Strona 1 z 3

Podciśnienia - gdzie i do czego?

: 28 lut 2021, 14:17
autor: Plutonowy
Drogie Kolegi ;)
Często w naszych autach przyczyną rożnego rodzaju niedomagań są usterki układu podciśnienia.

W związku z tym prośba i propozycja:
Spróbujmy w jednym zbiorczym lub kilku postach opisać, które zespoły samochodu korzystają z tego rozwiązania. A takze, ktore elementy tego ukladu statystycznie najczesciej "padaja".
Dzieki temu byc moze oszczedzimy w przyszlosci czasu (pieniedzy!) w poszukiwaniu przyczyn awarii tam, gdzie ich nie ma.

Jesli jest gdzies juz taki post, to przepraszam.
P.

Re: Podciśnienia - gdzie i do czego?

: 28 lut 2021, 22:29
autor: kawa62
Miałem w Musso do załączania napędów ale się pozbyłem.

Re: Podciśnienia - gdzie i do czego?

: 01 mar 2021, 0:33
autor: krisw11
Ja wszystko zaślepiałem co fabryka stworzyła ...... :lol: i autko hulało i hula u kupca do dziś...... :wink:

Re: Podciśnienia - gdzie i do czego?

: 02 mar 2021, 20:28
autor: RudebwoyIrl
A ja dalej na podciśnieniu lecę natomiast:) tak naprawdę problem tkwi w układzie przedniego napędu jeżeli się chce komuś bawić to trzeba poprawić fabrykę i też będzie dobrze :)

Re: Podciśnienia - gdzie i do czego?

: 03 mar 2021, 13:39
autor: automatic
Są 2 miejsca newralgiczne - kolanko (nr 10) i uszczelniacze półosi w zwrotnicach , do wymiany uszczelniaczy trzeba zdemontować zwrotnice- jest trochę roboty . Nikomu się nie chce to montuje ręczne sprzęgiełka , ja jestem leniwy i nie lubię wysiadać z wozu w błoto lub śnieg aby je włączyć albo wyłączyć i utrzymuję układ podciśnienia w stanie sprawności . Jak tu kolega pisał - zasysanie wody przez układ świadczy tylko o lekceważeniu stanu tych uszczelniaczy - bo woda dostaje się do piast jeśli nie trzymają - bieżnie półosi są skorodowane i niszczą nawet zamontowany nowy uszczelniacz . Wiem w offroadzie chodzi o fun a nie o wygodę i sprawność auta... Ja SWOIM autem nie zjeżdżam z drogi jeśli to nie jest konieczne ...

Re: Podciśnienia - gdzie i do czego?

: 03 mar 2021, 20:48
autor: krisw11
Zależy szanowni Koledzy ,kto co lubi.....,i co chce mieć...:) Fabryczną bulwarówke czy samodzielnie przerobioną terenówke :) Jedno i drugie działa, jak ,ktoś sie zna na temacie.

Re: Podciśnienia - gdzie i do czego?

: 04 mar 2021, 14:58
autor: automatic
Ja traktuję rextona jako dużego suv-a' z możliwością poruszania się po średnim terenie gdy zajdzie taka potrzeba .Do tego dla mnie fabryczna konfiguracja jest optymalna . Auto jest wygodne nieźle resorowane ( tzw. tapczan) i poprawnie prowadzi się na autostradzie przy prędkościach przepisowych .
Wszystkie modyfikacje coś zmieniają np. podniesienie auta - zmieniają (zwiększają) kąt pracy wału napędowego ( sztywny most) a to powoduje silniejszą wibrację pochodzącą od krzyżaków kardana . Podnosi się środek ciężkości i podatność na boczne podmuchy przy większych prędkościach .
Większe opony i( koła) pogorszenie przyśpieszenia ( prędkość na biegach wzrasta ) pogorszenie skuteczności hamulców i jeśli bieżnik jest efektownym A/T o dużych klockach bieżnika - to hałas jest upierdliwy na trasie do bólu . Oczywiście co się lubi to się ma ! :lol:

Re: Podciśnienia - gdzie i do czego?

: 04 mar 2021, 19:27
autor: RudebwoyIrl
Wszystko w zależności od użytkownika Panowie :) Jak nie robi się Rexem ciężkiego terenu i tu mam na myśli dużo wody i leżących gałęzi to zadbany układ podciśnienia jest jak najbardziej OK, a do ciężkiego terenu uważam że trzeba za dużo modyfikacji których on zbytnio nie lubi i Rexem bym się nie pchał :) ale to taka moja opinia

Re: Podciśnienia - gdzie i do czego?

: 05 mar 2021, 7:43
autor: Ace293
W dzisiejszych czasach nie ma już prawie terenówek, starsze egzemplarze poważanych marek już wygniły od taplania w błocie. SS ma problem z modyfikacjami gdyż jeszcze nie został odkryty. W obliczu wymarcia swoich kuzynów zainteresowanie wzrasta, więc może w naszym kraju coś ktoś obliczy, zaprojektuje, zmota. Któż to wie. Co do podciśnienia to też nie wyobrażam sobie manualnego załączania układu poprzez opuszczanie pojazdu. Co innego gdybym miał pojazd typowo w teren.

Re: Podciśnienia - gdzie i do czego?

: 06 mar 2021, 16:41
autor: ryszard106
witam podepne sie do tematu bylo ok ale zgubilem zawor /czujnik podcisnienia ten kolo akumulatora zrobilem mostek ale niestety dalej check 4wd moze mi ktos podac opornosc tego czujnika to wepne opornik i zobaczymy

Re: Podciśnienia - gdzie i do czego?

: 06 mar 2021, 19:52
autor: automatic
Jeśli masz otwarty obwód podciśnienia ( brak zaworu sterującego ) to podciśnienie jest w układzie bliskie 0 - stąd sygnał błędu .
Zaślep wężyk do pompy (ten z białym paskiem) - powinno pomóc .

Re: Podciśnienia - gdzie i do czego?

: 09 wrz 2021, 15:22
autor: ryszard106
Witam ja jeszcze raz wymienil silniczek zasprzeglania napędów i conie zastanawia na reduktorze bądz sprzegle ogolnie tam gdzie przykreca sie silniczek jest oznaczenie 3 punktów H,N.L i teraz moje pytanie w jakiej pozycji zamontowac silniczek w zasadzie powinno się na N neutral czyli srodkowym ma ktos wiedze na ten temat dodam jeszcze ze ow silniczek jest na sprzegiełku trójkątnym z jednym dluższym bokiem i nie da się załozyc inaczej

Re: Podciśnienia - gdzie i do czego?

: 09 wrz 2021, 15:22
autor: ryszard106
Czyli ostrym dziobem do ?????

Re: Podciśnienia - gdzie i do czego?

: 09 wrz 2021, 15:58
autor: RudebwoyIrl
Masz tutaj to opisane

Re: Podciśnienia - gdzie i do czego?

: 09 wrz 2021, 21:20
autor: ryszard106
Czesc przepraszam ale bardzo zła ostrosc nic nie moge przeczytac dasz rade zrobic lepsze zdjecia