Błędy linii CAN - dużo czytania
: 28 sty 2023, 9:20
Zdarzenie:
Przejazd przez głęboką kałużę.
Objawy:
Silnik nie wkręca się na obroty, nawet na płaskim ma problem z ruszeniem na reduktora. Po kilku sekundach gazu do dechy powoli ruszył, jak udało mu się cudem rozkręcić do 2000 to nawet dojechałem do domu.
Wskazówka od prędkościomierza spadła prawie pionowo w dół.
Błędy:
No tutaj dłuższą historia...
Zaraz po wystąpieniu problemu miałem tylko stary błąd od ESP - problem elektryczny z czujnikiem ABS w prawym przednim kole. To od momentu wymiany łożyska było. Auto normalnie jeździło. Po w/w zdarzeniu zacząłem zamieniać czujniki prawy z lewym, jeszcze z dodatkowym innym, po którejś podmianie i dociśnięciu kostek problem z czujnikiem w PP kole znikł.
No i się zaczęło...
Od tego momentu wywala mi błędy wskazujące na problem w komunikacji linii CAN. Np. z modułu TGS-lever P1875-01 CAN: ESP message (208h) not received (vehicle speed)
Zacząłem sprawdzać kostki pod autem: gniazdo w automatycznej skrzyni suche, kostka od skrzyni lekko wilgotna - wyczyszczona, kostki od reduktora suche. Znalazłem informację, że może dostać się coś pod gniazdo ABS/ESP pod maską - sucho.
Zacząłem rozbierać wnętrze auta: licznik wyjęty, kostki sprawdzone, wskazówka bardzo delikatnie osadzona na trzpieniu, więc ją po prostu ustawiłem na zero. Kostki przy stopach kierowcy i pasażera sprawdzone, gniazdo modułu reduktora sprawdzone, gniazdo skrzyni delikatnie zabrudzone jak gdyby olejem (nie mam pojęcia dlaczego - wyczyszczone). Nie umiem zdjąć konsoli środkowej, dlatego nie mogę sprawdzić gniazd od wybieraka skrzyni. Za klimatronikiem też powinno być jakieś gniazdo CAN, ale nie umiem znaleźć - tam jest wszystko pod jakaś duża osłoną - chyba deskę trzeba by zrzucać.
Na chwilę obecną mam błędy:
Moduł A/T
P2313-00 CAN: faulty selector lever control communication
P2310-00 CAN: faulty brake system communication
ABS/ESP
C1601-00 CAN communication error
TGS-lever
P1875-01 CAN: communication interruption (bus off)
P1876-01 CAN: ESP message (208h) not received (vehicle speed)
P1861-01 wheel rpm rear left implausible (signal dhr in CAN ID 208h from ESP)
P1860-01 wheel rpm rear right implausible (signal dhr in CAN ID 208h from ESP)
Zanim rozebrałem auto, wszystkie moduły pokazywały prędkości kół, wałów, obrotowe, itp
Proszę o jakieś wskazówki bo tracę wiarę i pomysły
Przejazd przez głęboką kałużę.
Objawy:
Silnik nie wkręca się na obroty, nawet na płaskim ma problem z ruszeniem na reduktora. Po kilku sekundach gazu do dechy powoli ruszył, jak udało mu się cudem rozkręcić do 2000 to nawet dojechałem do domu.
Wskazówka od prędkościomierza spadła prawie pionowo w dół.
Błędy:
No tutaj dłuższą historia...
Zaraz po wystąpieniu problemu miałem tylko stary błąd od ESP - problem elektryczny z czujnikiem ABS w prawym przednim kole. To od momentu wymiany łożyska było. Auto normalnie jeździło. Po w/w zdarzeniu zacząłem zamieniać czujniki prawy z lewym, jeszcze z dodatkowym innym, po którejś podmianie i dociśnięciu kostek problem z czujnikiem w PP kole znikł.
No i się zaczęło...
Od tego momentu wywala mi błędy wskazujące na problem w komunikacji linii CAN. Np. z modułu TGS-lever P1875-01 CAN: ESP message (208h) not received (vehicle speed)
Zacząłem sprawdzać kostki pod autem: gniazdo w automatycznej skrzyni suche, kostka od skrzyni lekko wilgotna - wyczyszczona, kostki od reduktora suche. Znalazłem informację, że może dostać się coś pod gniazdo ABS/ESP pod maską - sucho.
Zacząłem rozbierać wnętrze auta: licznik wyjęty, kostki sprawdzone, wskazówka bardzo delikatnie osadzona na trzpieniu, więc ją po prostu ustawiłem na zero. Kostki przy stopach kierowcy i pasażera sprawdzone, gniazdo modułu reduktora sprawdzone, gniazdo skrzyni delikatnie zabrudzone jak gdyby olejem (nie mam pojęcia dlaczego - wyczyszczone). Nie umiem zdjąć konsoli środkowej, dlatego nie mogę sprawdzić gniazd od wybieraka skrzyni. Za klimatronikiem też powinno być jakieś gniazdo CAN, ale nie umiem znaleźć - tam jest wszystko pod jakaś duża osłoną - chyba deskę trzeba by zrzucać.
Na chwilę obecną mam błędy:
Moduł A/T
P2313-00 CAN: faulty selector lever control communication
P2310-00 CAN: faulty brake system communication
ABS/ESP
C1601-00 CAN communication error
TGS-lever
P1875-01 CAN: communication interruption (bus off)
P1876-01 CAN: ESP message (208h) not received (vehicle speed)
P1861-01 wheel rpm rear left implausible (signal dhr in CAN ID 208h from ESP)
P1860-01 wheel rpm rear right implausible (signal dhr in CAN ID 208h from ESP)
Zanim rozebrałem auto, wszystkie moduły pokazywały prędkości kół, wałów, obrotowe, itp
Proszę o jakieś wskazówki bo tracę wiarę i pomysły