błąd OBD P0125 w silniku G23D
: 26 kwie 2021, 20:50
Dzień dobry!
Od jakiegoś czasu coraz częściej pojawia się błąd ECU o kodzie "P0125 insufficient coolant temperature for closed loop fuel control" co jak rozumiem oznacza raportowany przez czujnik zbyt wolny przyrost temperatury chłodziwa na małym obiegu.
W moim Actyonie siedzi silnik benzynowy G23D czyli kopia silnika MB M111.970 i nie mogę namierzyć tego czujnika. Obok termostatu widać tylko ten co na zdjęciu
ale nie pasuje mi wtyczka, bo według dokumentacji czujnik ma mieć 4 piny. Czy ktoś przerabiał ten problem? Czy jest jakaś tabela wartości wielkości fizycznych dla tego czujnika aby go sprawdzić. W dokumentacji Actyona jest taka tabela dla przepływomierza i podane oporności przy określonych temperaturach, ale analogicznej ściągi dla czujnika ECT nie znalazłem
Według rysunku powinien to być czujnik o kodzie 1615423417 lub 1615423117 (zależnie od wersji wiązki), tyle że oba są czujnikami o budowie prostej (wzdłużnej), a ten w samochodzie to czujnik kątowy, w dodatku o innej wtyczce. A może to jeszcze inny czujnik którego nie widać z zewnątrz?
Pozdrawiam...
Od jakiegoś czasu coraz częściej pojawia się błąd ECU o kodzie "P0125 insufficient coolant temperature for closed loop fuel control" co jak rozumiem oznacza raportowany przez czujnik zbyt wolny przyrost temperatury chłodziwa na małym obiegu.
W moim Actyonie siedzi silnik benzynowy G23D czyli kopia silnika MB M111.970 i nie mogę namierzyć tego czujnika. Obok termostatu widać tylko ten co na zdjęciu
ale nie pasuje mi wtyczka, bo według dokumentacji czujnik ma mieć 4 piny. Czy ktoś przerabiał ten problem? Czy jest jakaś tabela wartości wielkości fizycznych dla tego czujnika aby go sprawdzić. W dokumentacji Actyona jest taka tabela dla przepływomierza i podane oporności przy określonych temperaturach, ale analogicznej ściągi dla czujnika ECT nie znalazłem
Według rysunku powinien to być czujnik o kodzie 1615423417 lub 1615423117 (zależnie od wersji wiązki), tyle że oba są czujnikami o budowie prostej (wzdłużnej), a ten w samochodzie to czujnik kątowy, w dodatku o innej wtyczce. A może to jeszcze inny czujnik którego nie widać z zewnątrz?
Pozdrawiam...