Strona 1 z 1

problem z ponownym odpaleniem silnika

: 11 cze 2017, 20:34
autor: azi
Witam wszystkich, zwracam się z prośbą o pomoc. Kyron odpala i chodzi przy normalnej jeździe, ale jesli bardzo dynamicznie przyśpieszamy wyskakuje lampka check i tryb awaryjny. Po kilku odpaleniach lampka gaśnie i jest ok. Dwa razy miałem problem z ponownym odpaleniem ciepłego silnika. Raz na światłach zgasł przy ruszaniu i już nie odpalił - objawy takie jakby łapał na dwa cylindry i cały silnik się mocno trzęsie i gaśnie po kilku chwilach. Po kilku godzinach odpoczynku odpalił bez problemu z pierwszego. Od tamtego czasu odpala bez problemu, az do dziś - taki sam problem z odpaleniem ciepłego silnika.

Re: problem z ponownym odpaleniem silnika

: 11 cze 2017, 22:45
autor: Consool
Mi to kolego wygląda na wtryski .... Podpinales pod kompa aby sprawdzić jaki konkretnie błąd wywala ?

Re: problem z ponownym odpaleniem silnika

: 12 cze 2017, 15:53
autor: Trawas
Na wszelki wypadek sprawdź filtr paliwa bo tam jest zaworek termiczny odcinający paliwo uruchamiany bimetalem. Sprawdź szczelność układu paliwowego, szczególnie przelewu.
Koniecznie zrób próbę przelewową wtrysków. Powinno nalać do 35 ccm z każdego przez dwie minuty pracy na wolnych obrotach. Strzykawki 50 ccm są w aptekach, wężyki 5mm dla wtrysk - strzykawka ( tylko pozatykaj wężyki przelewów jak je zdejmiesz z wtrysków o inaczej się zapowietrzy.
Przyczyn takiego zachowania silnika może być wiele ( dla tego diag by się przydał) ale wygląda to raczej na zawieszanie się zaworków przelewowych we wtryskiwaczach.

Re: problem z ponownym odpaleniem silnika

: 13 cze 2017, 13:00
autor: azi
Dzięki za podpowiedzi. Byłem dziś na kompie, odczytał błąd P1234 operacja otwierania zaworu VGT, czyli zawór do wymiany czy coś innego co wpływa na ten zawór?

Re: problem z ponownym odpaleniem silnika

: 13 cze 2017, 13:18
autor: azi
Niestety nie mógł odczytać korekty na wtryskiwaczach i nie wiadomo czy ma prawidłowe wartości

Re: problem z ponownym odpaleniem silnika

: 13 cze 2017, 13:46
autor: Trawas
To nie ma nic wspólnego z twoim problemem odpalania auta. Silnik nawet z odłączonym powietrzem z turbiny powinien odpalić bez problemu. P1234 może powodować stratę części mocy ale nie ma wpływu na zapłon. Z tego wynika, że masz raczej dwa problemy, które się na siebie nałożyły. Check przy dynamicznej jeździe oznacza, że turbina zachowuje się niewłaściwie co powoduje spadek mocy silnika zaś problemy z uruchomieniem wynikają z innego defektu. Może być wiele powodów ale najbardziej podejrzane są tu wtryskiwacze bo zawieszanie się zaworka przelewowego nie wyrzuca błędów aż do chwili, gdy problem jest mocno zaawansowany, wówczas wyskakuje błąd P 1191 zbyt powolnego narastania ciśnienia na listwie. Zrób próbę przelewową- to nie jest nic skomplikowanego. Jak nie wiesz jak to wpisz hasło na You Tube, gdzie masz wiele filmików instruktażowych. Norma dla twojego silnika to max 35 ccm paliwa na przelewie wtryskiwacza po 2 minutach pracy silnika na biegu jałowym. Jeżeli próba wyjdzie poprawnie to dalej trzeba będzie szukać w układzie paliwowym. Nie wymieniałeś ostatnio filtra paliwa ? Co do modulatora VGT czasami wystarczy wyczyścić filtr powietrza przy modulatorze ale jakby co to można go wymienić - tylko nie kupuj oryginału bo przepłacisz wielokrotnie - takie same są w wielu samochodach innych marek, Fordach, Oplach itp. Sprawdź też stan wężyka od modulatora do turbiny oraz sam siłownik pneumatyczny przy turbinie . Załóż kawałek czystego wężyka i zassij powietrze patrząc czy cięgło ruszy się , czy nie ? Łatwo wychwycisz niedomagania sterowania turbiną. Będziesz miał P1234 z głowy. Rada na przyszłość - nie płacimy ani grosza za badanie diagiem, jeśli cwaniaki nie dadzą do łapy wydruku błędów sczytanych z pamięci ECU. To jedyna gwarancja, że badanie silnika zostało przeprowadzone prawidłowo a diagnosta dysponował oprogramowaniem diaga do aut Ssang Yong.
Jeśli takim nie dysponował to niech się da wypchać i spada na półkę

