
Zawór, czujnik podciśnienia
SsangYong Korando II oferowany był w Polsce wraz z modelem Musso. Wyposażony w rozwiązania techniczne znane z Mercedesa. Ze względu na projekt nadwozia - bezpośredni konkurent Jeepa Wranglera.
- kormoran
- Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 16 sty 2009, 12:58
- Model: Korando
- Gadu-Gadu: 0
Zawór, czujnik podciśnienia
Postautor: kormoran » 30 kwie 2023, 8:09
Witam. Mam problemy z gaszeniem silnika. Czy ktoś z Państwa zna numer części? Korando 2,9 td 1998. Próbowałem znaleźć numer w "part list" ale kiepsko mi to idzie
A może ktoś wie gdzie kupić?

-
- Stały bywalec
- Posty: 652
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Zawór, czujnik podciśnienia
Postautor: trol48 » 30 kwie 2023, 9:46
WITAJ
podcisnienie do gaszenia silnika rozdzielane jest z stacyjki
sprawdź czy działa gaszak (gruszka -siłownik na podcisnienie na pompie)
wężyk i podciśnienie metodą usta usta
może brak podciśnienia lub zbyt niskie w całym układzie - sparciałe kolanka i gumki połączeniowe
z pompy wystaje oś na dżwignie ( GOŁA OŚ) do gaszenia mechanicznego - takie awaryjne gaszenie, pozostałość po przednich modelach mercedesa -
podcisnienie do gaszenia silnika rozdzielane jest z stacyjki
sprawdź czy działa gaszak (gruszka -siłownik na podcisnienie na pompie)
wężyk i podciśnienie metodą usta usta
może brak podciśnienia lub zbyt niskie w całym układzie - sparciałe kolanka i gumki połączeniowe
z pompy wystaje oś na dżwignie ( GOŁA OŚ) do gaszenia mechanicznego - takie awaryjne gaszenie, pozostałość po przednich modelach mercedesa -
- kormoran
- Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 16 sty 2009, 12:58
- Model: Korando
- Gadu-Gadu: 0
Re: Zawór, czujnik podciśnienia
Postautor: kormoran » 01 maja 2023, 10:12
szukam https://allegro.pl/oferta/ssangyong-mus ... 2563090085 tylko do mojego auta Korando 2,9 td 1998
-
- Stały bywalec
- Posty: 652
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Zawór, czujnik podciśnienia
Postautor: trol48 » 01 maja 2023, 12:23
Witaj
to jest elektrozawór od załączania napędów przednich sprzęgiełek
może masz nieszczelną piastę , skutkuje to brakiem napędu na przód i może zasysać powietrze i brak podciśnienia w układzie do gaszenia silnika
to jest elektrozawór od załączania napędów przednich sprzęgiełek
może masz nieszczelną piastę , skutkuje to brakiem napędu na przód i może zasysać powietrze i brak podciśnienia w układzie do gaszenia silnika
-
- Stały bywalec
- Posty: 2182
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Zawór, czujnik podciśnienia
Postautor: krisw11 » 01 maja 2023, 13:58
Heh... dokładnie jak Kolega Troll napisał. Do gaszenia służy w Korando tzw.gaszak i on jest podciśnieniowy żadnej elektroniki. Sprawdź dokładnie szczelność wszystkich podciśnień albo bez urazy zmień mechanika
Najczęściej wężyki parcieją . Nie powiedziane też ,że i ten zawór jest padnięty i puszcza ciśnienie...... ale ja bym najpierw dobrze sprawdził wszyskie podciśnienia podpiąć vacuometr i bedzie pewne.

Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 652
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Zawór, czujnik podciśnienia
Postautor: trol48 » 02 maja 2023, 10:08
WITAJ
w dieslu z braku podcisnienia w układzie zailania , jest zainstalowana tzw. pompa VAKU - wytwarza podcisnienie do siłowników np. gaszak, załaczenie napedów, regulacja turbiny, i inne,
steruje tym kierowca ( stare proste układy) lub ECU silnika poprzez różne elektrozawory
diagnozujemy od początku układu czyli od serca - pompy VAKU
URUCHAMIAMY SILNIK
sprawdzamy metodycznie od początku od pompy
zakładamy , że jest dobra i sprawdzamy wzrokowo stan kolanek i rurek gumowych, zdejmujemy łączniki gumowe I NASŁUCHUJEMY ew. kawełek cenkiej folii i sprawdzamy czy jest zasysana
na watsapa moge wysłać plan podcisnienia - przewody , z serwisówki
dasz radę
pozdrawiam
w dieslu z braku podcisnienia w układzie zailania , jest zainstalowana tzw. pompa VAKU - wytwarza podcisnienie do siłowników np. gaszak, załaczenie napedów, regulacja turbiny, i inne,
steruje tym kierowca ( stare proste układy) lub ECU silnika poprzez różne elektrozawory
diagnozujemy od początku układu czyli od serca - pompy VAKU
URUCHAMIAMY SILNIK
sprawdzamy metodycznie od początku od pompy
zakładamy , że jest dobra i sprawdzamy wzrokowo stan kolanek i rurek gumowych, zdejmujemy łączniki gumowe I NASŁUCHUJEMY ew. kawełek cenkiej folii i sprawdzamy czy jest zasysana
na watsapa moge wysłać plan podcisnienia - przewody , z serwisówki
dasz radę
pozdrawiam
Wróć do „Korando II (1997 - 2006)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości