Strona 1 z 1

Pytanie o filtr paliwa- do czego był podłączony króciec

: 24 kwie 2022, 19:08
autor: Rafalski
Witam.

Od niedawna posiadam actyona 2.0xdi z 2007 roku. Zastanawiałem się nad wymianą filtra paliwa i zobaczyłem, że jedna złączka jest zaślepiona- do czego to powinno być podłączone? Chyba, że filtr z czegoś innego jest i po prostu zostało to zaślepione?

Drugie pytanie: na zimnym silniku łańcuch rozrządu mi chyba klekocze i przy delikatnym przyspieszaniu, jak już silnik się nagrzeje i przejedzie kilkanaście kilometrów to objawy nie są już takie wyraźne. Będzie to wina napinacza, czy tak ma być? Jeśli wina napinacza to czy przy wymianie trzeba ustawiać rozrząd na znaki?

Załączam zdjęcie filtra.
Pozdrawiam.

Re: Pytanie o filtr paliwa- do czego był podłączony króciec

: 27 kwie 2022, 20:50
autor: sosko80
Nie znam się, więc bez hejtu proszę - to wygląda jak dwa filtry połączone szeregowo.
Zgoogluj oryginalny do twojego modelu to sie wyjaśni.

Na różnych forach zagranicznych jest info ze w starych 2.0 i 2.7 jest napinacz hydrauliczny który można wymienić na boku bloku silnika. Sam szukałem u siebie ale ja mam korek a napinacz jest w obudowie więc nie ruszam.

Chyba nie pomagam ale chociaż jestem hahahah , coś jak żona po paru latach hahahaha

Ja bym pisał na ogólnym bo tu chyba nikt nie zagłada ;)

Re: Pytanie o filtr paliwa- do czego był podłączony króciec

: 27 kwie 2022, 21:36
autor: krisw11
To było tzw.podgrzewanie paliwa i ktoś poprzerabiał. Też wydaje mi sie jak Kolega Sosko80 napisał wcześniej ,że to są dwa filtry paliwa....... jakaś rzeźba może być. na żywo jakby ,to zobaczył,to pewnie by łatwiej było ,to ocenić i ogarnąć. A klekotać na zimnym mogą wtryski...... nie koniecznie łańcuch.

Re: Pytanie o filtr paliwa- do czego był podłączony króciec

: 07 maja 2022, 12:50
autor: Rafalski
Wiśnie gdzieś czytałem, że są dwie opcje z filtrami. W pierwszej jest osobno separator wody i filtr, a w drugiej filtr wraz z separatorem. W tym filtrze, który ma odcięty przewód na dole jest podłączona kostka do czujnika, a w drugim korek spustowy. Co do klekotania wtrysków to zobaczę przy wymianie filtra bo zakupiłem środek do czyszczenia układów i zamierzam nim zalać nowy filtr, a resztę do baku dodać. Jakby ktoś miał jednak jakieś informacje o tym napinaczu to proszę o odpowiedź.

Re: Pytanie o filtr paliwa- do czego był podłączony króciec

: 07 maja 2022, 21:53
autor: sosko80
cześć!

Napinacz https://www.ebay.com/itm/383929681564

Nie znalazłem filmu. To był radziecki film i przed wojną. Tetaz niepoprawny ! Stojąc przed autem, po lewej tronie na bloku, ruscy odkręcali napinacz z linku powyżej . Demontaż chwytu powietrza i wszystko widać. W moim jest korek na imbus a napinacz ma sześciokąt na duży klucz 20-coś. Powodzenia

Re: Pytanie o filtr paliwa- do czego był podłączony króciec

: 07 maja 2022, 23:05
autor: Rafalski
Widziałem ten film ale nie wiem czy mozna od tak wykręcić, czy trzeba jakoś ustawiać koło pasowe.

Re: Pytanie o filtr paliwa- do czego był podłączony króciec

: 12 maja 2022, 14:15
autor: sosko80
Na filmie nic nie blokują / ustawiają . Na chłopski rozum to łańcuch (jak w rowerze czy innej maszynie) i wykrecenie napinacza które zluzuje ślizg nie powinno spowodować ze coś się przestawi a jedynie że łańcuch stanie się luźny (tak jak odprężenie przerzutki na postoju nie powoduje przeskoku łańcucha w rowerze). W końcu napinacz ma kompensować wyciąganie się lancucha wiec gdzieś jakiś ruch ma wkalkulowany i nie przestawia sie nic samo z siebie.
Ps. Tyle analogii z roweru ;)

Re: Pytanie o filtr paliwa- do czego był podłączony króciec

: 15 maja 2022, 14:53
autor: Rafalski
Rower rowerem, rozrząd to jednak nie układ do badania metodą prób i błędów. Gość na filmie ustawia koło pasowe. Na razie się spłukałem całkiem przez to auto więc z napinaczem na razie nic nie robię. Jak uzbieram na górne wahacze, sprężyny tył i zostanie na napinacz to będę badał temat.

Co do filtrów to już znalazłem odpowiedź. Jeden filtr powinien mieć trzy króćce (ten bezpośrednio przed pompą) drugi filtr powinien mieć dwa bo to separator wody z czujnikiem. Ktoś nie miał pewnie separatora, więc przykręcił filtr i zamiast korka spustowego założył czujnik, a niepotrzebny króciec zaślepił. W przyszłym tygodniu może uda mi się zamówić odpowiednią część. Na razie wymieniłem tylko filtr i zalałem go płynem do czyszczenia wtrysków. O dziwo silnik przestał wydawać większość dziwnych dźwięków i zaczął pracować bardzo równo.

Re: Pytanie o filtr paliwa- do czego był podłączony króciec

: 17 maja 2022, 20:19
autor: sosko80
No oczywiście. 3 rozrządy zrobiłem w życiu jako mechanior hobbysta . W marea weekend miałem blokady i klucz serwisowy do napinania napinacza ;) w 126p i corolla 1,3 było jak w rowerze czyli bez komplikacji i specjalnych narzędzi serwisowych.

Fajnie że fura gada , moja po rozklejeniu , wyczyszczeniu i poskladaniu potencjometru pedału gazu też ;) a było źle - nie palił , jak odpalił to nie trzymał obrotów i gasł.

Powodzenia z rekinem ;) prawie takiego kupiłem w automacie

Re: Pytanie o filtr paliwa- do czego był podłączony króciec

: 02 sie 2023, 15:20
autor: Rafalski
Teraz pytanie zasadnicze. Separator kosztuje 450zł. Co to może być za filtr zamiast niego? W oryginalnym, otwór jest zbyt mały żeby wkręcić czujnik wody.

Re: Pytanie o filtr paliwa- do czego był podłączony króciec

: 02 sie 2023, 23:30
autor: krisw11
A nie możesz tego pominąć i podłączyć bezpośrednio pod filtr paliwa ? Seperetor był dobry 15 lat temu jak chrzcili paliwo :)) dziś już myśle temat zamknięty.... Od tego mamy filtry paliwa i dobre stacje CPN :)) P.S. Widze z dieslami nadal są ciągle jakieś problemy... odkąd przesiadłem sie na PB nie ma od 3 lat żadnych problemów... diesel był super jak można było go kupić po 1zł :))) teraz ma sens ale chyba tylko w ciężkich maszynach. To tak na marginesie bo też myślałem troche czy przejść na benzin..... dziś nie żałuje.

Re: Pytanie o filtr paliwa- do czego był podłączony króciec

: 03 sie 2023, 0:23
autor: Rafalski
Właśnie tak na razie zrobiłem, że podłączyłem jeden, a puszka sobie wisi z wpiętym czujnikiem. To mój drugi diesel w życiu i chyba nigdy więcej nie popełnię tego błędu. Poprzedni był nie do zarżnięcia 1.7 dti Isuzu... zero problemów. Na razie chcę dojść do ładu z układem zasilania i zobaczę co dalej. Boję się trochę kupować separator firmy oyodo, czy jak to tam ale w końcu trzeba będzie podjąć jakąś decyzję.