Wyskakuje bieg wsteczny
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 48
- Rejestracja: 19 lut 2017, 8:09
- Gadu-Gadu: 0
Wyskakuje bieg wsteczny
Postautor: Mperlak » 07 sty 2018, 12:32
Witam
Macie jakieś rozwiązanie na wyskakują ybieg wsteczny? Jakiś domowy sposób? jakieś podkładki czy coś albo jakiś schemat jak to tam się załącza?
Macie jakieś rozwiązanie na wyskakują ybieg wsteczny? Jakiś domowy sposób? jakieś podkładki czy coś albo jakiś schemat jak to tam się załącza?
-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 08 gru 2016, 12:06
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 3000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Zamość Lubelskie
Re: Wyskakuje bieg wsteczny
Postautor: Mesio750 » 07 sty 2018, 15:16
Przyczyny sa dwie. Jedna wyciagniete linki (o ile masz) druga to uszkodzona zebatka biegu wstecznego. Koszt zebatki 1000zl plus robocizna, linka 80-200zl.
Mozesz na poczatek spr stan linki. Jedna osoba do srodka druga pod auto i spr jak gleboko jest wkladany wsteczny.
Czasami linki maja regulacje to wtedy ustaw ja na maxa zeby wchodzily.
Mozesz na poczatek spr stan linki. Jedna osoba do srodka druga pod auto i spr jak gleboko jest wkladany wsteczny.
Czasami linki maja regulacje to wtedy ustaw ja na maxa zeby wchodzily.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 48
- Rejestracja: 19 lut 2017, 8:09
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wyskakuje bieg wsteczny
Postautor: Mperlak » 10 mar 2018, 18:46
No a może podejdzie skrzynia od w124? Na niemieckiej stronie piszą że od w124 300 podobno podejdzie tylko trzeba kołnierz przełożyć i lewarek. Qrde już druga skrzynia padła....
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 48
- Rejestracja: 19 lut 2017, 8:09
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wyskakuje bieg wsteczny
Postautor: Mperlak » 11 mar 2018, 17:00
Jako że mam drugą skrzynię wyciągnięta. Dostałem ja w gratisie jako popsuta ale nie wiem co w niej popsute. Rozkrecilem ja dzisiaj i powiedzcie mi czy stan tych kół zębatych jest dobry? Bo napewno luzy sa na walkach tym od strony silnika i trochę mniejszy od strony reduktor. Wsteczny wchodzi i jak kręcę ręką walem to wal kręci w druga stronę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 47
- Rejestracja: 12 gru 2013, 19:45
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kleosin
Re: Wyskakuje bieg wsteczny
Postautor: mirek » 11 mar 2018, 19:23
Najważniejszego akurat nie widać. Poniżej koła z prostymi zębami jest kółko, które zazębia się właśnie z tym kołem. To ono odpowiada za włączanie wstecznego. Sprawdź stan zębów, czy luźno przesuwa się na wałku ze sprężyną i jak daleko zazębia (przesuwając dźwignię widoczną na zdjęciu. Postaraj się zrobić fotkę tak aby było widać to kółko, pewnie zęby są zużyte od strony zazębiania. Jeżeli trochę to norna, jeśli bardzo to lipa. Powodzenia.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 48
- Rejestracja: 19 lut 2017, 8:09
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wyskakuje bieg wsteczny
Postautor: Mperlak » 11 mar 2018, 20:23
mirek pisze:Najważniejszego akurat nie widać. Poniżej koła z prostymi zębami jest.
A dasz radę mi zaznaczyć które to Koło bo tych kół jest całkiem sporo.
Czy to te które zaznaczyłem?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 47
- Rejestracja: 12 gru 2013, 19:45
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kleosin
Re: Wyskakuje bieg wsteczny
Postautor: mirek » 11 mar 2018, 21:40
Jeśli koło zaznaczone kółkiem jest przesuwne to jest to. Łapa pod znakiem zapytania, za pomocą widełek (mój błąd w poprzednim poście, minęło już kilka lat jak grzebałem w skrzyni) przesuwa, szukane przez Ciebie koło, po wałku i spina z kołem osadzonym na sztywno na dolnym wałku. Szukaj koła o średnicy około 30mm. Przesunięcie łapy w jedną stronę załącza wsteczny w przeciwną 5-tkę czyli koła na zewnątrz obudowy.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 47
- Rejestracja: 12 gru 2013, 19:45
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kleosin
Re: Wyskakuje bieg wsteczny
Postautor: mirek » 12 mar 2018, 22:17
Na początku sprawdź stan koła, jeśli wygląda jak to na zdjęciach to lipa. Szukaj go, tak jak pisałem wcześniej, dokładnie pod czujnikiem wstecznego trochę je widać. Wystarczy aby wstępnie ocenić stan zębów. Koło na zdjęciach pochodzi ze skrzyni z wyskakującym wstecznym. po zakupie musso tak testowałem, że wywaliłem 3 zęby na wałku ataku, a że nie mogłem kupić samego wałka nabyłem skrzynię z wywalonyn wstecznym i kółko wygląda jak poniżej. Przepraszam za jakość zdjęć, robione na szybko w słabym świetle.
