Strona 1 z 2
lampka kotrolna "Check"
: 04 mar 2010, 18:19
autor: Robi
Witam mam problemy ze swoim autem Actyon Sport z 2008r z przebiegiem 13 tyś km, po przejechaniu około 11 tyś nagle zapaliła sie lamka kontrolna Check oznaczająca kontrolę pracy silnika. Po zapaleniu się kontrolki samochód traci moc max da się go rozpędzić do prędkości 100 km a max obroty to 2500. Czasami po postoju lampka gaśnie ale po przejechaniu kilku km 10 -15 min znów się zaczyna palić i niema czym jechać. Byłem w srewisie na kontroli, czyścili filt paliwa i seperator gdzie może pojawić sie woda ale nie nawoielo to się zdało i lampka znów się pojawia. Może ktoś wie jak to pokonać.

Re: lampka kotrolna "Check"
: 04 mar 2010, 21:34
autor: sawana
Witam, mam ten sam problem, dzwoniłem do serwisu i powiedzieli mi że prawdopodobnie czujnik podcisnienia padł i to normalka w tych autach.We wtorek jade na serwis i ja cos sie dowiem wiecej to dam znac.
Re: lampka kotrolna "Check"
: 05 mar 2010, 19:56
autor: Robi
Dzięki za informacje ja jade do srewisu w Gliwicach jutro, maja do podłączyć do właściwegi komputere i zobaczymy ale czyinik to bardzo prawdopodobna przyczyna
Re: lampka kotrolna "Check"
: 05 mar 2010, 22:04
autor: alfik
Też tak miałem. Lampka i wymiana czujnika. Ale komputer jasno pokazywał bale czujnika i nie bylo zgadywania.
Re: lampka kotrolna "Check"
: 23 kwie 2010, 19:32
autor: Borys
Dołączam do problemu z czujnikiem, też mnie dopadło po niecałym roku. Dodam tylko, że potrafił też zgasnąć z tego powodu, o zgrozo np. przy wyprzedzaniu

