Strona 1 z 2

ABS ESP HDC

: 25 sty 2018, 18:16
autor: 120565
Witam kolegów!
Mam problem i nie wiem od czego zacząć poszukiwania, podczas jazdy zapalają się naraz abs esp i hdc. Po zatrzymaniu i wyłączeniu zapłonu wszystko wraca do normy następnie po przejechaniu 20/30 km wszystko się powtarza .
może ktoś miał podobną awarie, proszę o pomoc :)
A może ktoś wie gdzie znajduje się czujnik temperatury płynu
Z góry dzięki
kyron 2,0 XDi automat

Re: ABS ESP HDC

: 25 sty 2018, 19:15
autor: charlie
Spróbuj poruszać kością przy pompie ABS.

Re: ABS ESP HDC

: 25 sty 2018, 20:12
autor: alfik
Miałem tak, też ruszałem wtykiem przy module i pomagało, albo nie. Skończyło się wymianą czujnika. Udało mi się kupić sam czujnik bez piasty. Ale mocno polecam sprawdzenie fabrycznym diagnoskopem by nie zgadywać który. Najlepsze, że pierwszy raz systemy padły jak wjechałem na zaśnieżone serpentyny w Alpach a autoryzowany serwis znalazłem 200m od hotelu w małym włoskim miasteczku.

Re: ABS ESP HDC

: 26 sty 2018, 7:38
autor: 120565
Co można zrobić więcej bo nie pomogło?
Wiecie może gdzie można to naprawić w woj. Ludelskim
Włochy za daleko

Re: ABS ESP HDC

: 06 lut 2018, 13:56
autor: wida5
Do autora 120565- i co udało się znaleźć przyczynę, bo mam to samo. Wcześniej kilka razy się zapalały podczas jazdy,-HDC ABS ESP, a teraz od kilku dni świecą cały czas.

Re: ABS ESP HDC

: 09 lut 2018, 17:37
autor: 120565
Udało się myśle że skutecznie,rozłączyłem wtyczke przy ABS podoginałem, wyczyściłem ,zapryskałem elektrostykiem 500km zrobiłem i jak na razie nic się nie pali. pozdrawiam

Re: ABS ESP HDC

: 09 lut 2018, 17:39
autor: 120565
Napisz czy u ciebie pomogło.

Re: ABS ESP HDC

: 15 lut 2018, 12:40
autor: wida5
Dzięki, ale nic się nie dzieje-dalej świecą. Jak poprawi się pogoda to zerknę w czujniki przy kołach, może ktoś ma inne sugestie. Jakim programem najlepiej diagnozować Kyronka 2.0xdi

Re: ABS ESP HDC

: 16 lut 2018, 17:24
autor: digitalmilo
Witam,
U mnie to samo,
Esp hdc albo abs...
Zobaczymy czy jak się ociepli będzie to samo

Re: ABS ESP HDC

: 16 lut 2018, 17:41
autor: 120565
Pali się dalej . Komputer nie wykazuje żadnych błędów związanych a tymi systemami.

Re: ABS ESP HDC

: 22 lut 2018, 7:57
autor: digitalmilo
U mnie do tego doszło jeszcze
wyłączanie się całej deski rozdzielczej...
prędkościomierz, obroty, temperatura...
ale jak jest cieplejszy dzień to te wszystkie problemy nie występują...
może brakuje jakiejś masy?

Re: ABS ESP HDC

: 22 kwie 2018, 9:01
autor: 120565
Witam po dłuższym czasie, a więc jeśli jest zimno teperatura ok.7 stC to kontrolki sie zapalaja wyższa teperatura nie. Co to może być, czy to u mnie takie klocki.
Pozdrawiam

Re: ABS ESP HDC

: 15 lip 2018, 16:00
autor: SebastianB
Kolego rozwiązałes swój problem? Umnie czerwone Hdc zagościło na desce na stałe :/ wprowadza skrzynie w tryb awaryjny no i kicha. Szukam rozwiązania ale póki co nieudolnie. Ruszalem kością zapryskalem styki...

