Do NIKKA
Od miesiąca próbuje odpalić mój samochód po wymianie komputera który uszkodziłem przez zwarcie w instalacji.
Wydaje mi się że Pani podpowiedź będzie dla mnie zbawienna.
Sprobowalem zrobić zgodnie z opisem i :
- po właczeniu na panelu liczby 2 po kilkunastu sekundach zaczyna migać liczba 5
- na panelu 3 - nic więcej się nie pojawia
- na panelu 41 - włączają się nawiewy
- na panelu 51 - temp. 8,5 stopnia nastepnie 13stopni nastepnie 13stopni
I stał się cud samochód odpalił. Chodził kulawo ale jak sie nagrzał to wszystko wróciło do normy.
Zgasiłem samochód i ponownie sprawdziłem zgodnie z Pani opisem wszystkie parametry:
- po właczeniu na panelu liczby 2 po kilkunastu sekundach zaczyna migać liczba 5
- na panelu 3 - nic więcej się nie pojawia
- na panelu 41 - włączają się nawiewy
- na panelu 51 - temp. 10 stopni następnie 18stopni nastepnie 19stopni
jeżeli ta druga wartość jest od temp płynu chłodzącego w silniku to znaczy że pokazuje totalnie błędną wartośc bo plyn powinien mieć około 90stopni w tym momencie.
Czy na podstawie tych danych można stwierdzić że czujnik temperatury silnika jest uszkodzony?
Dziwne tylko że samochód zapalił. Może przed tym testem zepsuty czujnik informował komputer że jest np. 8 0stopni i CPU dawał zbyt uboga mieszankę aby odpalić.
Bardzo proszę o pomoc w diagnozie.Skąd można uzyskać takie ciekawe informacje jak np. taki sposób sprawdzania czujników.
Z poważaniem
Mariusz Zygier (
[email protected])