Miałem nagrać filmik, ale przypomniałem sobie, że już ktoś to zrobił
demontaż https://www.youtube.com/watch?v=XREsRG9Y1mU
montaż https://www.youtube.com/watch?v=mR8LetFQSoc
pełnometrażowe, Chłopakom należy się Oscar.
Do demontażu będziesz musiał odkręcić obudowę sprzęgła i praktyczne wybebeszyć skrzynię. dolną choinkę możesz zostawić, chyba, że będziesz chciał wymienić łożyska. Nie wiem czy są do kupienia w rozsądnej cenie, ja wymieniałem tylko wałek ataku.
Miłego oglądania i owocnej pracy!
Dodam, że to felerne koło jest dosłownie wytknięte palcem w pierwszym filmie 17:59.
Miałem nagrać filmik, ale przypomniałem sobie, że już ktoś to zrobił
demontaż https://www.youtube.com/watch?v=XREsRG9Y1mU
montaż https://www.youtube.com/watch?v=mR8LetFQSoc
pełnometrażowe, Chłopakom należy się Oscar.
Do demontażu będziesz musiał odkręcić obudowę sprzęgła i praktyczne wybebeszyć skrzynię. dolną choinkę możesz zostawić, chyba, że będziesz chciał wymienić łożyska. Nie wiem czy są do kupienia w rozsądnej cenie, ja wymieniałem tylko wałek ataku.
Miłego oglądania i owocnej pracy!
Dodam, że to felerne koło jest dosłownie wytknięte palcem w pierwszym filmie 17:59.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 47
- Rejestracja: 12 gru 2013, 19:45
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kleosin
Re: Wyskakuje bieg wsteczny
Postautor: mirek » 14 mar 2018, 18:14
Źle mnie zrozumiałeś, nie wymieniałem tego koła, pochodzi ono ze skrzyni kupionej na części. Dopasować od czegoś innego raczej ciężko, brak pewności czy będzie pasowało. Skrzynia to Borg-Warner tremec t5, dość popularna w USA ale czy bebechy skrzyni są identyczne tego nie wiem. Lista aut z tą skrzynią :
https://en.wikipedia.org/wiki/Borg-Warn ... ansmission
były też montowane w Lublinach, nie wiem na jaką skalę, może kilka szt...
Sklep Unimart (jest na forum) zapewne też może je mieć ale kosztuje worek grosza.
https://en.wikipedia.org/wiki/Borg-Warn ... ansmission
były też montowane w Lublinach, nie wiem na jaką skalę, może kilka szt...
Sklep Unimart (jest na forum) zapewne też może je mieć ale kosztuje worek grosza.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 48
- Rejestracja: 19 lut 2017, 8:09
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wyskakuje bieg wsteczny
Postautor: Mperlak » 16 mar 2018, 13:25
Przy demontazu skrzyni biegów trzeba na coś zwrócić uwagę? Reduktor trzeba ściągać czy ze skrzynia czy zostaje ? Jeszcze nie patrzyłem ale czy jest dojście do wszystkich srob?
Czasowo jak to wygląda? Mam druga skrzynię ale pogoda nie zachęca do grzebania na podwórku
Czasowo jak to wygląda? Mam druga skrzynię ale pogoda nie zachęca do grzebania na podwórku
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 47
- Rejestracja: 12 gru 2013, 19:45
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kleosin
Re: Wyskakuje bieg wsteczny
Postautor: mirek » 18 mar 2018, 21:14
Skrzynię demontowaliśmy (pomagał kolega) wraz z reduktorem, podpierając 2 lewarkami typu żaba. Przed demontażem spuściłem olej. Trochę ciężki dostęp od 2 górnych śrub obudowy sprzęgła. Przyda się przedłużka klucza nasadowego i przegub do nasadki o pokrętle z grzechotką nie wspominając. Kolega przytrzymywał nasadkę klucza z góry, ja kręciłem z kanału. Musisz pamiętać żeby przed opuszczeniem skrzyni cofnąć ją około 1cm bo w obudowie znajdują się bolce stabilizująco – prowadzące. Oczywiście musisz zdemontować podporę skrzyni, wały i wysprzęglik. Pamiętaj żeby odłączyć linki i elektrykę, lepiej sprawdzić 2 razy aby czegoś nie urwać. Wyjęcie skrzyni zajęło to około 2 h.
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość