wymiana oleju w automacie
Poradniki i instrukcje - "Sam naprawiam/ulepszam swojego Ssangyong'a". Nie dodajemy tutaj zapytań o to jak coś naprawić.
-
- Stały bywalec
- Posty: 2166
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: wymiana oleju w automacie
Postautor: krisw11 » 30 mar 2020, 18:54
Po prostu Kolego servisy zazwyczaj nie naprawiają aut innej marki....., VW nie wpuszcza np. mercedesa Mercedes VW, itp.
Kris
- kawa62
- Stały bywalec
- Posty: 312
- Rejestracja: 08 maja 2011, 20:07
- Model: Musso Sports
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Kontaktowanie:
Re: wymiana oleju w automacie
Postautor: kawa62 » 30 mar 2020, 19:10
Ja ostatecznie wymieniłem nie ASO tylko w serwisie ASB, kosztpwało mnie to 890 zł.
-
- Stały bywalec
- Posty: 2166
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: wymiana oleju w automacie
Postautor: krisw11 » 30 mar 2020, 20:11
No właśnie.....szukać i nie dawać sie nabierać na ceny z kosmosu
!! Dzisiaj jest konkurencja i ,to całkiem dobra nie koniecznie u Kazia w szopie jak ,to kiedyś bywało
) A na marginesie- w servisie też potrafią taką patatajnie odje....ć ,że szkoda gadać nawet ! I ,to za dużo większe pieniądze, a oliwa później idzie bokiem do zaprzyjaźnionych warsztatów-kolegów !


Kris
- Pawel66
- Rusza z kopyta
- Posty: 10
- Rejestracja: 14 paź 2017, 12:11
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2696
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
Re: wymiana oleju w automacie
Postautor: Pawel66 » 11 lut 2023, 18:53
W moim Rexiu wymieniono praktycznie cały olej w skrzyni (użyłem FUCHS TITAN ATF 4134 w ilości ok. 8-9 L
wraz z filtrem, obudową wtyczki, uszczelką, korkiem i podkładką korka spustowego) w zaprzyjaźnionym warsztacie wg. poniższego schematu, zaczerpniętego z filmiku linkowanego wcześniej w tym temacie.
Do przeprowadzenia wymiany niezbędne są dwie osoby.
Pełna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów 722.6
Przygotuj gruby wąż gumowy o długości ok. 60 cm z końcówką odciętą ze starego filtra.
Napełnij 5 L pojemnik świeżym olejem ATF i mocno osadź wąż ogrodowy w gnieździe wlotowym filtra
i umieść go w tym pojemniku.
Podstaw pod skrzynię duży pojemnik (np. misę), tak aby olej spływał swobodnie do niego.
Druga osoba uruchamia silnik i kolejno "przechodzi" sekwencję P-R-D-D-R-P,
w każdej pozycji zatrzymując się na ok. 5 sekund.
Uzupełniaj olej i uważaj, aby nie dopuścić do opróżnienia pojemnika ze świeżym olejem ATF, ponieważ nie chcesz zassać powietrza i uszkodzić pompy skrzyni biegów.
Wyłącz silnik kilka sekund po tym, jak świeży, czerwony olej zacznie wypływać ze skrzyni biegów.
Następnie usuń pojemnik z wężem i poskładaj wszystko, wymieniając w/w elementy.
Taka procedura zapewni całkowitą wymianę, usunięcie starego oleju z przekładni hydrokinetycznej.
Sprawdź, uzupełnij poziom oleju.
Dla pewności wykonaj pomiar 2-3 razy.
Od tamtej pory przejechałem już ok. 10 kkm.
Aktywnie asystowałem w całym procesie wymiany
, tak więc z czystym sumieniem polecam.
wraz z filtrem, obudową wtyczki, uszczelką, korkiem i podkładką korka spustowego) w zaprzyjaźnionym warsztacie wg. poniższego schematu, zaczerpniętego z filmiku linkowanego wcześniej w tym temacie.
Do przeprowadzenia wymiany niezbędne są dwie osoby.
Pełna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów 722.6
Przygotuj gruby wąż gumowy o długości ok. 60 cm z końcówką odciętą ze starego filtra.
Napełnij 5 L pojemnik świeżym olejem ATF i mocno osadź wąż ogrodowy w gnieździe wlotowym filtra
i umieść go w tym pojemniku.
Podstaw pod skrzynię duży pojemnik (np. misę), tak aby olej spływał swobodnie do niego.
Druga osoba uruchamia silnik i kolejno "przechodzi" sekwencję P-R-D-D-R-P,
w każdej pozycji zatrzymując się na ok. 5 sekund.
Uzupełniaj olej i uważaj, aby nie dopuścić do opróżnienia pojemnika ze świeżym olejem ATF, ponieważ nie chcesz zassać powietrza i uszkodzić pompy skrzyni biegów.
Wyłącz silnik kilka sekund po tym, jak świeży, czerwony olej zacznie wypływać ze skrzyni biegów.
Następnie usuń pojemnik z wężem i poskładaj wszystko, wymieniając w/w elementy.
Taka procedura zapewni całkowitą wymianę, usunięcie starego oleju z przekładni hydrokinetycznej.
Sprawdź, uzupełnij poziom oleju.
Dla pewności wykonaj pomiar 2-3 razy.
Od tamtej pory przejechałem już ok. 10 kkm.
Aktywnie asystowałem w całym procesie wymiany

Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości