Felgi są minimum 16 cali, ze śrubami 5x130 i otworem centralnym 84,1mm. ET 40 albo 43. Szerokość 16 to 6,5 (fabrycznych). Taki rozstaw śrub mają też felgi mercedesa G i Volkswagena Tuarega (z mocniejszymi silnikami) - jednak są inne offsety (ET) i trudno coś trafić. W sklepach z felgami są felgi alu do kyrona 16, 17, 18 i 19 cali z niemieckimi atestami. Stalowe - mogę zgadywać, że jedne od G-klasse pasują, ale nikt nie sprawdzał - może być konflikt z hamulcami.
Dopuszczone w instrukcji opony:
225/75R16 - małe, ale jest duży wybór bieżników, letnich, zimowych, AT i MT.
235/75R16 - ciut większe, bardzo słaby wybór - tylko uniwersalne i zimówki - praktycznie dwie marki - Nokian - b. dobre i Cooper M+S - tanie i badziej terenowe - takie mam - sa OK, ale bez rewelacji - lepsze poza szosą niż na niej.
255/60R18 - spory wybór, ale bez MT - to rozmiar Range Rovera i Discovery 3. Ja mam AT General Grabber AT2 i jestem bardzo zadowolony. To największy oficjalny wymiar.
Według zagranicznych for wchodzą też (przy standardowym zawieszeniu):
265(255)/70R16 - takie lub trochę większe niż fabryczne - raczej na szerszą felgę - szerokie
245/75R16 - trochę większe, duży wybór, ale głównie z wysoką nośnością - mocne i ciężkie ale rozsądne.
265/75R16 - największa wchodząca w błotniki opona, z którą można skręcać. Duży wybór. Doniesienia są głównie o AT - MT są często większe, więc jest ryzyko - bo luzu przy takich AT wskręcie zostaje ok 1cm. Polecana na felgi powyżej 7 cali, więc raczej nie na fabryczne.
235/85R16 - opona z Defendera - 32 cale - duży wybór terenowych. Średnica jak powyżej, ale dość wąska - najlepsza w teren.
Istnieją doniesiania o montowaniu opon do szerokości 275 (np. 275/60R18) jeśli średnica nie jest za duża, ale to głównie dla szpanu.
Ciekawym rozmiarem jest 255/55R19 - wielkość zewnętrzna jak fabryczna, a są MT - w tym rozmiarze pewnie nagłupsze opony na świecie

.
Są doniesienia o sypiących się mostach, więc nie radzę szaleć z wielkimi oponami. Większe niż 32 cale i szersze niż 265 mogą wymagać cięcia nadkoli, lift nie wiele da przy tym kształcie błotników - no chyba, że 30cm

))
Gdybym terez kupował opony, to kupił bym GoodYear DuraTrac - 245/75R16 na fabryczne 16" na cały rok (to opony wielosezonowe ze śnieżynką). Zadowolony jestem jednak z mojego zestawu, tyle, że trzeba zmieniać. Jak spadnie mi jakaś ekstra kasa, to kupię trzeci zestaw ( 235/85R16 MT z felgami stalowymi) albo sprzedam 18 z AT i kupię GoodYear DuraTrac. Dla mnie priorytetem jest przyzwoita jazda na szosie z możliwością użycia w terenie, stąd MT jako główne opony odpadają, podobnie jak koła ściśle szosowe - miałem takie i sprzedałem.