Strona 1 z 1

Największe opony

: 04 kwie 2020, 0:23
autor: maciosit
Mam plan wrzucić do swojego rexa ll 2006r. Opony Bridgestone 255/70/r18 obecnie mam 255/55/18r i mam obawy czy nie będą nigdzie ocierać czy dobijać bo nie hcial bym modyfikować zawieszenie. Ma ktoś takie oponki u siebie bądź większe?

Re: Największe opony

: 04 kwie 2020, 13:56
autor: RudebwoyIrl
Hej Kolego, chcesz z 29 cali włożyć ponad 32 do Rexa ...ja bym tego nie robił no chyba że do 3,2 benzyny bo ma odpowiednie przełożenie w mostach..

Re: Największe opony

: 06 kwie 2020, 22:38
autor: uki
Pod 32" to trzeba będzie do normalnego funkcjonowania podnieść na ramie i pewnie jakieś podcinki :)
Kolega tu o mostach z 3,2 dobrze podpowiada - mają przełożenie ponad 4 i to pozwoli na "normalną" jazdę.

Re: Największe opony

: 07 kwie 2020, 11:34
autor: DeMaDeS
Tylko mosty z 3.2 są trudno dostepne, łatwiej z 2.9 :) też były 4,27 ale ale.. chyba w benzynie 2.3 były mosty 4,55

Re: Największe opony

: 11 kwie 2020, 16:54
autor: maciosit
Autko 2.7 diesel, czyli co nic więcej niż producent muwi 255/60/18r(takie już mialem kiedys) nie da rady. Różnica tylko 2 całe albo aż medz profilem 60 a 70
PS. Autko w terenie nie jeździ z reduktora nie korzysta

Re: Największe opony

: 13 kwie 2020, 21:13
autor: RudebwoyIrl
Jak to bulwarówka to może i nic się nie stanie.. tylko to dalej duże koło ja przymierzam teraz jakieś 30,4 czyli 265/70/16 a mam go w górę dzwignietego i uważam że tam już dużo większe koło to raczej nie wejdzie żeby coś nie tarło

Re: Największe opony

: 23 mar 2021, 18:34
autor: Hakama4x4
Cześć. Oryginalnie miałem 255/60/18 zmieniłem na 255/70/18. Auto zyskało na wysokości sporo. Prowadzenie bez zarzutu. Co do zasady nie ociera, nawet w terenie na kamienistych górskich ścieżkach nawet na wykrzyżach z dwoma kołami w powietrzu. Sporadycznie, czyli ok.4-5 razy podczas ok.1000 km przejechanych na tych oponach, przy szybkim skręcie połączonym z mocnym hamowaniem usłyszałem dotknięcie nadkola przedniego koła od strony drzwi ale było to dosłownie dotknięcie bo śladu na nadkolu nie ma. Zostawiłem bo i tak będę litował a jakbym nie liftował to i tak bym zostawił. 60 strasznie tłuką. Tu dużo lepszy komfort

Re: Największe opony

: 25 mar 2021, 15:27
autor: RudebwoyIrl
Ja bym chętnie zobaczył tego zdjęcie Kolego

Re: Największe opony

: 26 mar 2021, 0:35
autor: Hakama4x4
Z przyjemnością podzielę się po weekendzie. Co wracam to już ciemno... :lol:

Re: Największe opony

: 26 mar 2021, 22:42
autor: kawa62
Co mają przełożenia mostu do wielkości opon ?

Re: Największe opony

: 26 mar 2021, 23:57
autor: Ace293
Hakama4x4 pisze:Cześć. Oryginalnie miałem 255/60/18 zmieniłem na 255/70/18. Auto zyskało na wysokości sporo. Prowadzenie bez zarzutu. Co do zasady nie ociera, nawet w terenie na kamienistych górskich ścieżkach nawet na wykrzyżach z dwoma kołami w powietrzu. Sporadycznie, czyli ok.4-5 razy podczas ok.1000 km przejechanych na tych oponach, przy szybkim skręcie połączonym z mocnym hamowaniem usłyszałem dotknięcie nadkola przedniego koła od strony drzwi ale było to dosłownie dotknięcie bo śladu na nadkolu nie ma. Zostawiłem bo i tak będę litował a jakbym nie liftował to i tak bym zostawił. 60 strasznie tłuką. Tu dużo lepszy komfort


Rozumiem że te laczki masz w obecnym samochodzie z opisu czy 2015r Rexton W?

Re: Największe opony

: 27 mar 2021, 19:22
autor: Hakama4x4
Tak oponki w Rexton W. Załączam obiecane zdjęcie. Łańcuchy zmieszczą się tylko do tyłu. Sorrki, że zabłocony ale bylem w terenie a jest sporo błota po roztopionym śniegu.

Re: Największe opony

: 27 mar 2021, 20:57
autor: RudebwoyIrl
Super !! niestety w 1nce tak nie zrobisz bez cięcia:( 2ka chyba też w miarę ok jest

Re: Największe opony

: 28 mar 2021, 10:08
autor: Ace293
No to dałeś mi nadzieję. Ładnie to wygląda i ten obłędny kolor. Jak dla mnie najlepszy.

Re: Największe opony

: 30 mar 2021, 10:26
autor: Hakama4x4
Tak, szukałem w tym kolorze. Jest najładniejszy, poza tym nie rzuca się w oczy jak parkuję go w lesie. Poprzednie auto miałem białe, widać je w lesie było na kilometr i potem ludzie się patrzą krzywo i trzeba by każdemu tłumaczyć :"Jestem tu legalnie". No nie ważne. W każdym razie oponki mam Bridgestone Dueler H/T 840. Kupiłem niejeżdżone używki z Jeepa - bo takie są w Jeep fabryczne, które większość wymienia na lepsze więc można w miarę konkurencyjnie kupić młody rocznik opon nieużywanych. Póki co w lekkim błocie i na mokrych podjazdach ziemnych w górach się sprawdzają więc na takie potrzeby mogę polecić, choć na śniegu nieco gorzej. Nic nie zastąpi bieżnika BFGoodrich All Terrain T/A KO - który jest na błoto, ziemie,itp oraz w zimie trzyma się jak zimówka ale nie znalazłem bieżnikowanych w tym rozmiarze. Trudno. Tak czy owak ze zmiany rozmiaru jestem bardzo zadowolony. Auto jest ok 3 cm wyżej ale nie na tyle aby przeszkadzało to np przy zawracaniu na pochyłościach. Wyższa opona też lepiej pracuje w błocie i lepiej chroni felgę w terenie no i odczuwam wyższy komfort ogólnie na asfalcie z uwagi na wyższy balon. Wyższa opona lepiej tłumi nierówności. Tylko musi być sprawne zawieszenie bo przy połowie skrętu kierownicą mamy odległość od nadkola ok 8-9 mm - czyli jak będą kiedyś luzy to będzie ocierać.