Re: ABS ESP HDC

: 28 wrz 2020, 0:21
autor: mirekwaw
witam wszystkich, podpinam sie do tego tematu i liczę że ktos z Was mi może pomoże lub coś może podpowie.
od początku....2008 Kyron II 2.0XDi 4x4 Saphire automat, w moich rękach od siedmiu lat, bez żadnych awarii i warsztatowych historii,
tylko wymiany eksploatacyjne, i tak aż do wakacji sierpień 2020. Trasa Warszawa > Mazury ok. 220 km bez żadnych najmniejszych
komplikacji, pod koniec trasy po zjeździe z wiaduktu i zakręcie w prawo nagle, ni z tego, ni z owego czerwone HDC, zjazd na pobocze,
stop maszyna, ponowne uruchomienie i nic się już nie włączyło, dalsza jazda bez żadnych komplikacji. Potem kilkanaście dni ok. 200km
po mazurskich "trasach"...w przedostatnim dniu, po mozolnym przejechaniu nieremontowanego od wojny odcinka...wyraźnie słyszalne
metaliczne puknięcia i szczęki..zjazd na pobocze...LP koło z luzem we wszystkie strony :( Następnego dnia zjazd do "wyfejsowanego"
wcześniej warsztatu, podnośnik, diagnoza > LP piasta właśnie się "skończyła", wakacyjny dramat... ale okazuje sie że na popołudnie
sprowadzą, na wieczór auto będzie do odbioru. Było. xxset złotych :( i następnego dnia droga powrotna, ok. 220km bez żadnych kompikacji,
na "ostatniej prostej" przy puszczeniu pedału gazu na widok czerwonego światła nagle mocne łupnięcie do przodu i czerwone HDC.
Zjazd w najbliższą zatokę, stop... łupnięcie znane mi z innych aut dośc typowe jak na rozsypujący się hydrokinetyk skrzyni.
Uruchomienie, po przełączeniu na R i D to samo łupnięcie i czerwone HDC, próba jazdy - tryb awaryjny bez przełączania biegów,
powoli do domu, odpięty akumulator. Rano uruchomienie, to samo, po włączeniu check engine, skaner czyta P0700. Komputer, internet,
lektura forów, you tube, zaczynam ćwiczyć te nowo poznane sztuczki...TCU "funkiel nówka", styki złącz jak nowe, czyszczenie, elektrosol..
złącze ECU jak nowe, czyszczenie, elektrosol, złącze ESP jak nowe, czyszczenie, elektrosol, fuse box wypruty do spodu, czyszczenie elekrosol,
po każdym etapie próba..tak samo, bez efektu... zamiana przekazników miejscami, listwy progowe wyprute, kontrola krosów i rozgałęzień
przewodów, bez efektu, wnęki boczne LP i PP wyprute, kontrola styków, czyszczenie, elektrosol, bez efektu... demontaż radia, wyprucie clustera
z przechyłomierzem, nic, "funkiel nówka" czyszczenie styków, nic... TGS lever wyjęty, rozebrany, pęknięta ramka, wysunięta sprężyna przełącznika
D1 na D2, kontrola magnesu nad halotronem, złożenie, bez efektu..najazdy, "leżąca zmiana" pod autem, weryfikacja i czyszczenie złącza skrzyni
i złącz dołączania napędów...i nadal bez efektu, konsultacje...lektura....coraz więcej wskazuje na skrzynię. Szukam, znajduję porozbiórkową
z hydrokinetykiem, sprowadzam, chwilę szukam kogoś kto to przełoży, nie będzie się bał i nie weźmie jak cygan za matkę. Przekładamy skrzynię.
JEST TAK SAMO !!, bez efektu, nic sie nie zmieniło. bajki o adaptacji..ponowna weryfikacja złącz, stukam zaworami w skrzyni porównując rezystancje
i prądy poszczególnych cewek. bez efektu. To mam teraz dwie skrzynie i dwa hydrokinetyki...lektura, instrukcje, schematy, internet, fora rosyjskie,
tureckie , malezyjskie.... nic...zabieram sie kontrole czujników przy kołach, LT i PT takie same elektrycznie , czyszczenie styków, PP taki sam
jak tylne, LP ( tam gdzie ta nowa piasta ) TADAM !! czujnik elektrycznie zachowuje sie zupełnie inaczej od pozostałych trzech, rozbieram koło,
ściągam tarczę hamulcową, odkręcam nowy czujnik z nowej piasty....jest zupełnie innej konstrukcji mechanicznie i calkowicie inaczej zachowuje
się elektrycznie... Q..WA...co jest ?? porównuję nową piastę z ta co wymontowali ( zabrałem ją z tego warsztatu ) jest identyczna,
policzyłem zęby - tyle samo. zakładam do nowej piasty stary czujnik, składam to, zakładam koło, podłaczam akumulator. i już na poziomie self testu
pozostaje czerwone HDC, żółte ESP i żółte ABS, ? ! ? , odpalam, nadal łupnięcie na R i D, kontrolki świecą się cały czas, jazda próbna,
po kilku metrach ABS gaśnie, lecz po kolejnych stu ponownie sie zapala, skrzynia dalej w trybie awaryjnym bez zmiany biegów...
zjazd, stop, ponowne uruchomienie....nie świeci check engine, skaner mówi o braku błędów w pojeździe. Ponowna weryfikacja bezpieczników etc...
nic...ma ktoś jeszcze jakiś pomysł ? ma ktoś diagnoskop czytający SY ? auto stoi na Młocinach już prawie miesiąc...
bardzo prosze o pomoc.

Re: ABS ESP HDC

: 24 paź 2021, 13:32
autor: Jakubal
Witam.
Dołączyłem do klubu. Wysłałem post z przywitaniem. Ale coś go nie widzę. Może nie opanowałem jeszcze sprawnego poruszania się po forum. Przepraszam w razie czego.
U mnie to samo. ABS ESP HDC.
Wiąże to z faktem , że wymieniłem amortyzatory przód. Z lewej strony nie dokręciłem prawidłowo piasty. Na rondzie delikatne łupnięcie , zapaliły się trzy wyżej wspomniane lampki i jarzmo przytarło tarcze. Skrzynia w automacie chodzi nadal prawidłowo. Biegi zmienia płynnie. Zjechałem do siebie do garażu.
Piasta już dokręcona. Jutro pojadę gdzieś na komputer. Może skasuję błąd i lampki zgasną i będzie OK.
Wydaje mi się , że czujnik w piaście dał sygnał o wystąpieniu nieprawidłowości związku z jej luzem.
Moim zdaniem te trzy lampki świecące na raz powiązane są nieprawidłowościami występującymi w piaście i tam trzeba szukać odpowiedzi. Luz na piaście to poważne zagrożenie na drodze. Może tak jest ustawiony komputer ,żeby ustawić auto w tryb awaryjny i zmusić użytkownika do zjechania do serwisu.
To tylko przypuszczenia , mogę się mylić.