Re: problem z ponownym odpaleniem silnika

: 13 cze 2017, 13:58
autor: Trawas
Co mu do łba strzeliło by sprawdzać kody wtryskiwaczy wpisane do akceleromertera ? Takie jak są były zawsze i nic nie mogło ich zmienić. takie rzeczy robi się tylko po regeneracji wtryskiwaczy. Dobrze, że tam nie wlazł bo jeszcze by naknocił. G nie mechanik. Skoro blędów elektroniki sterowania wtryskami nie wyczytał to znaczy, że jest OK i trzeba szukać w układzie paliwowym. Sprawdzić problem zapowietrzania się, odcinania paliwa przez wadliwy czujnik temp na pompie bądź zaworek termiczny w filtrze paliwa - ale na pompie raczej by wyszło na diagu. No chyba, że gość nie ma narzędzia do zdiagnozowania Ssanga bo diag nie ma odpowiedniego oprogramiwania ?.

Re: problem z ponownym odpaleniem silnika

: 13 cze 2017, 14:03
autor: azi
Faktycznie wymieniałem filtr paliwa ok 2 mies temu i od tamtego czasu mam dwie takie akcje z opaleniem na ciepłym silniku. Filtr koreański OEM – B30010OEM

Re: problem z ponownym odpaleniem silnika

: 13 cze 2017, 14:15
autor: azi
oprogramowanie jest do ssang, wyskoczył tylko ten jeden błąd

Re: problem z ponownym odpaleniem silnika

: 14 cze 2017, 8:54
autor: azi
wielkie dzięki za info, sprawdzę układ paliwowy, tylko jak sprawdzic ten zaworek termiczny w filtrze paliwa?

Re: problem z ponownym odpaleniem silnika

: 14 cze 2017, 9:41
autor: charlie
Załóż najprostszy(najtańszy) filtr "FILTRONA" i sprawdź .

Re: problem z ponownym odpaleniem silnika

: 14 cze 2017, 10:12
autor: Trawas
Charlie dobrze radzi, tego sprawdzić się nie da. Niestety Kyron i Rex są wrażliwe na jakość filtra bo przelewają do niego spore ilości ciepłego paliwa. które przeszło przez wtryski. Jak zaworek termiczny jest kiepski to potrafi przymykać przy znacznie niższej temperaturze niż powinien no i klapa. Kiedyś rozciąłem taki filtr i okazało się , że bimetal się zwyczajnie rozwarstwił i zablokował przepływ.
I jeszcze taka drobnostka, dobrze jest za filtrem na wężyku powrotu do zbiornika zamontować dodatkowy zaworek zwrotny tak, by pompa nie mogła zaciągać paliwa ze zbiornika przez linię powrotną.
Niestety tak się dzieje, gdy w filtrze jest niski poziom ropy. No i wówczas potrafi tamtędy zasysać syfy ze zbiornika. Zaworek zwrotny pozwoli na ruch tylko w jedną stronę tj. nadwyżki do zbiornika a ruch przeciwny zablokuje. Taki metalowy zaworek za 16 zł jest OK.