Strona 1 z 2

Zatarty Dyfer?

: 09 wrz 2019, 7:37
autor: SangRex
Witam. Wczoraj popadało więc wyłączyłem kontrolę trakcji i kierująć się nieposkromioną głupotą zrobiłem takiego zrywa, że sam się zdziwiłem i oczywiście kilka zakrentów bokiem i nagle... zblokowało mi tylne koła tak jakby się załączyło lsd albo przytarły satelity. Moje pytanie brzmi jak wygląda fyfer z lsd u mnie po zdjęciu dekla widać satelity ale okienka są malutkie coś jak w bmw w przypadku szpery z tym że tam nie widać satelit. Olej był rozwodniony i miał bardzo dużo opiłków więc obstawiam że się przytarł jednak kiedy podniosłem cały tył auta i włączyłem bieg to koła nie były już zblokowane i dyfer działał prawidłowo.

Re: Zatarty Dyfer?

: 09 wrz 2019, 9:23
autor: automatic
To czy masz LSD czy nie : sprawdzisz po VIN
Rozwodniony olej ??? czym ? Inny olej jest do LSD !
Sprawdzisz to się wyjaśni .

Re: Zatarty Dyfer?

: 09 wrz 2019, 9:57
autor: SangRex
Rozwodniony jak sama nazwa wskazuje chyba nie whisky ;-) i wiem jaki olej idzie do lsd! Pytam bo może ktoś ma zdjęcie dyfra a vinow czytać nie umie poza tym ktoś mógł zmienić dyfer na taki z lsd i odwrotnie :-)

Re: Zatarty Dyfer?

: 09 wrz 2019, 11:20
autor: RudebwoyIrl
Jak widzisz satelity to nie masz LSD. Sprawdź jaki masz most tongil czy ksc.

Najłatwiej zmierzyć śrubę od wlewu oleju jak ma 9 coś to będzie ksc jak 13 czy coś to tongil potem tylko czy to 90 czy 85 i jesteśmy w domu :)

Re: Zatarty Dyfer?

: 09 wrz 2019, 12:14
autor: SangRex
Ok Dzięki Kolego za odpowiedź.

Re: Zatarty Dyfer?

: 09 wrz 2019, 13:43
autor: automatic
SangRex pisze:Rozwodniony jak sama nazwa wskazuje chyba nie whisky ;-)

Olej z wodą nie mieszają się - mogą stworzyć zbełtane razem emulsję olejową np: chłodziwo do obrabiarek.
Olej może być najwyżej ROZRZEDZONY np benzyną lub olejem napędowym ale w obu tych przypadkach tylny most długo nie pociągnie .
Opiłki - coś się zmieliło i dostało w satelity - zablokowanie ich to jest jak amatorska szpera 100%.
Podniesienie samochodu poluzowało mechanizm różnicowy (ruchy do przodu i tyłu kołami oczyściły przestrzeń miedzy zębami satelitów ) i wszystko się ,,naprawiło'' .

Re: Zatarty Dyfer?

: 09 wrz 2019, 14:26
autor: SangRex
Nikt nie napisał że się mieszają. Najprawdopodobniej satelity jeśli się przytarl to zebrały trochę metalu. Kolego to nie jest kwestia dostania się opilkow między zęby satelity tylko zatarcia ich na wałku albo obudowie. Amatorska szpera to szpera 100 % a tu było tak 50 ;-)

Re: Zatarty Dyfer?

: 09 wrz 2019, 23:21
autor: RudebwoyIrl
Dawno ten olej wymieniales ? Zresztą Co by nie było z tym olejem i gdzie te opiłki by nie wpadły Panowie to rozebrać, sprawdzić , naprawić , napisać:)

Jak nie tongil 90 ani LSD kSC 90 to można tam włożyć wszystko co do dana 44 :)

Re: Zatarty Dyfer?

: 10 wrz 2019, 6:49
autor: SangRex
Ja nie zmieniałem go od zakupu czyli od ponad roku a realnie gdzieś od 4-5 miesięcy bo resztę czasu stał u mechaników. Dobrze prawisz Kolego :-) co prawda chciałem przemyc ropą dyfer zalać nowy olej i rura bo nie wiem czy będę miał czas na rozkręcanie tego. Koledzy dobrze mi się wydaje? Do reduktora idzie Dexron?

Re: Zatarty Dyfer?

: 10 wrz 2019, 11:36
autor: automatic
A ile masz pozycji w przełączniku napędów ?

Re: Zatarty Dyfer?

: 10 wrz 2019, 18:17
autor: SangRex
Mam 3 Part Time :-)

Re: Zatarty Dyfer?

: 10 wrz 2019, 21:34
autor: SangRex
Dzisiaj umyłem cały dyfer i założyłem dekiel a jutro zaleje olej i sprawdzę czy to jeszcze pojezdzi a jak nie to założę mosty od uaza ;-) RudebwoyIrl a śruba do wlewu oleju ma 9mm.

Re: Zatarty Dyfer?

: 11 wrz 2019, 11:26
autor: SangRex
Olej zalany i dyfer dziaja jak "nowy". Jak coś się posypie po 100km to dam znać.

Re: Zatarty Dyfer?

: 11 wrz 2019, 15:44
autor: automatic
SangRex pisze: a śruba do wlewu oleju ma 9mm.


(3/8) cal =
9,52 milimetra

Re: Zatarty Dyfer?

: 11 wrz 2019, 22:44
autor: SangRex
Sprawdzałem metrówką ale tak wiem, że ma więcej bo patrzyłem w internecie. A po co pytałeś ile mam pozycji w przełączniku napędów?