Strona 1 z 2

Modyfikacje sterownika TOD

: 12 mar 2022, 12:05
autor: Misiek87
Zainteresował mnie temat dodatkowego sterowania napędem TOD. Na forum Sorento gość dorabiał przycisk z modułem który umożliwia dodatkowo jazdę z napędem na sam tył lub 100% blokadę napędu. Znalazłem coś takiego do kupienia na rosyjskich stronach jednak z wiadomych względów wysyłka jest na razie nie możliwa:
https://pl.aliexpress.com/item/10050034 ... pt=glo2pol
W google można znaleźć również schematy takiego urządzenia, ale głównie w języku rosyjskim lub angielskim. Może ktoś dysponuje schematem lub mógłby go przetłumaczyć tak aby można było wykonać takie urządzenie we własnym zakresie, to chyba nic skomplikowanego. Poniżej link do strony ze schematami, ale nie wiem czy to dokładnie to o co mi chodzi:
https://www.kiaownersclub.co.uk/threads ... tch.23043/

Re: Modyfikacje sterownika TOD

: 15 mar 2022, 9:46
autor: DeMaDeS
wiem że się czepiam.. ale te kilka słów co jest na schemacie chyba dasz radę przepisac do google translate, reszta to kreski i symbole, potem i tak musisz znaleźć schemat elektryki rextona by wiedziec który przewód idzie do cewki TODa

Re: Modyfikacje sterownika TOD

: 15 mar 2022, 21:55
autor: Misiek87
No widzisz, czasem człowiek nie pomyśli o najprostszym rozwiązaniu, spróbuję a potem najwyżej wrzucę do oceny czy to ma sens bo w elektryce jestem zielony. Znalazłem stronę na której gościu pokazuje jak wpina to do Rextona II, pytanie czy w Rextonie I którego posiadam wygląda to tak samo?
https://www.drive2.ru/l/240121/#post

Re: Modyfikacje sterownika TOD

: 23 mar 2022, 0:41
autor: RudebwoyIrl
Ale po co Ci to Kolego tak naprawdę co to ma Ci ulepszyć?

Re: Modyfikacje sterownika TOD

: 23 mar 2022, 10:31
autor: DeMaDeS
to się przydaje głównie w trzech sytuacjach w moim przypadku:
1. jazda górskimi serpentynami na reduktorze by oszczedzić hamulce, na ostrych zakretach odpinam przód by nie generować naprężeń w układzie napędowym
2. na trawersach jak się rusza to elektronika poniżej 7km/h nie spina sprzęgła, więc najpeirw tył sie ześlizguje a potem przód dołącza, wtedy przydaje sie opcja zblokowania sprzęgła poniżej 7km/h
3. do driftowania i wygłupów typu bączki (nie wiem jak w dieslu ale 220km w 3.2 pozwala na głupoty tego typu)
miał być punkt nr 4 czyli zmniejszenie spalania ale to nie działa bo w wersji TOD nie ma sprzegiełek w piastach więc przedni wał kręci się non stop razem z przednim dyfrem, niezależnie czy dostaje napęd od strony skrzyni i tak kręci się jak kręcą się koła

Re: Modyfikacje sterownika TOD

: 23 mar 2022, 11:52
autor: RudebwoyIrl
1 znaczy się co to za tereny że bez reduktora używając biegów tego nie zrobisz?
2 jakoś nie wierzę żeby dziennie robić trawersy więc też tak jakoś
3 do drifting- Rexton .... Więcej nie napiszę
4 to jest jedna wielka bajka z mniejszym spalaniem

Ja rozumiem wszystko nie mówię że rzeczy które wymieniłeś nie mogą być ważne czy tam coś dawać ale jak się potrzebuje takie rzeczy to jak dla mnie Rexton był złym wyborem.

Re: Modyfikacje sterownika TOD

: 23 mar 2022, 15:39
autor: DeMaDeS
Pojeździj po Bałkanach, postartuj w imprezach offroudowych, wtedy okaże się, że te 20zł wydane na manualne sterowanie TODem to była bardzo dobra inwestycja

Re: Modyfikacje sterownika TOD

: 24 mar 2022, 7:28
autor: Misiek87
RudebwoyIrl każdy wykorzystuje rextona jak chce, to jedno z najtańszych aut terenowych na rynku, w moim przypadku ma to być tanie auto wyprawowe więc sztywne 4x4 się przyda jak i możliwość jazdy w trasie na samym tyle. Dodatkowo można zmienić piasty i zamontować sprzegielka manualne, wtedy przy włączonym napędzie na tył przód nie będzie pracował i spalanie powinno delikatnie spaść.

Re: Modyfikacje sterownika TOD

: 24 mar 2022, 10:40
autor: RudebwoyIrl
Działaj w takim razie

Re: Modyfikacje sterownika TOD

: 29 mar 2022, 23:13
autor: Gupol
Jestem na etapie przerabiania TOD i wydaje mi się, że dosyć dobrze go już rozpracowałem. Do zrobienia blokady cewki TOD wystarczy źródło 12v, przełącznik i dioda zaporowa... Ja na razie podłączyłem żarówkę, aby widzieć kiedy załącza cewkę... Samo zablokowanie cewki nie zablokuje TOD... On się zablokuje w momencie, gdy cewka załączy elektromagnes oraz uślizgu osi względem siebie... Tak samo przy zmianie obrotu osi przód-tył: TOD najpierw się zluzuje, dopiero dociśnie sprzęgiełka...
Ps. Są to moje doświadczalne wnioski, jeżeli ktoś ma inne zdanie, chętnie podejmę dyskusję...

Re: Modyfikacje sterownika TOD

: 16 sie 2022, 11:33
autor: Misiek87
Orientujecie się może czy moduł usel do rextona jest taki sam jak do sorento? Na olx gość sprzedaje taki pod sorento i się zastanawiam nad zakupem.
https://www.olx.pl/d/oferta/usel-super- ... P40Hp.html

Re: Modyfikacje sterownika TOD

: 16 sie 2022, 22:04
autor: krisw11
Ogólnie dla mnie ,to rzeźba jakaś..... żadnej gwarancji, zero opinii od forumowiczów, nie ryzykowałbym. A co z Twoim napędem nie tak ,że chcesz kombinować ? Jak miałbym przerabiać to tylko sprzęgiełka na manuale nic więcej z napędem......

Re: Modyfikacje sterownika TOD

: 17 sie 2022, 21:35
autor: DeMaDeS
w TOD sprzegiełek nie przerobisz bo ich nie ma :)
jako właściciel TODa z podobnym sterownikiem powiem tylko tyle - drugi raz też bym zrobił bo się przydaje w terenie i na asfalcie. Nie chce mi sie juz przytaczac sytuacji kiedy

Re: Modyfikacje sterownika TOD

: 19 sie 2022, 23:00
autor: Misiek87
Sterownik zamówiony, przyjdzie to będę testować, ale jestem dobrej myśli. Sprzedający miał klienta z Litwy który nie wiedział jak podłączyć, podesłałem mu link do rosyjskiej strony, podpiął i podobno działa jak trzeba.

Re: Modyfikacje sterownika TOD

: 24 sie 2022, 21:37
autor: Misiek87
Dzisiaj podpiąłem usela z ogłoszenia i jak na razie działa super, myślę że na porządny test trzeba będzie poczekać do zimy. Jazda na samym tyle po asfalcie super, auto lepiej się zbiera i lżej prowadzi.