Strona 1 z 1

błąd OBD P0125 w silniku G23D

: 26 kwie 2021, 20:50
autor: Atreyu
Dzień dobry!

Od jakiegoś czasu coraz częściej pojawia się błąd ECU o kodzie "P0125 insufficient coolant temperature for closed loop fuel control" co jak rozumiem oznacza raportowany przez czujnik zbyt wolny przyrost temperatury chłodziwa na małym obiegu.

W moim Actyonie siedzi silnik benzynowy G23D czyli kopia silnika MB M111.970 i nie mogę namierzyć tego czujnika. Obok termostatu widać tylko ten co na zdjęciu
Obrazek Obrazek Obrazek
ale nie pasuje mi wtyczka, bo według dokumentacji czujnik ma mieć 4 piny. Czy ktoś przerabiał ten problem? Czy jest jakaś tabela wartości wielkości fizycznych dla tego czujnika aby go sprawdzić. W dokumentacji Actyona jest taka tabela dla przepływomierza i podane oporności przy określonych temperaturach, ale analogicznej ściągi dla czujnika ECT nie znalazłem :(

Według rysunku powinien to być czujnik o kodzie 1615423417 lub 1615423117 (zależnie od wersji wiązki), tyle że oba są czujnikami o budowie prostej (wzdłużnej), a ten w samochodzie to czujnik kątowy, w dodatku o innej wtyczce. A może to jeszcze inny czujnik którego nie widać z zewnątrz?

Pozdrawiam...

Re: błąd OBD P0125 w silniku G23D

: 13 gru 2021, 16:04
autor: Atreyu
Dopiero teraz temat ogarnięty bo problem się pojawiał jedynie przy niskich temperaturach. Czujniki były sprawne, uszkodzony był termostat który przepuszczał chłodziwo na duży obieg, przez co silnik był permanentnie niedogrzany. Termostat o numerze 1612033375 w/g TecDoc występuje w wersji z i bez króćca odpowietrzenia, trzeba uważać co się zamawia, najlepiej zerknąć na zdjęcia zamiennika. U mnie pasował tani termostat Magneti Marelli TE0066 nr. 352317100660. Wiem że MM to tandeta made in china, ale dostęp do termostatu w tym silniku jest tak prosty że nawet w trasie można go sobie jedną ręką wymienić :) Po wymianie błąd P0125 już nie występuje, a temperatura chłodziwa skoczyła na domyślne 90st. Pozdrawiam...