Re: lampka kotrolna "Check"
: 04 lip 2010, 19:52
autor: papaj
a mi właśnie dziś włączyła się ta lampka i też za bardzo nie wiem co dalej jutro pojade do salonu wiec zobacze co dalej i za ile? mam jeszcze gwarancje ale nie wiem czy tą awarie obejmuje gwarancje????
Re: lampka kotrolna "Check"
: 06 lip 2010, 14:14
autor: Robi
Po wymianie czujnika wszysto gra, pajuje również od BMW
Pozdrawiam
Re: lampka kotrolna "Check"
: 06 lip 2010, 19:52
autor: marcinz1
Robi pisze:Po wymianie czujnika wszysto gra, pajuje również od BMW
Pozdrawiam
Jakie koszty??? Bo myślę że wszystkim potencjalnym nabywcom, przyda się takie info.
Re: lampka kotrolna "Check"
: 07 lip 2010, 12:03
autor: Robi
Koszt naprawy, wymiana na nowy + diagnostyka 900 zł netto
Re: lampka kotrolna "Check"
: 08 lip 2010, 18:55
autor: papaj
a ja jadąc do salonu nie zauważyłem żeby spadła moc auta czy obroty , wszystko było w porządku jakby nie zapalona lampka "check" po dojechaniu do salonu podłączyli auto pod komputer zresetowali i na razie wszystko gra!!!??? mam nadzieję że nic się nie zmieni!!! dodam że nic nie zapłaciłem!!!
Re: lampka kotrolna "Check"
: 21 sie 2010, 22:32
autor: JASIU
WITAM, MAM PODOBNY PROBLEM Z KONTROLKĄ, DZISIAJ PO ODPALENIU ZAPALIŁA SIĘ , NIE ZAUWAŻYŁEM ZMIAN W PRACY SILNIKA. PISZECIE O CZUJNIKU PODCIŚNIENIA I ŻE PASUJE OD BMW. GDZIE GO ZNAJDĘ ? NA SILNIKU- W KTÓRYM MIEJSCU? CZY JEST JAKAŚ MĄDRA STACJA SERWISOWA W OKOLICY PODKARPACIA - STALOWEJ WOLI ?
A MOŻE JEST JAKIŚ PATENT NA KASOWANIE -LAMPKI. 2007- 120 000 KM
Re: lampka kotrolna "Check"
: 06 cze 2011, 14:49
autor: proflex
Robi pisze:Po wymianie czujnika wszysto gra, pajuje również od BMW
Pozdrawiam
Z jakiego BMW pasuje bo za cholere nie można dostać oryginału?
Pozdrowionka
Re: lampka kotrolna "Check"
: 09 cze 2011, 11:35
autor: nologo
Kolego ten czujnik z BMW to NAJPRAWDOPODOBNIEJ z E3 (BOSCH 028100205) Parametry ma bardzo podobne a i wygląd prawie identyczny. Nie miałem go w ręku więc więcej nic nie mogę dodać - parametry identyczne. Co do samego błędu to powiedzcie drodzy forumowicze jaki błąd wam wyskakiwał - chodzi mi o kod błędu według OBD. Czy to nie był P1234 ? Pozdrawiam.
Ps. Do moderatora:
Przydałby się dział poświęcony kodom błędów silnika szczególnie że i Kyron i Actyon mają te same silniki a i oprogramowanie Rextona dużo się raczej nie rożni. Pozdrawiam.
Re: lampka kotrolna "Check"
: 09 cze 2011, 22:01
autor: abcd
Niestety te zaworki lubią się zatykać, są dość czułe na zabrudzenia. Można je co prawda spróbować wyczyścić, ale najlepszym rozwiązaniem jest wymiana. Jednak jeżeli samochód gaśnie, to jest to najprawdopodobniej wina braku wiązki przy pedale - były montowanae w ramach gwarancji.
Re: lampka kotrolna "Check"
: 30 lis 2011, 17:04
autor: nologo
Witajcie, Kolega abcd troszeczkę ni z gruszki ni z pietruszki nam odpowiedział ale miał trochę racji. Te wszystkie problemy związane z błędem czujnika ciś.(MAP sensor), położenia pedału gazu etc. często mają związek z modulatorem próżniowym (MODULATOR-VACUUM). Nie jestem mechanikiem (więc mogę się mylić) ale chodzi tu o zaworki EGR. Z australijskiego forum samochodowego SaangYonga wyczytałem ,że po roku 2008 zaworki te montuje się dużo wyżej przy silniku niż przed rokiem 2008. ASO Australijskie bez problemu przepina te zaworki w starszych modelach. Dodatkowo czyszczą te gumowe rurki i sprawdzają ich szczelność. Przepięcie powoduje zmniejszenie temperatury ich pracy oraz wibracji. Wszelkie opisy problemów typu wjazd czy zjazd z góry - silnik wchodzi w stan awaryjny, wyższa temperatura otoczenia i ostrzejsza jazda - check engine i spadek mocy etc. pasują do opisu wielu forumowiczów zarówno Actyonów jak i Kyronów. Osobiście się przymierzę do zmiany położenia tych zaworków i zobaczę jakie będą zmiany - poza tym szykuję się do zamówienia czujnika podciśnienia - oryginał z Korei to koszt 70$ plus ok 30$ kosztów przesyłki - jeżeli ktoś będzie się chciał podpiąć pod moje zamówienie mogę po wcześniejszym kontakcie na PW zamówić 2 lub więcej sztuk - kosztami transportu się podzielę

. Firma sprawdzona - wcześniej już zamawiałem. Jeżeli ktoś z was też wypróbuje tą zamianę położenia tych czujników niech się podzieli wrażeniami- mam nadzieje ,że faktycznie szkopuł tkwi w tych zaworkach. W końcu SsangYong nie zmieniał by ich położenie od tak. Pozdrawiam.