
2,9 czy 2,7 który wybrać
Tutaj pomagamy przyszłym posiadaczom Ssangyongów wybrać model, wersję silnikową lub konkretny egzemplarz.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 13 kwie 2011, 20:01
- Gadu-Gadu: 0
2,9 czy 2,7 który wybrać
Postautor: carman » 13 kwie 2011, 20:51
Witam wszystkich od jakiegoś czasu szukam terenówki z dużym bagażnikiem i moja małżonka zwróciła kiedyś uwagę na rextona który stał na parkingu przy sklepie wtedy nie potraktowałem jej poważnie szukając mitsubishi i nissana jednak po zagłębieniu się w temat bije się w piersi i chcę kupić rextona mam parę samochodów na oku tylko teraz proszę powiedzcie mi z jakim silnikiem który jest lepszy trwalszy i mniej awaryjny i wartości spalania chociaż jeżeli ma być niezawodny nie jest to aż tak ważne z jaką skrzynią lepiej manual czy automat wiem że to silniki mercedesa i tyle wiem 2,7 z ml-a a 2,9 w jakich mercach były montowane są ze sprintera ?? za wszelkie odpowiedzi WIELKIE dzięki i mam nadzieje że pomożecie w wyborze bo jestem zafascynowany i jednocześnie pełen obaw 

- lanmar
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 08 maja 2010, 14:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 2,9 czy 2,7 który wybrać
Postautor: lanmar » 14 kwie 2011, 10:44
Aby Ci coś subiektywnego podpowiedzieć ,to przede wszystkim musisz podać jaki wiek auta Cię interesuje .
Z tego co wiem ,to Rexy z motorem 2.9 TD można kupić w roczniku do 2004 roku ;Rexy 2.7 XDI ( motor common rail ; dołączane napędy),to zasadniczo 2004/5 - 2007 : od 2006 mamy Rexa II po liftingu (stały napęd na 4 koła ) . Można również trafić na nieopisanego mixa . Pytanie jest takie : ile chcesz na Rexa wydać kasy ? Jak zapewne zauważyłeś ,ta odpowiedz dałaby Ci wstępną podpowiedź co do wieku ,rodzaju silnika,wyposażenia i można by było ewentualnie pogadać o naszych spostrzeżeniach .
Dla przykładu : mój Rex ma motor 2.7XDI I po 120 000 km. musieliśmy wymienić wszystkie wtryski i pompę wtryskową ,a z tego co wiem to posiadacze Rexów z motorem 2.9 TD po takim przebiegu żadnych problemów z silnikiem nie mają ! Za to 2.7 XDI ma 165 koni w odróżnieniu od 2.9 TD (120 KM) i lepiej lata po twardym ! Jedne mają teleskopową wysuwaną antenę ,a inne zalaną w szybie,...itd,itd...
Wiesz jak jest ?!
Pozdro.
Z tego co wiem ,to Rexy z motorem 2.9 TD można kupić w roczniku do 2004 roku ;Rexy 2.7 XDI ( motor common rail ; dołączane napędy),to zasadniczo 2004/5 - 2007 : od 2006 mamy Rexa II po liftingu (stały napęd na 4 koła ) . Można również trafić na nieopisanego mixa . Pytanie jest takie : ile chcesz na Rexa wydać kasy ? Jak zapewne zauważyłeś ,ta odpowiedz dałaby Ci wstępną podpowiedź co do wieku ,rodzaju silnika,wyposażenia i można by było ewentualnie pogadać o naszych spostrzeżeniach .
Dla przykładu : mój Rex ma motor 2.7XDI I po 120 000 km. musieliśmy wymienić wszystkie wtryski i pompę wtryskową ,a z tego co wiem to posiadacze Rexów z motorem 2.9 TD po takim przebiegu żadnych problemów z silnikiem nie mają ! Za to 2.7 XDI ma 165 koni w odróżnieniu od 2.9 TD (120 KM) i lepiej lata po twardym ! Jedne mają teleskopową wysuwaną antenę ,a inne zalaną w szybie,...itd,itd...
Wiesz jak jest ?!

Pozdro.


-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 2,9 czy 2,7 który wybrać
Postautor: alfik » 14 kwie 2011, 11:21
2.9 był w wojskowych wersjach gelandewagena i w dostawczakach mercedesa. Jeśli chodzi o trwałość i niezawodność, to wybierał bym 2.9. Mój 2.0 (technicznie bliźniaczy z 2.7, tylko jeden cylinder mniej i troche mniejsza pojemność) właśnie stoi w ASO, bo znów check engine się zapala. Jedynie problem mocy i momentu. Też uważam rexa za fajne auto - z tych kilku dni, kót jeździłem nim jako zastepczym pamiętam, że poziom komfortu i przestronność sa super. Poza tym jeśli reduktor jest typu TOD to nie ma awaryjnych sprzęgiełek w przednich kołach. UWAGA! Najnowsze wersje nie mają reduktora. W starszych jest, ale są dwa rozwiązania tylnego mostu - sztywny i zawieszenie niezależne.
Jak bym musiał zastąpić Kyrona, to numerem jeden był by Rexton z 2.9, możliwie nowy, ewentulanie z 2.7, ale jeszcze z tych z reduktorem.
Jak bym musiał zastąpić Kyrona, to numerem jeden był by Rexton z 2.9, możliwie nowy, ewentulanie z 2.7, ale jeszcze z tych z reduktorem.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 34
- Rejestracja: 08 kwie 2011, 9:16
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: 2,9 czy 2,7 który wybrać
Postautor: robertguma » 14 kwie 2011, 11:54
ja posiadam 2.9td i też miałem dylemat jaki motor wybrać zdecydowałem się na 2.9 td z tego względu że w armi WP jezdzilem Mercedesami GL a tam miały one te silniki a że autka jezdziły w terenie (poligon) i nic się z nimi nie działo. SPALANIE 9.5LITRA /100 a obojętnie co wlejesz do baku to też jedzie(oprócz wody)
- malek
- Pan i Władca
- Posty: 449
- Rejestracja: 09 lis 2006, 18:08
- Model: Inny
- Rok produkcji: 2011
- Pojemność silnika: 1200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: 2,9 czy 2,7 który wybrać
Postautor: malek » 14 kwie 2011, 13:27
Ja bym jednak polecał 2.7XDI przede wszystkim ze względu na znacznie większą moc, która przy tak dużym samochodzie nie jest bez znaczenia. Jeśli chodzi o awaryjność to ja jak do tej pory nie mam problemów z układem wtryskowym (przebieg ponad 120k), chociaż 2.9 TD pewnie jest mniej awaryjny i trochę tańszy w eksploatacji (tańsze części). Nie mam problemów z palącym czy migającym check-enginem.
Z tego co kojarzę to wersji 2.9TD nie było z napędem TOD, więc byłbyś skazany na Part-Time i problemy ze sprzęgiełkami. W 2.9TD była też montowana 4-biegowa skrzynia automatyczna, a w 2.7XDI już nowsza, 5-biegowa. Po wprowadzeniu 2.7XDI, 2.9 był stopniowo wycofywany, chociaż przez pewien czas sprzedawano je równolegle, więc samochody z silnikami 2.7XDI mogą być rocznikowo młodsze.
Z tego co kojarzę to wersji 2.9TD nie było z napędem TOD, więc byłbyś skazany na Part-Time i problemy ze sprzęgiełkami. W 2.9TD była też montowana 4-biegowa skrzynia automatyczna, a w 2.7XDI już nowsza, 5-biegowa. Po wprowadzeniu 2.7XDI, 2.9 był stopniowo wycofywany, chociaż przez pewien czas sprzedawano je równolegle, więc samochody z silnikami 2.7XDI mogą być rocznikowo młodsze.
-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 2,9 czy 2,7 który wybrać
Postautor: alfik » 14 kwie 2011, 15:45
Myślę, że ważne, do czego auto - jak na szosę to 2.7, jak najnowsze i nie psuć, jak bardziej w teren, to 2.9, i starsze, żeby kasy strarczyło na przeróbki. Uroda Ssangyogów jest taka, że w danym roczniku są tańsze od innych 4x4, a nie są złe. Moje doświadczenia z serwisem sa pozytywne, choć czasami trzeba czekać na części. Lampka check engine zgasła i jest znów super. Miałem w życiu kilka samochodówi tak jak do Ssangyonga, przywiązany byłem tylko do Alfy 145. Mimo różnic, jest też kilka podobieństw
Opel, Volkswagen, Ford, Fiat, a nawet alfa 156 to były rzeczy jak pralka czy lodówka, a tu jest uczucie.

-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 13 kwie 2011, 20:01
- Gadu-Gadu: 0
Re: 2,9 czy 2,7 który wybrać
Postautor: carman » 14 kwie 2011, 15:48
Dziękuje za podpowiedzi jeżeli chodzi o kasę to 30 tyś jak trafiłby się jakiś ładny jestem skłonny nawet dołożyć 2 lub 3 tysiączki oglądałem wczoraj sprowadzonego z Holandii ale przejechane 200kk i brak siedzeń właściwie do wymiany wszystkie padaka
jednak mam niedaleko do tego http://otomoto.pl/ssangyong-rexton-opla ... 61431.html i nie wiem czy nie pojadę w weekend pomimo welurów wygląda na zdjęciach przyzwoicie ale wiadomo to wszystko do sprawdzenia z drugiej strony zastanawia mnie ten http://otomoto.pl/ssangyong-rexton-salo ... 48166.html kusi przebiegiem no i tod zobaczymy co się trafi moi znajomi poddali w wątpliwość taki zakup twierdząc że lepiej kupić octavie w kombi jednak widzę że wszyscy posiadacze dobrze wypowiadają się o rexach i są zadowoleni nie wiem dlaczego ludzie są tak nastawieni do ssang yonga moim zdaniem jest mniej plastikowy niż skoda

jednak mam niedaleko do tego http://otomoto.pl/ssangyong-rexton-opla ... 61431.html i nie wiem czy nie pojadę w weekend pomimo welurów wygląda na zdjęciach przyzwoicie ale wiadomo to wszystko do sprawdzenia z drugiej strony zastanawia mnie ten http://otomoto.pl/ssangyong-rexton-salo ... 48166.html kusi przebiegiem no i tod zobaczymy co się trafi moi znajomi poddali w wątpliwość taki zakup twierdząc że lepiej kupić octavie w kombi jednak widzę że wszyscy posiadacze dobrze wypowiadają się o rexach i są zadowoleni nie wiem dlaczego ludzie są tak nastawieni do ssang yonga moim zdaniem jest mniej plastikowy niż skoda
- lanmar
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 08 maja 2010, 14:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 2,9 czy 2,7 który wybrać
Postautor: lanmar » 14 kwie 2011, 16:48
carman pisze:..... moi znajomi poddali w wątpliwość taki zakup twierdząc że lepiej kupić octavie w kombi jednak widzę że wszyscy posiadacze dobrze wypowiadają się o rexach i są zadowoleni nie wiem dlaczego ludzie są tak nastawieni do ssang yonga moim zdaniem jest mniej plastikowy niż skoda
CARMAN !!! A CO TO ZA PORÓWNANIE SKODY DO REXTONA ???
PRZECIEŻ REXTON TO TERENOWA LIMUZYNA Z TAKIM WYGLĄDEM I MOŻLIWOŚCIAMI,ŻE TA SKODZINA ,TO PRZY NIM ZABAWKA ! WSADŹ TYCH SWOICH ZNAJOMYCH DO REXA ,A SAM ZOBACZYSZ JAK IM SZCZENY POOPADAJĄ .
REXTON MA RAMĘ ,REDUKTOR,NAPĘD 4X4 ,165KM,PONAD 2000 KG MASY WŁ ,POJ.BAGAŻNIKA 500-2000,ITD,A TA SKODZINA TO CO TAM MA ????
ZRESZTĄ NIE BĘDĘ CI TU TRUŁ,JAK SIĘ PRZEJEDZIESZ,TO SAM ZROZUMIESZ Z CZYM TA SKODZINA I INNE TEGO RODZAJU DO REXA

(Przepraszam Wszystkich za te krzyki,ale mnie trochę poniosło.Wiecie jak jest ,to uczucie do samochodu

Pozdro.


- musso
- Stały bywalec
- Posty: 300
- Rejestracja: 15 lip 2009, 19:33
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2010
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 12649283
- Skype: marekzrebinski1
- Lokalizacja: Norwegia/Sandefjord
Re: 2,9 czy 2,7 który wybrać
Postautor: musso » 14 kwie 2011, 17:36
Ja kupilbym 2.9TD,wydaje Mi sie ze to zywotniejszy motor niz 2.7,a jak bedzie Tobie brakowac mocy w 2.9(120KM),to kazdy warsztat od diesla moze podniesc moc nawet do 150KM,bez uszczerbku dla silnika 2.9.Pozdro.
-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 2,9 czy 2,7 który wybrać
Postautor: alfik » 14 kwie 2011, 18:25
Można powiedzieć znajomym, że seicento będzie jeszcze tańsze w eksploatacji i będzie łatwiej serwisować niż skodę
jak chcesz SUVa, to kupuj SUVa, ale pamiętaj:
Opony są 2-4 razy droższe niż do Skody
Oleju wchodzi na wymianę dwa razy więcej
Spalanie będzie Skoda +60% a jak automat, to skoda razy 2
Octavia też ma wielki kufer
Części blacharskie - ceny kosmos
Ale:
Przejedziesz znacznie większe wertepy niż skodą 4x4
Pociągniesz 2-3 razy cięższą przyczepę
Naplujesz skodzie na dach wychylając się z okna

Opony są 2-4 razy droższe niż do Skody
Oleju wchodzi na wymianę dwa razy więcej
Spalanie będzie Skoda +60% a jak automat, to skoda razy 2
Octavia też ma wielki kufer
Części blacharskie - ceny kosmos
Ale:
Przejedziesz znacznie większe wertepy niż skodą 4x4
Pociągniesz 2-3 razy cięższą przyczepę
Naplujesz skodzie na dach wychylając się z okna

-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 13 kwie 2011, 20:01
- Gadu-Gadu: 0
Re: 2,9 czy 2,7 który wybrać
Postautor: carman » 14 kwie 2011, 18:52
jeżeli chodzi o ten kufer w skodzie to za duży nie jest części blacharskich mam nadzieje się nie dotykać argumentem przeważającym jest to że można napluć skodzie na dach przez okno
jadę oglądać tego 2,9 ten znajomy jeździ superb i tak się wypowiada bo to chyba też bardziej zażyły związek

- musso
- Stały bywalec
- Posty: 300
- Rejestracja: 15 lip 2009, 19:33
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2010
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 12649283
- Skype: marekzrebinski1
- Lokalizacja: Norwegia/Sandefjord
Re: 2,9 czy 2,7 który wybrać
Postautor: musso » 14 kwie 2011, 21:40
Jak juz nabedziesz Rexia2.9 daj znac,a co do skrzyn autonatycznych,to Rekston ma skrzynie BTRA,i one sa 5-biegowe.Pozdro.
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości