Strona 1 z 1
kody błędów
: 07 kwie 2011, 18:43
autor: Maryan
Witam,
czy może ktoś ma i mógłby zawiesić kody błędów dla Naszych silników...
pozdr.
Re: kody błędów
: 08 kwie 2011, 12:53
autor: Maryan
sam juz znalazłem co potrzebowałem, tylko może ktoś może mi to teraz wytłumaczyć
P0110,"Czujnik temp. powietrza wlotowego - usterka"
pozdr
Re: kody błędów
: 08 kwie 2011, 13:57
autor: mussolinii
Przeplywomierz... albo czujnik temperatury przed albo za przeplywomierzem na rurze dolotowej... (o ile taki jest zamonotwany).
Re: kody błędów
: 03 cze 2011, 13:35
autor: Maryan
koputer to głupia maszyna,a człowiek nalezy do inteligentnych stworzeń ( podobno ).
Dlatego komputer nie potrafi interpretowac sygnałów odczytywanych z czujników tylko może wyświetlić prosty komunikat.
Jeżeli człowiek w sposób bezmyślny bedzie czytał to co komputer wyświetli to:
1. wyda dużo kasy na niepotrzebnie wymieniane części
2. będzie bardzo niezadowolony ze swojego wciąż nienaprawionego samochodu.
Mój błąd to: P0110,"Czujnik temp. powietrza wlotowego - usterka"
pytanie dlaczego czujnik temperatury "twierdzi" że jest uszkodzony, bądź komputer jego odczyty interpretuje jako uszkodzenie tego czujnika...?
Bo temperatura powietrza którą zmierzył dalece wykracza poza dopuszczone i zapisane w komputerze normy i wzory temperatur.
A dlaczego tak może się dziać?
A no dlatego że zasysane do silnika powietrze jest za gorące.. i znów spytam się dlaczego tak jest ?
a no dlatego że jest ono zasysane bezpośrednio z układu wydechowego.... a dlaczego ?
proste ....bo EGR sie nie zamyka.
Cóż za złośliwośc losu... komputer mówi czujnik temperatury, a tu uszkodzony jest EGR.
wystarczy troche pomyśleć i zastanowić sie jak działa silnik i jak taki kretyn jak komputer odbiera sygnały płynące z czujników zainstalowanych w silniku...
pozdr.
Re: kody błędów
: 09 cze 2011, 11:52
autor: nologo
Kolego Maryan - a jakbyś zinterpretował kod P1234. Według wykazu jest to czujnik podciśnienia. Zalecane sprawdzenie okablowania do czujnika i do komputera, sprawdzenie zasilania do ww. czujnika ew. wymiana go na nowy. Ale interesujące jest jeszcze to ,że komputer zarejestrował mi ,że przepustnica jest cały czas otwarta na 83,4 %. Nie ma różnicy czy dodam gazu czy nie. Autko jeździ zupełnie normalnie jedynie ostatnio wyskoczył mi problem z ww. kodem błędu. Pozdrawiam.
Re: kody błędów
: 09 cze 2011, 14:52
autor: alfik
nologo pisze:Kolego Maryan - a jakbyś zinterpretował kod P1234. Według wykazu jest to czujnik podciśnienia. Zalecane sprawdzenie okablowania do czujnika i do komputera, sprawdzenie zasilania do ww. czujnika ew. wymiana go na nowy. Ale interesujące jest jeszcze to ,że komputer zarejestrował mi ,że przepustnica jest cały czas otwarta na 83,4 %. Nie ma różnicy czy dodam gazu czy nie. Autko jeździ zupełnie normalnie jedynie ostatnio wyskoczył mi problem z ww. kodem błędu. Pozdrawiam.
Mialem ten błąd wiele razy. ASO dwa razy wymieniło czujnik podciśnienia, ostatnio czyścili już tylko styki na wiązce. Błąd pojawia się raz na 1-3 miesiące i potem spokój.
Przepustnica w dieslu nie służy wprost do sterowania mocą jak w benzynie, btw. jaki masz komputer, bo pewnie nie SCAN-100?
Re: kody błędów
: 09 cze 2011, 15:59
autor: nologo
Nie- był to komputer podpięty pod laptopa - nawet nie wiem z jakim programem - wiem ,że obsługiwał protokół OBD i błąd sprawdzany był (można powiedzieć interpretowany) dla różnych marek samochodów. Jak dla mnie to raczej nie czujnik - bo czujniki psują się najrzadziej. Jeśli spada ciśnienie (lub się zwiększa) to problemów może być tysiąc. Podpięta była jeszcze listwa do wtrysków celem sprawdzenia ciśnienia jaki podaje pompa paliwa. Aż się mechanik zdziwił że po 190 tyś pracuje tak równo i nie ma żadnych odchyłek. Zastanawia mnie jeszcze sprawa wtrysków bo przecież i one mogą już powoli się "zawieszać". Nie wiem czy akurat by wyskoczył ten błąd bo od wtrysków trochę tych błędów jest. Zastanawiam się czy nie sprawdzić jeszcze na KTSie, bo najbliższy SCN-100 jest w ASO we Wrocławiu a już raz się trochę na nich zawiodłem w sprawie "czujników", ale to inna historia.
Re: kody błędów
: 15 cze 2011, 19:13
autor: Maryan
nologo pisze: Według wykazu jest to czujnik podciśnienia. Zalecane sprawdzenie okablowania do czujnika i do komputera, sprawdzenie zasilania do ww. czujnika ew. wymiana go na nowy.
Witam,
zaczął bym od sprawdzenia ciśnienia doładowania, jeżeli te okazałoby się nie takie ... czyli w/g mnie poniżej 1,8 to czujnik ( a właściwie zawór turbiny ) do wymiany. Te stosowane w SS bardzo często mają zaniżone ciśnienie.. te które stosowane są w MB trzymają do 1,92 nie wiem dlaczego , albo wiem! To tak jak było z motorami w Omedze B i BMW niby i tu i tu 2,5 diesel. Ale w omedze 10 KM mniej i od razu trwalszy motor. Może tu tak samo jest. A może w ten sposób producent zabezpiecza się przed zbyt częstymi reklamacjami dotyczącymi przeciążenia silnika.
Zastanawia mnie tylko ta przepustnica. A może uszkodzony/zabrudzony jest potencjometr w pedale gazu ( bo to w koncu "fly by wire").
pozdr.