komputer. Okazalo się, że jest błąd wtrysku czwartego cylindra. Błąd usunieto i jeździłem tak przez 1-2 miesiące. Później problem sie powtórzył. Zajechałem wtedy juz do serwisu Ssangyonga. Tam ograniczono sie do usunięcia błedu i poinformowano mnie, żeby po prostu obserwować samochód. Za nastepny miesiac czy dwa sytuacja sie powtorzyła. Dzwoniłem wtedy do firmy zajmującej sie wtryskami. Za wyciagniecie i tylko sprawdzenie chcieli 500 zl. Wstrzymalem sie z ta decyzja.
Teraz najistotniejsze co wyróżnia ten przypadek na tle innych, a mianowice: Nie ma żadnych typowych objawów uszkodzenia wtrysków. Odpala od ręki nawet teraz przy zimnych porankach, nawet jak stoi przez kilka dni. Silnik chodzi cicho, pali podobno wzorowo, bo teraz w cyklu mieszanym max 10 l/100. Rekord na trasie to ponizej 8l/100. Kopcic nie kopci, chyba, ze przez dlugi czas jezdzi sie po miescie, a później da gaz do oporu. Wtedy zakopci raz a porzadnie i orzy następny dynamicznym ruszeniu juz tego nie ma.
Czy ktos z forumowiczów mial taki przypadek? Ta kontrolka mnie irytuje i zastanawia zarazem. Zauwazylem, ze blad wyskakuje podczas bardzo dynamicznej jazdy.
Za wszystkie porady z góry dziękuję, bo nie usmiecha mi sie wymieniac wtryskow, czyscic calego ukladu paliwowego itd, zeby sie okazało, ze to nie w tym problem.
Dodam jeszcze, ze odkąd auto jest w moich rekach leje mu tylko porządne paliwo Miles Diesel plus z Circle K. Zastanawialem sie jeszcze czy nie dolac do baku Liquid Moly, podobno cos daje tylko ze troche sie boje, ze mi jakies syfy z baku rozpusci do tego stanu ze przejda do wtryskow i bedzie jeszcze gorzej.