Strona 1 z 1
Opony na felgę 18" do Actyona S
: 27 gru 2015, 0:29
autor: MaciekZawiercie
Witam, to mój pierwszy post na forum. Chciałem zapytać o poradę w sprawie letnich opon do Acytona Sports. Jeśli chodzi o opony jestem leszczem nigdy nie kombinowałem z rozmiarami, szerokościami etc. ale chciałbym nieco podnieść samochód by zwiększyć mu prześwit. Teraz jeżdżę na 255/60/18 i chciałem zapytać czy gdybym zastosował wysokość 65 lub 70 to opona zmieści mi się jeszcze i nie będzie obcierać?
Pozdrawiam Maciej
Re: Opony na felgę 18" do Actyona S
: 27 gru 2015, 9:11
autor: kurpi
Teoretycznie np w kyronie wchodzą 32 cale,w actyonie będzie chyba podobnie.
opona wzorcowa 225/75 r16 (opony montowane fabrycznie)
zamiennik / 255/65r18 czyli teoretycznie 31 cali
zamiennik 2 /255/70r18 czyli teoretycznie 32 cale
pokaż zamienniki
średnica (mm) różnica średnic (mm) różnica średnic (%)
opona wzorcowa 743.9 mm 0 mm 0 %
zamiennik 1 788.7 mm 44.8 mm 5.68 %
zamiennik 2 814.2 mm 70.3 mm 8.63 %
Różnica w prędkości
50 km/h 100 km/h 150 km/h
zamiennik 1 52.84 km/h 105.68 km/h 158.52 km/h
zamiennik 2 54.32 km/h 108.63 km/h 162.95 km/h
Re: Opony na felgę 18" do Actyona S
: 28 gru 2015, 23:33
autor: MaciekZawiercie
Witam, dostałem odpowiedź od SY Polska że dedykowane na felgę 18 cali są opony 255/60 i tak zaleca producent. To tak dla informacji.
Re: Opony na felgę 18" do Actyona S
: 29 gru 2015, 9:59
autor: alfik
Jak auto do terenu i ma być podniesione, to zapomnij o 18", kup stalowe 16" (rozstaw śrub i otwór są takie, jak w Mercedesie G, więc są felgi na rynku, byle nie zmienić za bardzo odsadzenia) i na takie felgi masz szeroki wybór terenowych opon w lepszych niż dla 18" cenach. Na 16" możesz jeździć w terenie na niższym ciśnieniu, felga jest chroniona. Miałem w Kyronie AT 255/60R16 i zmieniłem na 235/85R16 a następnie na 265/75R16. Te największe gumy to trochę dużo - w kyronie potrafią otrzeć o nadkole (lift 5cm) ale bez strat.
Większe opony 18" mają głównie zalety estetyczne - trudno kupić, drogie i co istotne - ten sam formalnie bieżnik jest na 18" zwykle płytszy i drobniejszy z uwagi na wyższe indeksy prędkości.
Pamiętaj - większe niż fabryczne koła na własną odpowiedzialność. Przepisy nie są jasne (i siedząc w off-roadzie przez lata nie słyszałem o problemach prawnych, jeśli opony nie ocierają i nie wystają z nadwozia), ale interpretowane rygorystycznie wskazują na homologowane rozmiary.