Wycieraczki - PROBLEM
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 16
- Rejestracja: 30 mar 2009, 19:25
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 3674432
Wycieraczki - PROBLEM
Postautor: kovu15 » 19 lut 2010, 5:53
Witam !
Od nie dawna mam problem z wycieraczkami w moim Mussolinim. Mianowicie zaczęło się od tego że po włączeniu baaardzo ciężko było im się ruszyć z miejsca . Nieraz trzeba było je lekko popchnąć żeby zaczęły chodzić... powoli ... coraz szybciej . Później doszło do tego że nie chciały w ogóle ruszyć po szybie
Więc pomyślałem że pewnie mechanizmy na podszybiu trzeba by przesmarować . Tak więc zrobiłem cały mechanizm w podszybiu spryskałem WD-40 i nasmarowałem tawotem . Jednak po tym dalej zero efektów. Rozkręciłem "część elektryczną" silnika wycieraczek, przeczyściłem styki i ponownie nałożyłem smar. Po tych wszystkich elementach wycieraczki chodzą (jeszcze wczoraj chodziły cały dzień ) Jednak kiedy kończy się "obieg" tzn góra dół i znowu góra następuje takie stuknięcie w okolicach silnika wycieraczek, głośno chodzą, nie równo (szarpią) a silniczek się grzeje Ręce mi już opadają ... wyczyściłem chyba wszystko co było możliwe . Dodam że podczas tego stuknięcia silnik wyraźnie się rusza .
Koledzy powiedzcie mi :
1. Jak odczepić silniczek wycieraczek od mechanizmu wycieraczek (to w podszybiu)?
2. Czy może to byś wina samego silniczka ?
3. Czy ktoś z kolegów spotkał się z takowym przypadkiem w jakimś ze swoich aut ?
Za każdą pomoc będę wdzięczny !
Ps. Na podniesionych wycieraczkach jest to samo
Od nie dawna mam problem z wycieraczkami w moim Mussolinim. Mianowicie zaczęło się od tego że po włączeniu baaardzo ciężko było im się ruszyć z miejsca . Nieraz trzeba było je lekko popchnąć żeby zaczęły chodzić... powoli ... coraz szybciej . Później doszło do tego że nie chciały w ogóle ruszyć po szybie
Więc pomyślałem że pewnie mechanizmy na podszybiu trzeba by przesmarować . Tak więc zrobiłem cały mechanizm w podszybiu spryskałem WD-40 i nasmarowałem tawotem . Jednak po tym dalej zero efektów. Rozkręciłem "część elektryczną" silnika wycieraczek, przeczyściłem styki i ponownie nałożyłem smar. Po tych wszystkich elementach wycieraczki chodzą (jeszcze wczoraj chodziły cały dzień ) Jednak kiedy kończy się "obieg" tzn góra dół i znowu góra następuje takie stuknięcie w okolicach silnika wycieraczek, głośno chodzą, nie równo (szarpią) a silniczek się grzeje Ręce mi już opadają ... wyczyściłem chyba wszystko co było możliwe . Dodam że podczas tego stuknięcia silnik wyraźnie się rusza .
Koledzy powiedzcie mi :
1. Jak odczepić silniczek wycieraczek od mechanizmu wycieraczek (to w podszybiu)?
2. Czy może to byś wina samego silniczka ?
3. Czy ktoś z kolegów spotkał się z takowym przypadkiem w jakimś ze swoich aut ?
Za każdą pomoc będę wdzięczny !
Ps. Na podniesionych wycieraczkach jest to samo
- ponton26
- Stały bywalec
- Posty: 192
- Rejestracja: 26 sie 2008, 9:49
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 4013960
- Skype: uwo.net.pl
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontaktowanie:
Re: Wycieraczki - PROBLEM
Postautor: ponton26 » 19 lut 2010, 9:41
Przyłączam siędo pytań u mnie jeszcze chodzą ale coraz gorzej niestety. Więc podobne zabiegi mnie czekają.
Powodzenia w nierównej walce z Koreańską myślą techniczną.
- lukaszswiebodzin
- Stały bywalec
- Posty: 104
- Rejestracja: 25 sty 2009, 22:12
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 9197496
Re: Wycieraczki - PROBLEM
Postautor: lukaszswiebodzin » 19 lut 2010, 11:02
Miałem podobny problem rozebrałem całe podszybie wyjełem śilnik i te całe prowadnice co są w podszybiu. O ile pamietam silnik sie trzyma na 4 śrubach lub 3 ale musisz najpierw rozebrac podszybie i te łaczniki po odczepiac od siebie one są na takich kulkach wciskanych . Pózniej będzie można wyjąć silnik jest z tym troche problemu .
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Wycieraczki - PROBLEM
Postautor: uki » 19 lut 2010, 11:22
Proponowalbym kolegom wyciagnac mechanizm i uruchomic go gdy widac wszystkie pracujace elementy. Wowczas bedzie mozna znalezc gdzie sie mechanizm przyciera lub zaczyna blokowac a przez to i grzeje sie silnik.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 20 paź 2009, 21:20
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 5363169
- Lokalizacja: Podkarpacie
Re: Wycieraczki - PROBLEM
Postautor: merkury » 19 lut 2010, 12:06
W moim przypadku zatarte było w miejscu gdzie mechanizm przechodzi przez uchwyt w podszybiu. Smarowanie WD nie pomogło, dopiero zamocowanie w imadle (ostrożne) i długotrwałe kręcenie , smarowanie i pobijanie młotkiem dało efekt w postaci wybicia z uchwytu mocowania ramienia wycieraczki.
- matee
- Stały bywalec
- Posty: 426
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:01
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8075048
- Lokalizacja: Gdańsk/Bytów
Re: Wycieraczki - PROBLEM
Postautor: matee » 19 lut 2010, 14:01
u mnie mechanizm był tak zatarty, zasyfiony, zapieczony itd, itp ... że wycieraczki po prostu stanęły. dobrze, że nie zjarał się silniczek.
próbowałem czyścić przy pomocy wd40, cx80 i nic.
próbowałem rozbierać. przy próbie młotkowej pękła żeliwna obudowa i nic.
w końcu pomogła wymiana mechanizmu. koszt 100zł (netto). niespełna godzinka kręcenia śrubkami i było jak nowe.
z silnikiem wycieraczek nic nie robiłem. śmiga.
próbowałem czyścić przy pomocy wd40, cx80 i nic.
próbowałem rozbierać. przy próbie młotkowej pękła żeliwna obudowa i nic.
w końcu pomogła wymiana mechanizmu. koszt 100zł (netto). niespełna godzinka kręcenia śrubkami i było jak nowe.
z silnikiem wycieraczek nic nie robiłem. śmiga.
OME +4cm, BL +4cm, BFG MT KM2 31", Snorkel, Rear Air Locker, uchwyty na kubki
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Wycieraczki - PROBLEM
Postautor: krzychu » 19 lut 2010, 18:24
Miałem podobną sytuację ale z wycieraczką tylnej szyby.
Stanęła po prostu na amen.
Mechanizm był tak zapieczony że dopiero grzanie palnikiem i pobijanie delikatnie młotkiem plastikowym pozwoliło wybić ośkę z tulejki.
Później maczanie w benzynie ekstrakcyjnej i pryskanie preparatem PWD aby usunąć wszelki syf z tego.
Na końcu smarowanie smarem grafitowym (nie mylić z grafitowanym) i wycierałka w najgorsze mrozy hasa po szybie jak opętana.
Jak się zrobi cieplej to profilaktycznie zabiorę się za przednie wycierałki.
Nie chcę aby nagle mi stanęły podczas jazdy w wiosenne deszcze/burze.
Stanęła po prostu na amen.
Mechanizm był tak zapieczony że dopiero grzanie palnikiem i pobijanie delikatnie młotkiem plastikowym pozwoliło wybić ośkę z tulejki.
Później maczanie w benzynie ekstrakcyjnej i pryskanie preparatem PWD aby usunąć wszelki syf z tego.
Na końcu smarowanie smarem grafitowym (nie mylić z grafitowanym) i wycierałka w najgorsze mrozy hasa po szybie jak opętana.
