Wiatrak klimy i problemy
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 19 lip 2020, 19:55
- Gadu-Gadu: 0
Wiatrak klimy i problemy
Postautor: jacek1210 » 22 cze 2023, 22:01
Witam. Czy ktoś spotkał się z problemem (albo może to znany problem) ? Walczę trochę z klimą i okazało się że wentylator klimy (skraplacza) jest zatarty i spalony. I patrząc na to co się dzieje, to chyba nigdy nie działał odkąd Musso 2.9TD 1999r. jest w moich rękach (3 lata). Dziś podłączyłem inny wiatrak i co się okazało: kiedy przycisk A/C jest włączony, to po włączeniu zapłonu wiatrak startuje natychmiast a kontrolka od świec żarowych świeci się i świeci i nie chce zgasnąć i lipa. Kiedy przycisk A/C jest wyłączony lub konektor wiatraka jest odłączony, to po włączeniu zapłonu tego problemu nie ma. Czy ktoś może podpowiedzieć jak to jest w jego samochodzie ?
-
- Stały bywalec
- Posty: 2229
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Wiatrak klimy i problemy
Postautor: krisw11 » 22 cze 2023, 23:20
Cześć.... problemu takiego nie miałem ale.. z doświadczenia wiem,że może ,to być czujnik temp chłodziwa bo fiksuje i podaje złą temperature albo ktoś gdzieś już coś grzebał w instalacji... i poprzerabiał.... nie ukrywajmy ,w tego typu autach nie ma super mechaników za kżzdym rogiem jak np.do VW cz\y BMW Jak poczytasz na forum ,to wiekszość kombinuje albo idzie po omacku..... a skutki później różne.......
Kris
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 19 lip 2020, 19:55
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wiatrak klimy i problemy
Postautor: jacek1210 » 22 cze 2023, 23:45
Czujnik -chyba- działa, bo po uruchomieniu samochodu wentylator nagrzewnicy chodzi na pół gwizdka i dopiero po dłuższej chwili (myślę, że po osiągnięciu odpowiedniej temp. przez czynnik) zaczyna kręcić na maxa. Gdzie w ogóle szukać tego czujnika ? Z osuszacza wychodzi jakiś przewód - może to to ? Chyba że to czujnik ciśnienia (obecności czynnika w układzie) ? Muszę jeszcze poszukać na schemacie jak jest sterowany wiatrak chłodnicy, może tam coś znajdę. Rzeźba na pewno jakaś w tym samochodzie była. Dzięki za pomoc
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 19 lip 2020, 19:55
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wiatrak klimy i problemy
Postautor: jacek1210 » 23 cze 2023, 9:44
Przejrzałem schemat i faktycznie: jeśli A/C jest włączony, to w momencie włączenia zapłonu automatycznie startuje wentylator. Trochę to głupie i chyba jedynym wyjściem jest założenie włącznika czasowego na zasilaniu wentylatora, bo przyczyna długiego palenia się kontrolki świec żarowych jest pewnie inna, ale czasówka opóźniająca załączenie wiatraka o np. 1 minutę po włączeniu zapłonu powinna rozwiązać ten problem
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość