Zawór podciśnienia sprzęgów
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 15
- Rejestracja: 14 lut 2021, 19:16
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Gadu-Gadu: 0
Zawór podciśnienia sprzęgów
Postautor: Wrum » 30 kwie 2022, 9:35
Przeszukałem forum na tyle na ile umialem i znalazłem kilka informacji dotyczących mojego problemu ale nie wszystko jest dla mnie jasne. Dlatego pozwoliłem sobie napisac. Jestem posiadaczem rexa 2gen, 2.7 xdi, automat, Part Time. Mianowicie rozleciało się sprzegielko piasty, kupiłem nowe, zamontowałem i przez jakieś 100 km było ok. Potem w czasie jazdy usłyszałem dźwięk trących zębów. Rozebrałem jeszcze raz i fakt sprzęt częściowo zapina napęd. Sprawdziłem wszystko po kolei i doszedłem do tego, że podciśnienie nie zanika w sprzęgu. Idąc po kolei znalazłem, ze ktoś przede mną źle podpiął podciśnienia do zaworka pod Aku. Spiałem jak powinno być. Nadal nie działa. Następnie zmierzyłem opor na zaworku, no i niby jest ok ale nie działa. Następnie chciałem zmierzyć czy zaworek ten dostaje sygnał i tu się okazało, że nie. Teraz jestem w kropce bo sygnału na kablach nie ma ale odłączenie zaworu wyświetla na desce 4wd check, więc skoro tak jakieś przejście jest. Gdzie dalej szukać, jak sprawdzić bo kończą mi się pomysły.
-
- Stały bywalec
- Posty: 703
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Zawór podciśnienia sprzęgów
Postautor: trol48 » 30 kwie 2022, 14:42
witaj
nie mam Rextona, ale kiedyś ten temat był poruszany
chyba u Ciebie podciśnienie ROZŁACZA napęd (odwrotnie niż w starszych modelach gdzie podciśnienie ZAŁĄCZAŁO napęd)
jeśli dobrze pamiętam to przy braku podciśnienia napęd jest załączony
nie chcę wprowadzać w błąd - zweryfikuj
to zmienia scieżkę diagnostyczną
nie mam Rextona, ale kiedyś ten temat był poruszany
chyba u Ciebie podciśnienie ROZŁACZA napęd (odwrotnie niż w starszych modelach gdzie podciśnienie ZAŁĄCZAŁO napęd)
jeśli dobrze pamiętam to przy braku podciśnienia napęd jest załączony
nie chcę wprowadzać w błąd - zweryfikuj
to zmienia scieżkę diagnostyczną
-
- Stały bywalec
- Posty: 2228
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Zawór podciśnienia sprzęgów
Postautor: krisw11 » 30 kwie 2022, 22:26
Trolu. mordo tak jest w Kyronie nie w Reksiu......,też kminie co może być ale już SS nie mam pare lat i tak niektóre rzeczy ulatują z czasem...... ale dziwi mnie,że Kolega napisał,że przejechał ok. 100km ! To jak ? Może gdzieś jest nieszczelność w podciśnieniach,może pojeździł na suchym na 4x4 i sie znowu rozleciało,były takie akcje, może materiał był za słaby .... tu problem jest na odległość i ciężko organoleptycznie ,to stwierdzić. A może zamontować sprzęgiełka np.AVM ,zaślepić te podciśnienia i będzie spokój....?? W Musso i Korando tak zrobiłem ,niestety w Kyronie sie nie dało bo Jak Trolu napisałeś tam jest odwrotnie i sie nie da zamontować sprzęgiełek.......
Kris
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 15
- Rejestracja: 14 lut 2021, 19:16
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Gadu-Gadu: 0
Re: Zawór podciśnienia sprzęgów
Postautor: Wrum » 01 maja 2022, 18:47
Spawa wygląda następująco. Choć nie wiem czy tak powinno być. Rozebrałem wszystko jeszcze raz. Podciśnienie jest ok zmierzyłem. U mnie pękł sprzęg dokładnie obudowa. Musiało się to stać jakis czas temu. W ten sposób do jego środka dostało się wszystko co mogło. Następnie podciśnienie wężykami wessało ten syf do zaworka pod Aku. Wyczyściłem wszystko co się dało przewody rónież. Jestem pewien że dobrze bo wyjąłem wszystko każdy centymetr przewodu każda złączkę itd Sprzęg kupiłem nowy. Poskładałem jeszcze raz i sprawdziłem. Więc podciśnienie jest w układzie cały czas wciąga sprzęg na pierścień przegubu. Zaworek pod aku odcina podciśnienie a sprzęg przesuwa pierścień zazębiające go o piastę. Wczoraj wieczorem przejechałem się kawałek i było ok. Dzisiaj już nie jest, zginęło znów podciśnienie i wywaliło check engine. Nie mam już nerwów ani cierpliwości dłużej w tym grzebać. Zamowie drugi sprzęg wyczyszcze jeszcze raz cały układ jeżeli nie zadziała to jak tym pi... To tylko iskry poleca. A tak poza konkursem przejście na manuale wiąże się chyba z wymianą piast ? Czy jestem w błędzie ?.
