Strona 1 z 1

Zawór EGR - Actyon Sports 2007

: 20 cze 2017, 22:52
autor: gras
Witam,

Jakiś czas temu w trakcie jazdy samochodem zapaliła mi się kontrolka silnika. Samochód zaczął tracić moc i nie miał przyspieszenia (brak jakiegokolwiek kopa, jeździ jak mół - max 110). Udałem się do serwisu i powiedziano mi, iż może to być zawór EGR... EGR został sprawdzony i przeczyszczony po czym samochód zaczął poprawnie chodzić ale niestety tylko przez jakieś pół godziny. Ponownie zapaliła się kontrolka... W trasie kiedy próbowałem osiągnąć prędkość pękł mi jakiś przewód przez co samochód zaczął zasysać powietrze do turbiny i dzięki temu samochód zaczał ponownie szybko jeździć... Udałem się do serwisu gdzie wymienili mi ten przewodu na nowy i samochód zaczał znowu wolno jeździć. Proszę o pomoc i porade.

Czy powinienem wymienić cały zawór EGR na nowy? Czy problem tkwi w czymś innym?

Dane do mojego EGR - numer seryjny EGR A6651400560 (napisane na EGR).

Pozdrawiam,

Gras

Re: Zawór EGR - Actyon Sports 2007

: 20 cze 2017, 23:26
autor: krisw11
A może czujnik doładowania ciśnienia w turbo albo jakaś nieszczelność na drodze EGR,turbo itp.?

Re: Zawór EGR - Actyon Sports 2007

: 20 cze 2017, 23:30
autor: krisw11
Albo podleć do dobrego magika i odłącz EGR systemowo czyli komputerowo i powinien być spokój raz na wieki. Te Egry ,to ciągłe kłopoty. Chyba ,że już powoli wtryski Ci Kolego padają i raz działa raz nie dlatego komputer wchodzi co jakiś czas w tryb awaryjny.

Re: Zawór EGR - Actyon Sports 2007

: 21 cze 2017, 15:16
autor: Trawas
zawór ERG nie ma aż takiego wpływu na moc silnika. Trzeba wymienić modulator- zawór podciśnieniowego sterowania turbiną bo to jej sprawka. Odłącz wężyk od modulatora i zobacz jak chodzi. Warto by też sprawdzić modulator ERG. ( obydwa można dobrać np od Opla bo koreańskie kosztują 5 razy drożej. )
Ale przede wszystkim pytanko o filtr powietrza - jak dawno temu był wymieniany ?

Re: Zawór EGR - Actyon Sports 2007

: 21 cze 2017, 21:31
autor: gras
filtr powietrza jest nowy - dopiero co był wymieniany.

Czyli zawór podciśnieniowego sterowania turbiną oraz modulator ERG powinienem wymienić? mógłbyś może podać mi jakis link do strony z ktorej można zamówić oba modele dla Opla ktore pasowałyby do mojego Actyon Sports z 2007 roku? Aż tak duża różnica jest pomiedzy firmowymi?

Pozdrawiam

Re: Zawór EGR - Actyon Sports 2007

: 21 cze 2017, 22:49
autor: Consool
czy różnica jest duża to sam powinienes sobie odpowiedzieć... zakłądając ze nowy oryginalny kosztuje okolo 500 - 700 zł
na allegro wpisz zawór podciśnienia - dostaniesz za około 150 zł Nowy i też firmy Pierburg wystarczy poszukać i się znajdzie całą mase :) patrz tylko na wtyczki aby były takie same :) Ja w swoim rexie wymieniałem juz 2 i jeden kupiłem od opla a 2 od bmw i działąja super nie ma znaczenia ... byle by wtyczki były takie same :)

Re: Zawór EGR - Actyon Sports 2007

: 22 cze 2017, 13:21
autor: Trawas
No właśnie - o to chodzi :lol:
Nie dajmy się naciągać.
http://allegro.pl/czujnik-zawor-turbiny ... 58773f0422
od Insigni 2,0 CDTI też może być - każdy z odpowiednią wtyczką. Wszystkie pracują dokładnie tak samo.
A jak nie chcesz wydawać kasy to możesz się troszkę pobawić
https://www.youtube.com/watch?v=YT_ceCwD2jo&t=26s

Re: Zawór EGR - Actyon Sports 2007

: 22 cze 2017, 13:53
autor: Trawas
Albo tu, na końcu filmu zobacz , jak sobie poradził z brudnym filtrem powietrza w modulatorze - zamienił na całkiem inny i dobrze. https://www.youtube.com/watch?v=r0JZL4iR-D4

Re: kręci nie odpala -sangyong Actyon Sports 2007

: 10 wrz 2017, 11:20
autor: Benek
Witam mam problem z odpaleniem mojego auta . Posiadam go od wduch lat i pierwszy raz mi się zdarzyło mieć problem .auto kręci ale nie odpala . Wymieniłem filtr paliwa i nic z tego. Jak prysnęło olejkiem odpala i pracuję dobrze . Jak z gaszę i ponownie prubuje odpalić nie chce załapać . Odchodzę od zmysłów . Pomurzcie proszę . Ps układ paliwa jest szczelny

Re: Zawór EGR - Actyon Sports 2007

: 05 sty 2018, 17:41
autor: Adas
Jak ukłąd szczelny to podłącz kompa ja mam interfejs do Ssangyongów i innych cudaków, to wyskoczy pewnie jakiś błąd. Bo jeżeli psikasz i pali to wina po stronie paliwa, skoro układ szczelny to hmm albo pompa nie ciągnie po stronie pierwotnej, albo wtórny i wtryski, może czujnik na listwie common rail ??. Może regulator na pompie CR ??. Bez kompa ciężko wpaść tak na odległość. p.s. Mi to zostało po alfie z silnikiem JTD, przez x lat dolewałem oleu 2T do ropy, nigdy nie miałem problemu z pompą i wtryskami!. Polecam leję też do Actyona, polecam Lotos 2T, Orlean 2T półsyntetyki, lub droższy aktualnie używam Liqui Moly 1052 2T. Proporcja 1:200, 1:250.

Re: Zawór EGR - Actyon Sports 2007

: 13 kwie 2018, 16:29
autor: jolerox
Miałem ten sam problem co Ty. Nikt mi nie mógł pomóc. Czujniki były ok. Problemem okazały się wtryski. Po regeneracji, problem rozwiązany

Re: Zawór EGR - Actyon Sports 2007

: 21 lis 2018, 10:16
autor: jolerox
Kolejny problem.

Po regeneracji wtrysków, nadal wyskakuje "Check" silnika. Turbina jest dobra, wtryski po regeneracji, czujnik ok. Co to może być?