Jak się zrobi cieplej to profilaktycznie zabiorę się za przednie wycierałki.
Nie chcę aby nagle mi stanęły podczas jazdy w wiosenne deszcze/burze.
Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika
hasło: musso
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Wycieraczki - PROBLEM
Postautor: krzychu » 20 lut 2010, 7:15
Mechanizm masz schowany pod plastikową kratką pod szybą.
Te długie pałąki to ramiona wycieraczek a do nich są przyczepione pióra wycieraczek
Te długie pałąki to ramiona wycieraczek a do nich są przyczepione pióra wycieraczek
Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika
hasło: musso
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 16
- Rejestracja: 30 mar 2009, 19:25
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 3674432
Re: Wycieraczki - PROBLEM
Postautor: kovu15 » 22 lut 2010, 11:09
ok dzieki wielkie ! Mam tylko jeszcze jedno ostatnie pytanie z serii How-To
Na ilu śrubach trzyma się ten mechanizm ? I jak go wyjąć ?
Na ilu śrubach trzyma się ten mechanizm ? I jak go wyjąć ?
- matee
- Stały bywalec
- Posty: 426
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:01
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8075048
- Lokalizacja: Gdańsk/Bytów
Re: Wycieraczki - PROBLEM
Postautor: matee » 22 lut 2010, 12:46
2 nakrętki aby zdjąć ramiona wycieraczek
4 wkręty i 2 nakrętki aby zdjąć plastikowe podszybie
5 śrub aby odkręcić mechanizm
uwaga na plastikowe zaślepki, zaczepy lubią pękać
podszybie - strona 728 katalogu części
mechanizm - strona 897 katalogu części
ps. katalog jest do pobrania na forum
4 wkręty i 2 nakrętki aby zdjąć plastikowe podszybie
5 śrub aby odkręcić mechanizm
uwaga na plastikowe zaślepki, zaczepy lubią pękać
podszybie - strona 728 katalogu części
mechanizm - strona 897 katalogu części
ps. katalog jest do pobrania na forum
OME +4cm, BL +4cm, BFG MT KM2 31", Snorkel, Rear Air Locker, uchwyty na kubki
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 16
- Rejestracja: 30 mar 2009, 19:25
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 3674432
Re: Wycieraczki - PROBLEM
Postautor: kovu15 » 22 lut 2010, 14:21
chodziło mi o wykręcenie mechanizmu, ramiona i plastik już zdjęte miałem
Dzięki za pomoc !
Nie mam więcej pytań
Dzięki za pomoc !
Nie mam więcej pytań
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 16
- Rejestracja: 30 mar 2009, 19:25
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 3674432
Re: Wycieraczki - PROBLEM
Postautor: kovu15 » 25 lut 2010, 20:12
koledzy nowy problem ...
kupiłem nowy silnik wycieraczek podłączyłem i ... wycieraczki chodzą w dół próbowałem przekręcić mechanizmy żeby było ok ale mechanizm blokuje się o metalową przegrodę podszybia i nie idzie
próbowałem już nawet przestawić silnik ręką żeby "cykl" zaczynał się w innym miejscu ale po włączeniu prądu silnik wraca na swoje miejsce .
Czy silnik z musso po FL może różnić sie od silniczka przed FL ?
kupiłem nowy silnik wycieraczek podłączyłem i ... wycieraczki chodzą w dół próbowałem przekręcić mechanizmy żeby było ok ale mechanizm blokuje się o metalową przegrodę podszybia i nie idzie
próbowałem już nawet przestawić silnik ręką żeby "cykl" zaczynał się w innym miejscu ale po włączeniu prądu silnik wraca na swoje miejsce .
Czy silnik z musso po FL może różnić sie od silniczka przed FL ?
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 16
- Rejestracja: 30 mar 2009, 19:25
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 3674432
Re: Wycieraczki - PROBLEM
Postautor: kovu15 » 25 lut 2010, 20:16
ps. kupiłem ten silnik > http://www.allegro.pl/show_item.php?item=923371090
- polmussik
- Stały bywalec
- Posty: 263
- Rejestracja: 24 lis 2008, 19:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 16049074
- Lokalizacja: SZCZECIN
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości