Najczęstszą awarią IMV ( niekiedy nazywanego SCV) jest niestety jakieś zwarcie na uzwojeniu i wówczas nic nie da się zrobić ale niekiedy ogranicza jego pracę syf zebrany w środku. Dawniej zawory były rozbieralne i można było wyczyścić tłoczek , teraz też można to zrobić zanurzając jego przednią część w słoiku z paliwem i uruchamiając go podłączeniem prądu z modulatora . Zaworek zaczyna brzęczeć i syfy uwalniają się do słoiczka. prąd stały podawany impulsowo ok 10 Hz na przerwach.
https://www.youtube.com/watch?v=9EjII3PmEt8 W sumie eletromagnetyczny siłowniczek zaworu pracuje na takiej samej zasadzie jak elektrozamek w drzwiach

Cewka wciąga kotwicę a ta otwiera zaworek suwakowy. Całość smarowana jest paliwem. trochę trze po ściankach i dla tego z czasem pojawiają się syfy, które utrudniają pracę siłownika. Sam zawór jest taki jak np. w Mondeo Mk III 2,0 l bo pompa jest stosowana w bardzo wielu autach.
Popatrz tu sobie ile aut ma ten typ zaworka.
http://allegro.pl/regulator-zawor-imv-p ... 06224.html