Odnośnie tego jak zrobiłem te 100 km już mówię w pełnej nieświadomości problemu. Jeżeli w układzie nie ma podciśnienia sprzegi są zapięte i dołączenie napędu realizuje reduktor.
Odnośnie tego jak zrobiłem te 100 km już mówię w pełnej nieświadomości problemu. Jeżeli w układzie nie ma podciśnienia sprzegi są zapięte i dołączenie napędu realizuje reduktor.
-
- Stały bywalec
- Posty: 2228
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Zawór podciśnienia sprzęgów
Postautor: krisw11 » 02 maja 2022, 1:01
Kurcze,,,,, chciałbym Ci pomóc ..pewnie ,to standardowo błachostka jakaś jak ,to w SS ale..... na odległość ciężko......... AVM-y zakładasz bez zmiany piast. Zaślepiasz tylko i koniecznie wężyki od piastek. W razie co pytaj.....może ja ,może Któryś z Kolegów coś podpowie....
Kris
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 15
- Rejestracja: 14 lut 2021, 19:16
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Gadu-Gadu: 0
Re: Zawór podciśnienia sprzęgów
Postautor: Wrum » 02 maja 2022, 23:21
Właśnie nie bardzo rozumiem jak bym miał zamontować manuale skoro załączenie napędu odbywa się od strony przegubu.
-
- Stały bywalec
- Posty: 806
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: Zawór podciśnienia sprzęgów
Postautor: RudebwoyIrl » 02 maja 2022, 23:52
Hej kolego, tak dla pewności.. od zaworka do piast nie ma być ciśnienia dopiero zapięcie 4 otwiera zaworek.
Ja bym dalej szedł tym samym tropem co szedłeś wcześniej może znów jakiś paproch lub zaworek się rozczelnil one lubią...
Przy wymianie na manual dalej będziesz musiał zapiąć przód lub low z kabiny tyle że dodatkowo będziesz musiał przekręcić ręcznie sprzęgiełka przy kołach..
Ja bym dalej szedł tym samym tropem co szedłeś wcześniej może znów jakiś paproch lub zaworek się rozczelnil one lubią...
Przy wymianie na manual dalej będziesz musiał zapiąć przód lub low z kabiny tyle że dodatkowo będziesz musiał przekręcić ręcznie sprzęgiełka przy kołach..
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 15
- Rejestracja: 14 lut 2021, 19:16
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Gadu-Gadu: 0
Re: Zawór podciśnienia sprzęgów
Postautor: Wrum » 03 maja 2022, 8:20
Sprawdzałem już to kilka razy, więc w chwili kiedy w sprzęgu nie ma podciśnienia jest zapięty, piasta obraca półosią. W chwili podania podciśnienia uwalnia się piasta i nie chce być inaczej. Tak jak zaznaczyłem wcześniej nie jestem pewien takiej zasady działania lecz inaczej być nie chce. Podciśnienie już znalazłem. Co do zasady działania manualnych sprzegiełek wiem jak to się odbywa lecz nie bardzo wiem w jaki sposób bez wymiany piasty i przegubu miało by to działać. Skoro cały mechanizm jest od strony półosi. Kupiłem to auto używane nie mam pewności czy ktoś wcześniej nie zrobił tu jakiś swoich nie koniecznie oryginalnych patentów.,
Może któryś z kolegów posiada manual bądź schemat budowy piasty wraz ze sprzęgiem był bym wdzięczny.
Może któryś z kolegów posiada manual bądź schemat budowy piasty wraz ze sprzęgiem był bym wdzięczny.
-
- Stały bywalec
- Posty: 806
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: Zawór podciśnienia sprzęgów
Postautor: RudebwoyIrl » 03 maja 2022, 23:26
Nie rozumiem Twojego problemu z mechanizmem od strony przegubu...
Co do podciśnienia mam 2006 part time 2,7 auto i Ci gwarantuje że zapina napęd jak jest podciśnienie a rozpinana jak go nie ma!! Mam tam wskaźniki podciśnienia podpięte u siebie żebym wiedział czy mi działa system...
Co do podciśnienia mam 2006 part time 2,7 auto i Ci gwarantuje że zapina napęd jak jest podciśnienie a rozpinana jak go nie ma!! Mam tam wskaźniki podciśnienia podpięte u siebie żebym wiedział czy mi działa system...
