Witam takia sprawa
Jako że miejsce lokalizacji baku jest lekko nie ciekawe. Mam takie pytanie : czy zakładał ktoś bak pod bagarznikiem w miejscu koła zapasowego? Jeśli tak to z czego bak był zastosowany?
Bak pod bagażnikiem musso
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 20 lut 2020, 10:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Bak pod bagażnikiem musso
Postautor: motomarian » 22 lut 2020, 17:11
Coś z tego wyjdzie ....
albo nie i namota się odnowa
albo nie i namota się odnowa
-
- Stały bywalec
- Posty: 703
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Bak pod bagażnikiem musso
Postautor: trol48 » 23 lut 2020, 18:23
witaj
a jaki masz problem z obecną lokalizacja, homologacje na zmiany załatwisz - inaczej OC nie działa
a jaki masz problem z obecną lokalizacja, homologacje na zmiany załatwisz - inaczej OC nie działa
-
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 16 lis 2017, 9:48
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2001
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: helokki
- Kontaktowanie:
Re: Bak pod bagażnikiem musso
Postautor: scibor1 » 24 lut 2020, 5:46
Nie musi mieć homologacji. Wystarczy BT ze zmianami konstrukcyjnymi. Ja kiedyś montowałem dodatkowy zbiornik wykorzystując toroidalną butlę na gaz. Zawracanie dupy to było...
-
- Stały bywalec
- Posty: 703
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Bak pod bagażnikiem musso
Postautor: trol48 » 24 lut 2020, 9:14
musi byc dopuszczenie przez UDT z legalizacja
przeglad techniczny ni rozwiazuje sprawy OC
rzeczoznawcy przed wypłata moga zakwestionowac np felgi bez atestu
przeglad techniczny ni rozwiazuje sprawy OC
rzeczoznawcy przed wypłata moga zakwestionowac np felgi bez atestu
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Bak pod bagażnikiem musso
Postautor: krisw11 » 24 lut 2020, 15:37
Kolega Trol48 ma racje ,wszystko musi posiadać homologacje dozór itp. ,oczywiście nie chcesz ,to nie ale....w razie wypadku Ubezpieczyciel ,może narobić wiele kłopotów. Do puki nic sie nie wydarzy jest OK. ale ,w przeciwnym wypadku ,nie chciałbym być w Twojej sytuacji.
Kris
-
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 16 lis 2017, 9:48
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2001
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: helokki
- Kontaktowanie:
Re: Bak pod bagażnikiem musso
Postautor: scibor1 » 25 lut 2020, 5:17
Miałem na myśli robienie homologacji od początku. To by było w przypadku samoróbki. Ale zbiornik nowy/używany z takiego samego lub innego pojazdu zakupiony z legalnego źródła powinien mieć papiery w porządku. To czy zostanie to zalegalizowane leży w kompetencjach diagnosty i on decyduje jakie dokumenty są potrzebne. Zwykle nie ma pojęcia, więc odsyła najpierw do rzeczoznawcy.
Inna rzecz że ubezpieczyciel z założenia doczepi się każdego drobiazgu żeby zaniżyć lub odmówić odszkodowania.
Inna rzecz że ubezpieczyciel z założenia doczepi się każdego drobiazgu żeby zaniżyć lub odmówić odszkodowania.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 20 lut 2020, 10:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Bak pod bagażnikiem musso
Postautor: motomarian » 25 lut 2020, 11:19
Pisałem odpowiedź ale coś się chyba nie wysłao
Wiec bak jest mało fartownie zamocowany jeżdżę autem w kamieniołomach czeto trę ramią o skałki i się wieszam (nawet krótkie auto się wieszało ). Bak wystający poniżej ramy to mało fetowane rozwiązanie, druga sprawa ogranicza lift zawiasu i zakres pracy wahacza.
Rozkminy jakie są tu są prowadzone w tak prostym temacie można porównać do pytania "czy montować stalowy zderzak czy nie". Według mnie nie ma motanej terenówki która spełnia warunki homologacji z jaką została wypuszczona z fabryki (przykład kół nikt nie planował montażu 33" a się montuje )
Wiec bak jest mało fartownie zamocowany jeżdżę autem w kamieniołomach czeto trę ramią o skałki i się wieszam (nawet krótkie auto się wieszało ). Bak wystający poniżej ramy to mało fetowane rozwiązanie, druga sprawa ogranicza lift zawiasu i zakres pracy wahacza.
Rozkminy jakie są tu są prowadzone w tak prostym temacie można porównać do pytania "czy montować stalowy zderzak czy nie". Według mnie nie ma motanej terenówki która spełnia warunki homologacji z jaką została wypuszczona z fabryki (przykład kół nikt nie planował montażu 33" a się montuje )
Coś z tego wyjdzie ....
albo nie i namota się odnowa
albo nie i namota się odnowa
-
- Stały bywalec
- Posty: 703
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Bak pod bagażnikiem musso
Postautor: trol48 » 25 lut 2020, 20:33
wszystko jest do pierwszego razu, i rzecz w tym czy Tobie odmówią wypłaty czy Ty będziesz musiał płacić z majątku osobistego za regres ubezpieczenia jako sprawca
-
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 16 lis 2017, 9:48
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2001
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: helokki
- Kontaktowanie:
Re: Bak pod bagażnikiem musso
Postautor: scibor1 » 26 lut 2020, 7:31
Kolega ma rację: pyta o zbiornik a nie o porady prawne.
Tak jak wspomniałem, zrobiłem dodatkowy zbiornik z toroidalnego zbiornika na gaz. U mnie chodziło o zwiększenie zasięgu na jednym tankowaniu. Problem powstał wskutek różnicy poziomów między zbiornikami.
Tak jak wspomniałem, zrobiłem dodatkowy zbiornik z toroidalnego zbiornika na gaz. U mnie chodziło o zwiększenie zasięgu na jednym tankowaniu. Problem powstał wskutek różnicy poziomów między zbiornikami.
- matee
- Stały bywalec
- Posty: 426
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:01
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8075048
- Lokalizacja: Gdańsk/Bytów
Re: Bak pod bagażnikiem musso
Postautor: matee » 01 mar 2020, 21:38
Kiedyś był dostępny gotowy zbiornik
https://longrangeautomotive.com.au/Ssan ... cement~137
na 110l, ale to lata świetlne temu.
Próbowałem od nich wyciągnąć rysunki warsztatowe, ale twierdzili, że już nie mają.
Ważne sprawa - rozkminić przepływ między ori, a dodatkowym.
Myślę, że każdy w miarę ogarnięty warsztat 4x4 ogarnie temat.
Ale UWAGA ... baaaaardzo ważna bardzo sprawa - wewnątrz zbiornika muszą być grodzie, które zapobiegają nagłemu przelewaniu paliwa z lewej na prawą lub przód tył.
https://longrangeautomotive.com.au/Ssan ... cement~137
na 110l, ale to lata świetlne temu.
Próbowałem od nich wyciągnąć rysunki warsztatowe, ale twierdzili, że już nie mają.
Ważne sprawa - rozkminić przepływ między ori, a dodatkowym.
Myślę, że każdy w miarę ogarnięty warsztat 4x4 ogarnie temat.
Ale UWAGA ... baaaaardzo ważna bardzo sprawa - wewnątrz zbiornika muszą być grodzie, które zapobiegają nagłemu przelewaniu paliwa z lewej na prawą lub przód tył.
OME +4cm, BL +4cm, BFG MT KM2 31", Snorkel, Rear Air Locker, uchwyty na kubki
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 20 lut 2020, 10:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Bak pod bagażnikiem musso
Postautor: motomarian » 03 mar 2020, 14:51
Temat 2 baków jest prosty do rozwiązania elekto- zaworami i powrotem paliwa do baku uważanego za główny
takie rozwiązanie z kranem ręcznym jest w UAZ 469
W Gaz 69 miałem jeszcze dodatkową pompę elektryczną by było łatwiej odpowietrzać układ jak mi ropy brakło w zbiorniku albo jak np paliwo się przelało w baku i zassał powietrze.
Ps od czasów poloneza nie spotkałem przegród w bakach a wiele tego się przewinęło także 4x4 zresztą wykonie przegród w baku plastikowym jest chyba nie możliwe technologicznie .
Często producenci stosują inny myk smok ssawny najczęściej z pompą paliwa jest umieszczony w sporym koszu z którego paliwo nie tak chętnie ucieka i nie waha się tak bardzo (inaczej by wskazówka skakała na desce jak szalona )
takie rozwiązanie z kranem ręcznym jest w UAZ 469
W Gaz 69 miałem jeszcze dodatkową pompę elektryczną by było łatwiej odpowietrzać układ jak mi ropy brakło w zbiorniku albo jak np paliwo się przelało w baku i zassał powietrze.
Ps od czasów poloneza nie spotkałem przegród w bakach a wiele tego się przewinęło także 4x4 zresztą wykonie przegród w baku plastikowym jest chyba nie możliwe technologicznie .
Często producenci stosują inny myk smok ssawny najczęściej z pompą paliwa jest umieszczony w sporym koszu z którego paliwo nie tak chętnie ucieka i nie waha się tak bardzo (inaczej by wskazówka skakała na desce jak szalona )
Coś z tego wyjdzie ....
albo nie i namota się odnowa
albo nie i namota się odnowa
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości