Strona 1 z 1

Uszkodzony most przedni Kyron - Różnice między wersjami

: 03 sty 2011, 23:38
autor: tprambler
Koledzy przepraszam że nie pisałem ale byłem na wyjeżdzie .
Dziękuje za informacje o przednim moście do KYRONA.
Ja mam silnik 2,0 ale w automacie i nie wiem czy jest jakaś różnica ,most -czy przedni dyfer nie jest elementem skrzyni biegów/tak myśle /
bo na allegro jest dyfer od silnika ale od skrzyni manualnej.
Teraz jak to się stało: Byłem na polowaniu Kyron sprawował się super w terenie jak zawsze ,było to 19 grudnia2010 .Byłem z kolegą zostawiałem Go w samochodzie bo był duży mróz kolega nie polował.Na sam koniec jadę z predkością ok 20/h przez las było bardzo ślisko koła zablokowały i auto zgasło.
Nic nie można było zrobić napędu na 4 koła nie było,dobrze że bez problemu działał napęd na tył.Po polowaniu Wigilijnym /nic nie padło ale nie oto chodzi/ pojechałem do zaprzyjaznionego mechanika który stwierdził:obcioł się bolec i rozwalił most on nie rozumie jak to się stało /może kolega bawił się przełącznikiem nie wiem/
Kluczyki też oba mi się rozsypały i kierownica się wytarła gdzie trzyma się dłoń - to piszę bo inny użytkownik KYRONA teżmiał takie same problemy.
Pozdrawiam wszystkich użytkowników Ssangyoungów i zyczę w 2011 szczęśliwych i bezproblemowych eksploatacji autek.
Tadek

Re: Pomocy do KYRONA

: 04 sty 2011, 12:51
autor: sasek1
myśle ze przy automacie jest inny most

Re: Pomocy do KYRONA

: 04 sty 2011, 19:31
autor: tprambler
Jedni mechanicy mówią że nie ma różnicy inni że jest no i ta cena 1600zł.
Do każdej innej terenówki kupi się most za ok 1000. no SZOK.
Na razie jadę tylko na tylnym napędzie i będę chciał coś kupić ale trochę taniej, poczekam jeszcze.
Cena zabija

Re: Pomocy do KYRONA

: 04 sty 2011, 21:48
autor: polmussik
na moście ( pod śrubą mocującą pokrywe lub polówki mostu) powinna być blaszka z typem mostu i przełożeniem,jeśli brak to pozostaje liczenie zębów przekładni ślimakowej

Re: Pomocy do KYRONA

: 05 sty 2011, 10:34
autor: alfik
Gwarantuję, że automat ma inne przełożenie (3.54) mostu niż manual (4.27). A jaki jest zakres zniszczeń - jeśli ograniczony do przekładni glównej, to można przynajmniej sprawdzić w ASO ile kosztują części, zamiast wymieniać cały most na używany. Jak odłamki narobiły więcej szkody, to pewnie cena będzie kosmiczna.

Re: Pomocy do KYRONA

: 05 sty 2011, 10:45
autor: alfik
tprambler pisze:-czy przedni dyfer nie jest elementem skrzyni biegów/tak myśle /


Przedni dyfer jest oddzielnym elementem, nie jest częścią skrzyni, ale ma rózne przełożenia w zależności od skrzyni i silnika - przód i tył musza mieć takie same!

Re: Pomocy do KYRONA

: 05 sty 2011, 15:28
autor: sasek1
tprambler pisze:Jedni mechanicy mówią że nie ma różnicy inni że jest no i ta cena 1600zł.
Do każdej innej terenówki kupi się most za ok 1000. no SZOK.
Na razie jadę tylko na tylnym napędzie i będę chciał coś kupić ale trochę taniej, poczekam jeszcze.
Cena zabija

to Ty nie wiesz jakie pare lat temu były ceny do musso:D
skrzynia biegów od 5 tyś zł :oops:
a teraz jest ok :wink: kwestia czasu do nowych modeli zawsze jest drożej

Re: Pomocy do KYRONA

: 06 sty 2011, 23:37
autor: tprambler
Dziękuję za informację teraz przynajmniej wiem co mam zrobić .Szkoda że faktycznie dyfer od automatu jest inny niż przy skrzyni manualnej.Pierwsze to sprawdzę czy jest tabliczka a jak nie to trzeba policzyć zęby na przekładni.

Re: Pomocy do KYRONA

: 07 sty 2011, 20:55
autor: mussolinii
Albo tabliczka albo naklejka albo przelozenie powinno byc nabite na moscie.

Re: Pomocy do KYRONA

: 07 sty 2011, 21:40
autor: uki
a jesli wybite na lewej stronie z tego co pamietam ;)

Re: Uszkodzony most przedni Kyron - Różnice między wersjami

: 05 lut 2011, 21:03
autor: DARIUSZPO
WITAM jestem nowym nabywcą kyrona w automacie czy wiecie jak zachowują się napędy nie mam zadnych przełączników na 2 cały czas jeździ na 4 czy przełącza automatycznie z 2 na 4 i odwrotnie jakie oleje lejecie do silnika skrzyni co polecacie kyron z 2006 roku niby przejechane 60 tys km kierownica nie powycierana ani galka biegów

Re: Uszkodzony most przedni Kyron - Różnice między wersjami

: 06 lut 2011, 10:16
autor: alfik
W Kyronach są 3 rodzaje napędu. Najłatwiej poznać po gałce do przełączania umieszczonej na panelu centralnym na lewo od klimatyzacji na wysokości kolana.
1. Dołączany na sztywno przód - ma pozycje 2H, 4H, 4L. Nie wolno jechać na 4H i 4L po przyczepnym asfalcie. 4H można włączać w czasie jazdy, 4L (reduktor) tylko na postoju przy skrzynia na N. Przy motorze 2.0 w Polsce jedyna opcja, z importu może być różnie.

2. TOD, czyli automatycznie dołączany przód - na gałce jest 4H i 4L - Przełączania na 4L na postoju, 4H jest do jazdy na szosie.

3. 4x2 - czyli bez napędu na 4 koła - nie ma gałeczki. W Polsce nie sprzedawane, na innych rynkach i owszem. Jak takiego kupiłeś - przykro mi.

Prześlij na priva VIN to sprawdzę.