P0108
: 28 lut 2016, 16:15
Witam,
Staram się naprawić Actyona. Objawy są takie, że jak się jedzie czasami wchodzi w tryb awaryny (check engine) i traci moc.
Po skanowaniu komputerem są błedy P0108 (wysokie napięcie sygnału MAP sensor), potem czasami dochodzi bład P1408 (za wysoki przepływ spalin przez egr). Błedy pojawjają się po przejechaniu kilometra.
U mnie występuje jeden elektrozawór podciśnieniowy do sterowania zmienną geometrią turbiny, a egr niestety jest sterowany elektrycznie i wygląda tak:
Wyczyściłem egr, oraz chłodnicę EGR (zdemontowałem, umyłem carcherem z kwasem). testowałem pracę tego elektrozaworu egr, podczas odpalonego silnika jak się dotknie palcem, to czuć, że pracuje/ walczy z palcem. Więc nie jest całkowicie padnięty, wcale padnięty.
Po czyszczeniu nic się nie zmieniło, może nie wskoczył check engine ale błedy się pojawiają w pamięci.
Następnie zaślepiłem blaszką egr za chłodnicą. Praca silnika bez zmian, bład P0108 się nadal pojawia, ale po dłuższej jeździe dochodzi błąd P1408 oraz P040x (nie pamiętam) - za mały przepływ powietrza przez egr (dosyć logiczne, jeżeli zaślepiłem).
Potem skupiłem się na pracy zmiennej geometrii turbiny, geometria chodzi, podciśnienie do gruszki dochodzi, sterowanie nią jest. Rozebrałem filterek w zaworze sterującym zmienna geometrią, przedmuchałem. O taki:
I mam takie diagnozy:
Opcja 1: Czujnik ciśnienia map jest uszkodzony, podaje za duże ciśnienie w kol. ssacym (stąd bład P0108), mając zawyżone wartości, dochodzi do wniosku potem, że nadmiar powietrze bieże się z EGR - stąd potem błąd P1408.
Opcja 2: Egr jest zepsuty, elektrozawór nie działa prawidłowo, bądz potencjometr w niego wbudowany, i za dużo wpuszcza spalin do kolektora ssącego.
Opcja 3: Zużyty jest Elektrozawór zmiennej geometrii turbiny, źle steruje, i turbina dmucha za duże ciśnienie do kol. ssącego, gdzie map sensor wyłapuje błąd P0108, a potem wyskakuje P1408 bo komputer myśli, że za dużo powietrza leci przez EGR.
Opcja 4: Geometria turbiny pracuje, ale jest przytarta i się zacina czasami, stąd analogicznie objawy jak przy opcji 3.
Pomysł mam żeby zrobić tak:
Kupić map sensor 6675420017 za 240- 400zł nowy, wymienić i naprawione.
albo dalej: Kupić zawór zmiennej geometrii 6655403197 250-700zł.
albo dalej: rozebrać turbinę, spolerować/wymienić zmienną geometrię,
albo dalej: Kupić EGR za 600-1400zł nowy.
Macie jeszcze jakieś pomysły?
Staram się naprawić Actyona. Objawy są takie, że jak się jedzie czasami wchodzi w tryb awaryny (check engine) i traci moc.
Po skanowaniu komputerem są błedy P0108 (wysokie napięcie sygnału MAP sensor), potem czasami dochodzi bład P1408 (za wysoki przepływ spalin przez egr). Błedy pojawjają się po przejechaniu kilometra.
U mnie występuje jeden elektrozawór podciśnieniowy do sterowania zmienną geometrią turbiny, a egr niestety jest sterowany elektrycznie i wygląda tak:
Wyczyściłem egr, oraz chłodnicę EGR (zdemontowałem, umyłem carcherem z kwasem). testowałem pracę tego elektrozaworu egr, podczas odpalonego silnika jak się dotknie palcem, to czuć, że pracuje/ walczy z palcem. Więc nie jest całkowicie padnięty, wcale padnięty.
Po czyszczeniu nic się nie zmieniło, może nie wskoczył check engine ale błedy się pojawiają w pamięci.
Następnie zaślepiłem blaszką egr za chłodnicą. Praca silnika bez zmian, bład P0108 się nadal pojawia, ale po dłuższej jeździe dochodzi błąd P1408 oraz P040x (nie pamiętam) - za mały przepływ powietrza przez egr (dosyć logiczne, jeżeli zaślepiłem).
Potem skupiłem się na pracy zmiennej geometrii turbiny, geometria chodzi, podciśnienie do gruszki dochodzi, sterowanie nią jest. Rozebrałem filterek w zaworze sterującym zmienna geometrią, przedmuchałem. O taki:
I mam takie diagnozy:
Opcja 1: Czujnik ciśnienia map jest uszkodzony, podaje za duże ciśnienie w kol. ssacym (stąd bład P0108), mając zawyżone wartości, dochodzi do wniosku potem, że nadmiar powietrze bieże się z EGR - stąd potem błąd P1408.
Opcja 2: Egr jest zepsuty, elektrozawór nie działa prawidłowo, bądz potencjometr w niego wbudowany, i za dużo wpuszcza spalin do kolektora ssącego.
Opcja 3: Zużyty jest Elektrozawór zmiennej geometrii turbiny, źle steruje, i turbina dmucha za duże ciśnienie do kol. ssącego, gdzie map sensor wyłapuje błąd P0108, a potem wyskakuje P1408 bo komputer myśli, że za dużo powietrza leci przez EGR.
Opcja 4: Geometria turbiny pracuje, ale jest przytarta i się zacina czasami, stąd analogicznie objawy jak przy opcji 3.
Pomysł mam żeby zrobić tak:
Kupić map sensor 6675420017 za 240- 400zł nowy, wymienić i naprawione.
albo dalej: Kupić zawór zmiennej geometrii 6655403197 250-700zł.
albo dalej: rozebrać turbinę, spolerować/wymienić zmienną geometrię,
albo dalej: Kupić EGR za 600-1400zł nowy.
Macie jeszcze jakieś pomysły?