Strona 1 z 1

2,7 xdi dławienie silnika

: 16 sie 2019, 18:53
autor: rasti86
Witam
Mam problem, mianowicie czasem (ale nie jest to jakoś powtarzalne, czasem się pojawi czasem bez objawów) Jak jadę i zaczynam lekko przyspieszać (delikatnie bez buta w podłogę) przy około 2tys obrotów czuje ze silnik zaczyna lekko dlawic (delikatnie bez mocnych szarpniec) wystarczy wtedy ze odpuszczę gaz albo docisne w podłogę i jest ok. Natomiast jak że tak powiem przyspiesza agresywnie (but w podłogę) to ten objaw pojawił mi się tylko raz.
Dodam że przed tym wymieniłem tłumnik środkowy i końcowy, bo rozlecial się podczas jazdy.
Zdjalem wszystkie przewody od turbo są szczelne, turbina też ok. Nowy filtr powietrza... Czasem objaw nie występuje przez parę dni, a czasem pojawi się podczas jazdy.
Rexton 2005 2,7 xdi part-Time.
Jakieś pomysły?

Re: 2,7 xdi dławienie silnika

: 17 sie 2019, 7:54
autor: bettar
W warunkach pracy jakie opisujesz powinno zamykać EGR i zamykac/otwierać waste gate w turbinie. Inaczej mówiąc muszą zapracować elektrozaworki. Moje propozycje: podłącz wakuometr przed zawiejami i sprawdź czy w momencie zaniku mocy nie spada podciśnienia. Opcja 2 zamień zaworki EGR i turbo: kabelki i wężyki. Wydaje mi się że zaworek od EGR w momencie zamykania spuszcza podciśnienie z całego układu czyli jednocześnie obniża ciśnienie doładowania