Strona 1 z 1

Rexton II 2010 2,7 turbo - p1243

: 15 maja 2022, 16:35
autor: Synek
Witajcie.
przeszukałem forum ale nic nie ma, poza generycznym kodem błędu drugiej pompy paliwa lub uziemienia.
Sprawa wygląda tak.

Auto jako tako jedzie do 2k rpm ale próba dynamicznego zwiększenia do 3k często kończy dławieniem silnika i spadkiem obrotów do 2k bez względu na położenie pedału gazu. Kod błędu nie widoczny na stałe, pojawia się przy pierwszym wystąpieniu dławienia od uruchomienia i gaśnie po zgaszeniu silnika.

Szukałem po internecie ale wyrzuca tylko czasami że to może być MAP, ale informacja nie dotyczy ssangyonga.

Ktoś? coś?

ewentualnie, sprzedam bo już mam go dość :(

Re: Rexton II 2010 2,7 turbo - p1243

: 15 maja 2022, 22:46
autor: krisw11
Do przeglądu ; Szczelność układu paliwowego, kiedy wymieniany filtr paliwa ? , zajrzeć do smoka w baku czy nie zasyfiony w dieslu częsty przypadek i brak mocy, szczelność podciśnień, EGR do przeglądu,czy działa i jak działa,, no i na końcu pozostaje czujnik doładowania turbiny, elektrozawór doładowania turbo i stan samego turbo. WIem ,że troche tego jest ale..... to są rzeczy ,które trzeba niestety przejrzeć nie będąc jasnowidzem :))

Re: Rexton II 2010 2,7 turbo - p1243

: 15 maja 2022, 22:57
autor: Synek
to jeszcze poleć kogoś w szczecinie lub okolicy :)

Re: Rexton II 2010 2,7 turbo - p1243

: 16 maja 2022, 9:36
autor: trol48
WITAJ
dmuchnij np. pompką od materaca (z braku kompresora) w przewód paliwowy od zasilania z baku
wyeliminujesz lub zdiagnozujesz ssak paliwa
jak się poprawi to usuwasz bród

Re: Rexton II 2010 2,7 turbo - p1243

: 16 maja 2022, 21:46
autor: krisw11
Synek pisze:to jeszcze poleć kogoś w szczecinie lub okolicy :)

Powiem Ci tak ; Ja zawsze naprawiałem SS w PRO SERVIS DANIEL TRZECIAK, ale mam tego farta ,że to znajomy i sam ,to nadzorowałem zawsze bo troche już w tych SS siedze. Ale nie było rzeczy ,której byśmy razem wspólnie i w porozumieniu nie zreperowali tam :wink: Zresztą nadal servisuje tam ML-a, wcześniej BMW 7 i A8, tak,że chłopaki przykładają sie do roboty nie tylko do kasy. Ale terminy są masakryczne np.teraz od świąt już czekam na wymiane 2 sworzni...... :roll:

Re: Rexton II 2010 2,7 turbo - p1243

: 18 maja 2022, 0:25
autor: RudebwoyIrl
To jest part time czy TOD ? Z opisu to ja bym nie patrzył na paliwo tylko na podciśnienia. Sprawdź cały układ możesz zrobić to sam bez mechanika..

Re: Rexton II 2010 2,7 turbo - p1243

: 20 maja 2022, 9:29
autor: Synek
RudebwoyIrl pisze:To jest part time czy TOD ? Z opisu to ja bym nie patrzył na paliwo tylko na podciśnienia. Sprawdź cały układ możesz zrobić to sam bez mechanika..


szczerze powiedziawszy. nie wiem. stały napęd 4x4 bez żadnych pokręteł. tyle wiem.

A co do samej awarii - wywalone wtryskiwacze + wypalona podkładka pod jednym wtryskiwaczem..... TRZECI KUFA RAZ!!!!!!!!! i znowu 2,5k... Nie no samochód jest bajer.

Re: Rexton II 2010 2,7 turbo - p1243

: 20 maja 2022, 11:42
autor: Synek
Po rozmowie z Panem Jackiem z Unimartu (kto wie ten wie):
1. Czyszczenie układu paliwowego z czyszczenie zbiornika paliwa włącznie w okolicach 200k km (ja bym powiedzial ze przy 160 - bralem swojego z przebiegiem 170k i juz mial dziwne zaciachy.
2. Wtryskiwacze Delphi robi się na stole delphi a nie na bosh jak robią wszyscy
3. kodowanie wtryskiwaczy po regeneracji - pytanie kto w Polsce ma komputer czytający ssangyonga - moj mechanik podłączał chyba ze 4 różne i każdy pokazywał tylko kod: P1243 - i tu ciekawostka - Pan Jacek powiedział że takiego błędu w ssangyongu w ogóle nie ma.

Słowem. naprawiam i na sprzedaż.

Re: Rexton II 2010 2,7 turbo - p1243

: 31 maja 2022, 19:48
autor: Synek
wygląda że padł też EGR (podobno wyrobiony potencjometr). Podobno jeżdziłem z tą usterką od dawna bo chłodnica spalin przed egrem tak zawalona że wylądowała w myjce ultradźwiękowej. jutro dojedzie komplet uszczelek, egr upolowalem na allegro. dam znać czy problem rozwiązany, może się komuś przyda.

Re: Rexton II 2010 2,7 turbo - p1243

: 06 cze 2022, 17:29
autor: Synek
no i wielkie G. właściwie jest gorzej niż przed wymianą egra i czyszczeniem chłodnicy spalin.

Re: Rexton II 2010 2,7 turbo - p1243

: 17 cze 2022, 20:51
autor: Synek
Pojechałem do jedynego serwisu w Szczecinie, który posiada komputer diagnostyczny do ssangyongów. Tam się okazało że po zmianie EGR trzeba to zakodować w komputerze samochodu. Po kodowanie auto już nie gaśnie po nagrzaniu się silnika, ale dalej go dusi, tyle że nie w okolicach 2k obrotów, a raczej 2,7-3k. Okazało się że czujnik temperatury cieczy chłodzącej po godzinie pracy silnika nie przekroczył 58 stopni. To podobno jest powód duszenia silnika, bo dane az czujnika mają wpływ na skład mieszanki. Oryginalny czujnik 140zł + przesyłka. Wymienie to dam znać czy pomogło.

Re: Rexton II 2010 2,7 turbo - p1243

: 13 lip 2022, 11:12
autor: Synek
jeszcze nie wymieniłem czujnika, ale po zakodowoaniu w komputerze pojazdu wymiany egr i przejechaniu około 200km problem już nie występuje. może być nawet but do 4k obrotów, wszystko ok. może się to komuś przyda.

Re: Rexton II 2010 2,7 turbo - p1243

: 25 paź 2022, 21:49
autor: Synek
ciąg dalszy... mogę prosić o zdjęcie tego miejsce z rextona II? tego łącznika zaznaczonego na moim zdjeciu w ogóle nie ma w katalogu części, a mam w nim dziurę i całe powietrze z turbiny idzie w gwizdanie...

Re: Rexton II 2010 2,7 turbo - p1243

: 26 paź 2022, 20:31
autor: Synek
Synek pisze:ciąg dalszy... mogę prosić o zdjęcie tego miejsce z rextona II? tego łącznika zaznaczonego na moim zdjeciu w ogóle nie ma w katalogu części, a mam w nim dziurę i całe powietrze z turbiny idzie w gwizdanie...

już nie ważne. ogarnięte.