Strona 1 z 1

obroty 4000 i ani troche więcej

: 21 sty 2012, 19:26
autor: kuczrob
Witam.
Mam Sportsa z 2007. Przejechane 85K km. Po tankowaniu zapala sie czasem filtr paliwa. Po jakims czasie gasnie. Ale to jeszcze nie problem.
Podczas wyprzedzania kiedy z predkosci 100 km/h chce przyspieszyc nagle - zapala sie check i auto wchodzi w tryb serwisowy (2k obr. i 90 km/h). Brak mocy. (jak przyspieszam spokojnie - jest OK).
Po odczytaniu bledow po takiej akcji jest komunikat o zbyt niskim cisnieniu doladowania.
Sprawdzalem wtyczke od czujnika podcisnienia - czysta, mysle, ze OK.
Po przejechaniu kilku km i kilkukrotnym wylaczeniu i wlaczeniu auta kontrolka gasnie i jest niby dobrze.

Ostatnio zupelnie przypadkiem zauwazylem, ze na parkingu (automat) auto rozkreca sie tylko do 4000 obr/min i ani deko wiecej.
Czy ktos z kolegow mial moze podobny przypadek ?
Kupilem auto z prawdziwym przebiegiem i serwisowane.
Mysle o czujniku podcisnienia ale nie wiem czy to dobry trop?

Jestem pelen nadziei po poscie na tym forum.
Ostatnio mialem Hyundaia Terracan i prowadzilem forum terracan.pl z kolega Irkiem.
Warto bylo bo naprawde mozna sie sporo dowiedziec od forumowiczow.
Pozdrawiam i zycze spokojnego wekendu.
Robert K. 604-256-264

Re: obroty 4000 i ani troche więcej

: 22 sty 2012, 9:47
autor: alfik
Mi od nowości diesel nie zakręcił się szybciej niż 4000 (automat) :) - toż to maks. obroty dla tego silnika.

Co do problemu - 99% modulator ciśnienia doładowania - zamontowany na silniku z lewej strony - prowadzą do tego rurki - takie plastikowe coś nie większe od zapałek, pod plastikiem osłony, ale jak się patrzy od strony akumulatora, to widać - to coś na podstawie sterowania z komputera reguluje kierownicę turbosprężarki, by utrzymać stałe ciśnienie. Ponieważ to jest element elektromechaniczny narażony na drgania i gorąco, to pada co jakiś czas. Ponadto samo sterowanie sprężarką może się przyblokować z brudu. Miałem ten problem ze trzy razy. Na forach zagranicznych radzą przenieść ten element na gródź, by miał lżejsze życie. Ja mam jeszcze normalnie.

Re: obroty 4000 i ani troche więcej

: 30 sty 2012, 21:30
autor: kuczrob
Sprawdziłem przy normalnej jeździe na wymuszonym 3 biegu.
Tylko 4000 obr. Więc nie jest to kwestia ograniczenia przez skrzynię biegów.
Ten element, o którym mówisz przejrzałem. Wygląda OK.
Czy ktoś miał podobny problem?
Auto pali mi w mieście 12 litrów. Czy to normalne?
Szczerze mówiąc nie mam pomysłów.

Re: obroty 4000 i ani troche więcej

: 31 sty 2012, 13:40
autor: Krzysztof1
mam co prawda manuala, ale miałem jeszcze na gwarancji podobne spadki mocy. Wymienili mi pedał przyspieszenia i uspokoiło się.
On jest jak potencjometr i w serwisie mówili że wycierają się ścieżki. Może to jest i u ciebie

Re: obroty 4000 i ani troche więcej

: 01 lut 2012, 7:20
autor: kuczrob
Właśnie kilka razy był błąd potencjomentru.
Trzeba będzie się mu przyjrzeć.
A ile taki element kosztuje?
Tylko na gwarancji to kolega nie poznał ceny?
Ale mimo wszystko dzięki za dobry trop :-)

Re: obroty 4000 i ani troche więcej

: 01 lut 2012, 12:00
autor: Krzysztof1
nie wiem ile dokładnie kosztuje pedał gazu.
Dowiedz się w serwisie w Katowicach lub Warszawie.
to było jak miałem wykręcone ok 70tyś. W serwisie mówili że to częsty przypadek.
powodzenia

Re: obroty 4000 i ani troche więcej

: 01 lut 2012, 19:20
autor: alfik
Ja miałem pedał wymieniany przy ok 60k. Kosztował ponad 400 PLN. Tam są dwa potencjomentry - jeden steruje gazem, a drugi jest kontrolny - jak się różnią to komputer wchodziw tryb awaryjny - jak by był jeden, t w razie awarii auto mogło by samo pojechać - zdemontowany rozmontowałem - nie wyglądał na zużyty - może jakieś dogięcie czy czyszczenie by pomogło. Wkurza, że potencjometry mogły by być oddzielną częścią, a tak trzeba wymieniać cały pedał.

Re: obroty 4000 i ani troche więcej

: 01 lut 2012, 19:29
autor: malek
Mam nowy pedał gazu za 360zł - dla chętnych ;)

Re: obroty 4000 i ani troche więcej

: 02 lut 2012, 22:30
autor: Krzysztof1
sprawdź też pod adresem
Rötzer Daniel
[email protected]

ASC Teile-Service-Center-Neunburg GmbH
Industriestrasse 6d
92431 Neunburg v. W.

Telefon: +499672/925016
Fax: +499672/925025

Gość ma hurtownię z częściami do Ssangów. Parę razy już kupowałem od niego dużo taniej niż w Polsce w serwisach. Nawet dziś przysyła mi paczkę z łożyskiem za które w Polsce śpiewają 1270 zł netto a od niego wytargowałem za 212 EUR.Nawet z przesyłką 10 EUR wychodzi taniej. Polecam