w opisie aukcji użytkownik nie wspomniał o tym że to być może jest z anglika
kurcze teraz już sam niewiem ... jutro zadzwonie do niego i zapytam .
Wycieraczki - PROBLEM
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- traky
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 0:09
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Wycieraczki - PROBLEM
Postautor: traky » 25 lut 2010, 22:21
może wytarczy zamienić plus z minusem, i pójdą w drugą stronę tylko nie wiem jak się będą zatrzymywać
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Wycieraczki - PROBLEM
Postautor: krzychu » 26 lut 2010, 0:51
Mi to się wydaje że kolega popierniczył coś z mechanizmem.
95% silników elektrycznych w normalnej pracy kręci się w prawo.
Kiedyś tak miałem jak wymieniałem u kolegi mechanizm wycieraczek.
Popierniczyliśmy coś na cięgnach i wycieraczki chodziły na zewnątrz (jak w VW Sharanie - lewa w lewo a prawa w prawo)
95% silników elektrycznych w normalnej pracy kręci się w prawo.
Kiedyś tak miałem jak wymieniałem u kolegi mechanizm wycieraczek.
Popierniczyliśmy coś na cięgnach i wycieraczki chodziły na zewnątrz (jak w VW Sharanie - lewa w lewo a prawa w prawo)
Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika
hasło: musso
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 16
- Rejestracja: 30 mar 2009, 19:25
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 3674432
Re: Wycieraczki - PROBLEM
Postautor: kovu15 » 26 lut 2010, 14:20
koledzy już wszytko jasne ... spędziłem pół nocy w garażu i zrobiłem
Silnik chodził cały czas w prawą stronę jednak mechanizm zaczynał start jak gdyby od końca cyklu .
Wystarczyło przekręcić o 180 stopni to ramie z kulką na końcu ! Ono jest przykręcone śrubą do silnika . Silnik faktycznie był z angola.
Teraz śmiało mogę powiedzieć że silniczki w musso niczym się nie różnią.
Dzięki wielkie za pomoc !:)
Silnik chodził cały czas w prawą stronę jednak mechanizm zaczynał start jak gdyby od końca cyklu .
Wystarczyło przekręcić o 180 stopni to ramie z kulką na końcu ! Ono jest przykręcone śrubą do silnika . Silnik faktycznie był z angola.
Teraz śmiało mogę powiedzieć że silniczki w musso niczym się nie różnią.
Dzięki wielkie za pomoc !:)
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 31
- Rejestracja: 25 mar 2015, 9:47
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2696
- Skrzynia biegów: Automatyczna
Re: Wycieraczki - PROBLEM
Postautor: Siwy57 » 26 lip 2021, 16:07
Odświeżam problem. Mam zapieczony napęd wycieraczek przednich. Wymontowałem mechanizm i próbowałem różnych metod opisanych tu przez forumowiczów. Niestety żaden nie pomaga i pozostaje mi palnik i rozebranie. Niestety na osi wycieraczki z wieloklinem chyba znajduje się pierścień. Chyba przez to że zapieczona jest oś nie mogę rozebrać napędu. Proszę o radę w jaki sposób w miarę bezpiecznie rozebrać napęd aby go nasmarować od wewnątrz.
Rodius może nie jest najpiękniejszy ale jaki funkcjonalny.......
- BYCZEK
- Stały bywalec
- Posty: 190
- Rejestracja: 05 mar 2020, 10:17
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Wycieraczki - PROBLEM
Postautor: BYCZEK » 16 sie 2021, 0:44
Ja to śmiało traktowałem palnikiem, wszystko się rozruszało i nic się nie stało
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 19
- Rejestracja: 30 lis 2014, 23:21
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Lublin
Re: Wycieraczki - PROBLEM
Postautor: RobertMiedziocha » 27 wrz 2021, 20:17
U mnie za pierwszym razem poskutkowało całodzienne namoczenie w płynie hamulcowym, i później dało się rozebrać wyczyścić, delikatnie przetrzeć papierem ściernym i posmarować, ale po 2 latach znowu stanęły i drugi raz przy rozbieraniu pękł aluminiowy odlew. Kupiłem cały mechanizm wycieraczek - magazynowy oryginał i było tylko trochę drożej niż ze szrotu ale chodzi idealnie obstawiam że wytrzyma 20 lat jak poprzedni - chociaż reszta raczej już tyle nie wytrzyma
- kawa62
- Stały bywalec
- Posty: 341
- Rejestracja: 08 maja 2011, 20:07
- Model: Musso Sports
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Kontaktowanie:
Re: Wycieraczki - PROBLEM
Postautor: kawa62 » 27 wrz 2021, 22:21
Też tak mam. Na razie nic nie robiłem ale chyba będę musiał. Porady się przydadzą.
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości