Strona 1 z 1

Jakie największe opony do Kyrona na felgi 18"?

: 26 gru 2013, 15:56
autor: czosnal
Hej,

Jaki największy rozmiar opon można założyć na felgi 18" w Kyronie aby zmieściły się w nadkola i nie ocierały przy pełnym skręcie?
Interesują mnie opony wielosezonowe na których chwilę pojeżdżę.

Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.
M.

Re: Jakie największe opony do Kyrona na felgi 18"?

: 26 gru 2013, 16:37
autor: alfik
Fabryka daje 255/60R18 i takie miałem. Teraz mam 265/75r16, czyli dwa cale wyższe, na feldze wysuniętej o 13 mm względem fabrycznej. Odpowiednikiem na 18 jest 265/65r18. Jak na szosę, to bym brał 265/60R18 - wielki balon nie pomaga (teraz mam ziówki 245/70r16 - małe ale wygodne). Warto określić preferencje - w drugim aucie (pajero) jak zmieniam 265/75r16 ba 285/55r18 to się inne auto robi (lepiej się prowadzi). Teraz do Kyrona bym brał 265/60R18 na szosę i nic więcej. W teren felga 16, chyba, że chodzi o efekt wizualny).

Pamiętaj - zmiana rozmiaru na własne ryzyko - formalnie to 3% przyrostu to już dużo.

Przy oponie 32cale leciutko ocierał skrawek plastiku zderzaka, ale nie rama.

Re: Jakie największe opony do Kyrona na felgi 18"?

: 26 gru 2013, 17:42
autor: czosnal
Chciałbym założyć do mojego Kyrona opony Toyo Open Country A/T 275/65 R18 123 S

Czy takie opony zmieszczą się bez problemu w nadkola i nie będą ocierać? Czy macie doświadczenia z takimi oponami?

Link do opon tutaj
http://www.oponeo.pl/dane-opony/toyo-open-country-a-t-275-65-r18-123-s?version=v2&utm_expid=71834059-20.UbT4aNc5SWKGP8sPNrqdTg.1&utm_referrer=http%3A%2F%2Fwww.oponeo.pl%2Fwybierz-opony%2Fs%3D3%2Fletnie%2Czimowe%2Ccaloroczne%2Fr%3D1%2F275-65-r18%2Fc%3Dd%2F692%2C1292#45161692

Z góry dziękuję za opinie.

Re: Jakie największe opony do Kyrona na felgi 18"?

: 27 gru 2013, 12:13
autor: alfik
Rosjanie i 33" wkładali (285/75r16 ale ze stalowy zderzakiem i znacznym liftem), ale ta opona jest o tyle większa od mojej, że musi o coś przytrzeć. Nie pisałem, że w terenie, przy mocnym dobiciu na wykrzyżu tarły (265/75r16) o nadkole na górze (a auto podniesione, jednak odboje fabryczne). Z przodu zagrożony jest zderzak (u mnie był lekko podcinany). Te proponowane przez Ciebie są od moich o 1 cm szersze i o 1 cm wyższe - przy spokojnej jeździe można by ryzykować, ale pomijając wygląd, to uważam, że nie ma sensu taka opona - w teren lepiej mniejszą i bardziej agresywną, bo taka nie zapewni trakcji, a zdemoluje plastiki, na szosę - nie ma co dawać wielkiej średnicy (zewnętrznej) - stracisz na dynamice (zmiana całkowitego przełożenia) i prowadzeniu (podwyższony środek ciężkości). AT nie jest tak całoroczna jak wielosezonowe do osobówek.