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 15
- Rejestracja: 14 lut 2021, 19:16
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Gadu-Gadu: 0
Re: Zawór podciśnienia sprzęgów
Postautor: Wrum » 04 maja 2022, 2:08
Nie neguje tego co mówisz. Tylko stwierdzam jak jest u mnie. Podniosłem przód odłączylem przewody podciśnienia, kręcę piasta obraca półoś. Podłączyłem przewody, odpaliłem silnik pojawia się podciśnienie i kręcę piasta półoś stoi. Jak wcześniej pisałem jak dla mnie bzdurne rozwiązanie. Nie znałem zasady działania tego mechanizmu więc sprawdzałem to kilka razy i jest tak jak opisuje. Włącznie z tym, że znalazłem na forum schemat układu podciśnienia z którego wynika że u mnie zawór podciśnienia jest podłączony odwrotnie niż wskazuje schemat. Zamówiłem drugi sprzęg więc na dniach go dostanę. Jak będę rozbierał drugą stronę zrobię zdjęcia i wstawię. Zresztą nawet sama budowa piasty i sprzęgu nie umożliwia innego działania niż rozłączenie podciśnieniem.
Mam jedno zdjęcie. Takie położenie sprzęgu jest bez podciśnienia.
Mam jedno zdjęcie. Takie położenie sprzęgu jest bez podciśnienia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Stały bywalec
- Posty: 806
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: Zawór podciśnienia sprzęgów
Postautor: RudebwoyIrl » 04 maja 2022, 9:08
Przepraszam czy to zdjęcie tak jest zrobione czy masz zacisk z przodu koła ??
Kurde nie wiem co Ci podpowiedzieć Kolego ale no wychodzi że masz tam coś inaczej niż normalnie ma Rex
Kurde nie wiem co Ci podpowiedzieć Kolego ale no wychodzi że masz tam coś inaczej niż normalnie ma Rex
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 15
- Rejestracja: 14 lut 2021, 19:16
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Gadu-Gadu: 0
Re: Zawór podciśnienia sprzęgów
Postautor: Wrum » 04 maja 2022, 21:26
Tak dokładnie zacisk jest z przodu koła. Czyli jestem w czarnej d.... Pozostaje mi dalszą walka metodą prób i błędów. Wymienię drugi sprzęg, założę filterek na podciśnieniu. Poskladam i zobaczę co będzie. Na pewno zrobię fotki.
Co do manualnych sprzegiełek wychodzi na to że nie ma opcji bez zmiany piast.
Co do manualnych sprzegiełek wychodzi na to że nie ma opcji bez zmiany piast.
-
- Stały bywalec
- Posty: 703
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Zawór podciśnienia sprzęgów
Postautor: trol48 » 04 maja 2022, 21:40
WITAJ
a może by tak :
zostawić załączone na stałe sprzęgła, zaślepić rurki z podciśnieniem, i z kabiny załączać napędy reduktorem
minus - most cały czas spięty z kołami - koszty spalonego paliwa rozłożone w czasie i przejechanych km.
plus- oszczędzamy na nieustających naprawach - wykładamy z góry kapitał bez gwarancji sukcesu
a może by tak :
zostawić załączone na stałe sprzęgła, zaślepić rurki z podciśnieniem, i z kabiny załączać napędy reduktorem
minus - most cały czas spięty z kołami - koszty spalonego paliwa rozłożone w czasie i przejechanych km.
plus- oszczędzamy na nieustających naprawach - wykładamy z góry kapitał bez gwarancji sukcesu
-
- Stały bywalec
- Posty: 2228
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Zawór podciśnienia sprzęgów
Postautor: krisw11 » 04 maja 2022, 22:38
Kuźwa no...... pierwsze słysze ,że w rexie trzeba zmieniać piasty do manuala........,w Kyronie tak ale Rex ????! Zgłupiałem serio...! Poza tym jak nowe sprzęgiełka i wsjo szczelne ,to powinno hulać jak ta lala. No chyba ,że wakum pompa pada i nie ma podciśnienia ale wtedy miałbyś też problem z hamulcami jak byś np.depnął ze 3 razy na pedał hamulca raz za razem i byłby twardy.... Kol.Trol też dobrze podpowiada ale ,to tylko jak 95 % jazda w terenie inaczej troche lipa. Tak na marginesie teraz z doświadczenia kupuje autka 4x4 ze stałym napędem bez żadnej elektroniki, podciśnień itp. I jestem zadowolony i nie zamienie tego już na nic. Lata doświadczeń hehe ) Z daleka Ty ????? Może blisko ZS ,to bym zajrzał organoleptycznie........
Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 806
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: Zawór podciśnienia sprzęgów
Postautor: RudebwoyIrl » 04 maja 2022, 23:52
Ok nie wiem co tam sobie z tym zaciskiem uje..lem zignoruj:)
A może tam przód z Kyrona założony jest i dlatego tak ? Ja się naprawdę zawiesiłem teraz bo to chyba pierwszy taki przypadek (no chyba że nikomu innemu nie padło)
A może tam przód z Kyrona założony jest i dlatego tak ? Ja się naprawdę zawiesiłem teraz bo to chyba pierwszy taki przypadek (no chyba że nikomu innemu nie padło)
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość