Bardzo proszę o wykaz przekaźników.
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Stały bywalec
- Posty: 373
- Rejestracja: 31 sie 2008, 13:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Bardzo proszę o wykaz przekaźników.
Postautor: Ramzes » 01 gru 2018, 19:47
Bardzo proszę o wykaz i oznaczenie przekaźników w musso 3,2.
Przy lewej stopie kierowcy są bezpieczniki i przekaźniki.
Który i do czego przekaźnik jest nie wiem.
W jaki sposób domowy sprawdzić, czy przekaźnik jest dobry?
W jaki sposób sprawdzić, czy ten duży przekaźnik w podłokietniku jest dobry?
Objawy awarii to: Auto nagle przestało odpalać. Rozrusznik kręci, brak iskry na świecach, brak napięcia na pompie paliwa.
Przy lewej stopie kierowcy są bezpieczniki i przekaźniki.
Który i do czego przekaźnik jest nie wiem.
W jaki sposób domowy sprawdzić, czy przekaźnik jest dobry?
W jaki sposób sprawdzić, czy ten duży przekaźnik w podłokietniku jest dobry?
Objawy awarii to: Auto nagle przestało odpalać. Rozrusznik kręci, brak iskry na świecach, brak napięcia na pompie paliwa.
KOCHAM NOSOROŻCE, quady, narty, karawaning
-
- Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 21 lut 2018, 22:57
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Bardzo proszę o wykaz przekaźników.
Postautor: mirekk » 02 gru 2018, 1:58
Na pokrywce bezpieczników od strony wewnętrznej jest wykaz bezpieczników.
Przekaźniki są pod maską silnika - też z wykazem
Przekaźniki są pod maską silnika - też z wykazem
-
- Stały bywalec
- Posty: 708
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Bardzo proszę o wykaz przekaźników.
Postautor: trol48 » 02 gru 2018, 11:25
sprawdz czujnik hala lub połaczenie elektryczne
-
- Stały bywalec
- Posty: 373
- Rejestracja: 31 sie 2008, 13:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Bardzo proszę o wykaz przekaźników.
Postautor: Ramzes » 02 gru 2018, 18:06
Sprawdziłem czujnik położenia wału korbowego jest OK.
Odłączyłem 2 wtyczki od ECU (przy zawiasach przednich drzwi prawych). Tam sprawdziłem na wtyczce rezystancję pinów 73 i 74 i mam około 630 omów. Wg serwisówki powinno być 600 - 1200 omów. Czujnik położenia wału korbowego i przewody do niego wydają się OK.
Sterownik ECU w musso ma trzy masy (-) pin 32, pin 66 oraz pin 33.
U mnie masy (-) na wtyczce do ECU są po przekręceniu kluczyka ON
Sterownik ECU ma trzy zasilania (+) pin 27, pin 39, pin 40
U mnie (+) po przekręceniu kluczyka na ON mam tylko na pinie 27 i pin 40.
Nie mam (+) na pinie 39.
Skąd biegnie przewód do pinu 39.
Z serwisówki nie umiem odczytać.
Podejrzewam, że podzespół lub jego przekaźnik z którego idzie pin 39 do sterownika ECU może być walnięty. No chyba, że coś dalej jeszcze jest walnięte, lub przewód przerwał się.
Awaria ma nagły charakter. Rozrusznik kręci, brak jest iskry na świecach i brak napięcia na pompie paliwa.
Po przekręceniu kluczyka w ON (przed kręceniem rozrusznika) pompa paliwa powinna na 1-2 sekundy dostać napięcie aby wytworzyć ciśnienie na listwie wtryskowej.
Wg mnie to jest awaria np. stacyjki (tak kiedyś miałem w polonezie) lub zaraz za nią jakiś przekaźników - urządzenia.
Awaria urządzenia, które w pierwszej kolejności po przekręceniu kluczyka na ON wysyła napięcie, sygnał np.: do sterownika ECU, do przekaźnika pompy paliwa.
Nie wiem, gdzie szukać tego podzespołu, może to być np. zepsuty przekaźnik.
Odłączyłem 2 wtyczki od ECU (przy zawiasach przednich drzwi prawych). Tam sprawdziłem na wtyczce rezystancję pinów 73 i 74 i mam około 630 omów. Wg serwisówki powinno być 600 - 1200 omów. Czujnik położenia wału korbowego i przewody do niego wydają się OK.
Sterownik ECU w musso ma trzy masy (-) pin 32, pin 66 oraz pin 33.
U mnie masy (-) na wtyczce do ECU są po przekręceniu kluczyka ON
Sterownik ECU ma trzy zasilania (+) pin 27, pin 39, pin 40
U mnie (+) po przekręceniu kluczyka na ON mam tylko na pinie 27 i pin 40.
Nie mam (+) na pinie 39.
Skąd biegnie przewód do pinu 39.
Z serwisówki nie umiem odczytać.
Podejrzewam, że podzespół lub jego przekaźnik z którego idzie pin 39 do sterownika ECU może być walnięty. No chyba, że coś dalej jeszcze jest walnięte, lub przewód przerwał się.
Awaria ma nagły charakter. Rozrusznik kręci, brak jest iskry na świecach i brak napięcia na pompie paliwa.
Po przekręceniu kluczyka w ON (przed kręceniem rozrusznika) pompa paliwa powinna na 1-2 sekundy dostać napięcie aby wytworzyć ciśnienie na listwie wtryskowej.
Wg mnie to jest awaria np. stacyjki (tak kiedyś miałem w polonezie) lub zaraz za nią jakiś przekaźników - urządzenia.
Awaria urządzenia, które w pierwszej kolejności po przekręceniu kluczyka na ON wysyła napięcie, sygnał np.: do sterownika ECU, do przekaźnika pompy paliwa.
Nie wiem, gdzie szukać tego podzespołu, może to być np. zepsuty przekaźnik.
KOCHAM NOSOROŻCE, quady, narty, karawaning
-
- Stały bywalec
- Posty: 708
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Bardzo proszę o wykaz przekaźników.
Postautor: trol48 » 03 gru 2018, 7:29
witaj, dzis za dnia zrobie skany i wysle email, podaj adres lub daj nr tel to mms
pin 39, 40, 27 sa zasilane z przekaznika zabezpieczjacego przed przepieciem
pin 39, 40, 27 sa zasilane z przekaznika zabezpieczjacego przed przepieciem
-
- Stały bywalec
- Posty: 373
- Rejestracja: 31 sie 2008, 13:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Bardzo proszę o wykaz przekaźników.
Postautor: Ramzes » 03 gru 2018, 14:11
KOCHAM NOSOROŻCE, quady, narty, karawaning
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 13
- Rejestracja: 26 kwie 2018, 2:49
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Re: Bardzo proszę o wykaz przekaźników.
Postautor: kitareks » 03 gru 2018, 15:43
witam , podepnę się ja też poproszę o info na temat bezpieczników i przekaźników . u mnie na odwrocie dekielków są tylko jakieś krzaczki .
a kto powiedział , że nie można orać nossorożcem
-
- Forumowicz
- Posty: 92
- Rejestracja: 12 sie 2014, 21:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 23
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
Re: Bardzo proszę o wykaz przekaźników.
Postautor: direx69 » 09 gru 2018, 16:49
miałem to samo brak iskry i pradu na pompie paliwa , ja po schemacie doszedłem ze za akumulatorem z lewej strony masz przekaznik 15 taki duzy bedziesz widział, on jak panie to nie ma ani pradu na pompie ani nie bedziesz mial iskry.
-
- Stały bywalec
- Posty: 373
- Rejestracja: 31 sie 2008, 13:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Bardzo proszę o wykaz przekaźników.
Postautor: Ramzes » 11 gru 2018, 17:21
Dzięki Wszystkim.
Ja zrobiłem tak.
Podałem na krótko plus 12 V na PIN 39. Dla bezpieczeństwa wpięcie było poprzez żarówkę 21 W. Przekaźniki pod deską rozdzielczą zaczęły klepać. Auto zapaliło od razu.
Znajomy elektronik wyczytał z serwisówki, że PIN 39 to zasilanie ECU 15. Ta "15" oznacza podobno, że idzie zasilanie od stacyjki, takie pierwotne.
Rozebrałem stacyjkę, przeczyściłem styki, nasmarowałem, złożyłem. W trakcie rozbierania zauważyłem, że wkład (ten elektryczny, nie bębenek na klucz) nie był dobrze dokręcony, miał duży luz. Taka mała śrubka z podkładką sprężynową. Może to było przyczyną.
Po złożeniu wszystkiego auto odpala.
Ponieważ na 100 % nie jestem pewny przyczyny awarii, wlutowałem sobie dodatkowy kabelek do PIN 39 oraz kabelek do zasilania +12 V od lampki schowka. W razie kolejnej awarii na szybko połączę kabelki, tak aby ponownie "na krótko" podać +12 V na PIN 39.
Taka ewentualność jakby Mussiak zgasł i nie chciał odpalić na przejeździe kolejowym. 
Ja zrobiłem tak.
Podałem na krótko plus 12 V na PIN 39. Dla bezpieczeństwa wpięcie było poprzez żarówkę 21 W. Przekaźniki pod deską rozdzielczą zaczęły klepać. Auto zapaliło od razu.
Znajomy elektronik wyczytał z serwisówki, że PIN 39 to zasilanie ECU 15. Ta "15" oznacza podobno, że idzie zasilanie od stacyjki, takie pierwotne.
Rozebrałem stacyjkę, przeczyściłem styki, nasmarowałem, złożyłem. W trakcie rozbierania zauważyłem, że wkład (ten elektryczny, nie bębenek na klucz) nie był dobrze dokręcony, miał duży luz. Taka mała śrubka z podkładką sprężynową. Może to było przyczyną.
Po złożeniu wszystkiego auto odpala.
Ponieważ na 100 % nie jestem pewny przyczyny awarii, wlutowałem sobie dodatkowy kabelek do PIN 39 oraz kabelek do zasilania +12 V od lampki schowka. W razie kolejnej awarii na szybko połączę kabelki, tak aby ponownie "na krótko" podać +12 V na PIN 39.


KOCHAM NOSOROŻCE, quady, narty, karawaning
-
- Stały bywalec
- Posty: 149
- Rejestracja: 22 sty 2016, 8:40
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 10354196
- Skype: michal.mroz
- Lokalizacja: Lipsko
- Kontaktowanie:
Re: Bardzo proszę o wykaz przekaźników.
Postautor: renegade » 12 sie 2019, 10:31
Powstał i u mnie ten problem tylko że nie mam wcale napięcia na kompie na żadnym z wymienionych pinów (27,39,40).
Ma ktoś pomysł co może być przyczyną?
Raz mi zgasł w czasie jazdy bez przyczyny a po pół godzinie odpalił jak by nigdy nic, następnym razem miałem problem z odpaleniem a teraz rzucił palenie całkiem.
Iskry brak, kontrolki się świecą normalnie, rozrusznik kręci.
Ma ktoś pomysł co może być przyczyną?
Raz mi zgasł w czasie jazdy bez przyczyny a po pół godzinie odpalił jak by nigdy nic, następnym razem miałem problem z odpaleniem a teraz rzucił palenie całkiem.
Iskry brak, kontrolki się świecą normalnie, rozrusznik kręci.
-
- Stały bywalec
- Posty: 149
- Rejestracja: 22 sty 2016, 8:40
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 10354196
- Skype: michal.mroz
- Lokalizacja: Lipsko
- Kontaktowanie:
Re: Bardzo proszę o wykaz przekaźników.
Postautor: renegade » 16 sie 2019, 7:52
Trolu w którym miejscu go szukać?
Bo tak wstępnie jak patrzyłem to mi nie wpadł nigdzie w oko.
Przeczyściłem stacyjkę, bezpieczniki, prąd wrócił auto odpaliło. już myślałem że będzie OK nawet pojeździłem.
Wczoraj chciałem pojechać na grzyby odpaliłem a po minucie zgasł i już nie odpalił (słychać było że cpykneły przekaźniki w skrzynce bezpieczników).
Zastanawia mnie jeszcze ten przekaźnik przepięciowy przy aku.
EDIT:
Chyba go znalazłem.
Czy to jest ten po lewej blisko filtra oleju?
Bo tak wstępnie jak patrzyłem to mi nie wpadł nigdzie w oko.
Przeczyściłem stacyjkę, bezpieczniki, prąd wrócił auto odpaliło. już myślałem że będzie OK nawet pojeździłem.
Wczoraj chciałem pojechać na grzyby odpaliłem a po minucie zgasł i już nie odpalił (słychać było że cpykneły przekaźniki w skrzynce bezpieczników).
Zastanawia mnie jeszcze ten przekaźnik przepięciowy przy aku.
EDIT:
Chyba go znalazłem.
Czy to jest ten po lewej blisko filtra oleju?
-
- Stały bywalec
- Posty: 149
- Rejestracja: 22 sty 2016, 8:40
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 10354196
- Skype: michal.mroz
- Lokalizacja: Lipsko
- Kontaktowanie:
Re: Bardzo proszę o wykaz przekaźników.
Postautor: renegade » 18 sie 2019, 12:59
Kupiłem nóweczkę przekaźnik i czujnik położenia wału. Wymienione i na razie śmiga, mam nadzieję że to było to bo będę jeździł teraz po 40km do pracy i potrzebuję sprawne auto.
Chyba będę go musiał sprzedać i kupić coś mniejszego bo zjedzą mnie koszty paliwa.
Chyba będę go musiał sprzedać i kupić coś mniejszego bo zjedzą mnie koszty paliwa.
-
- Stały bywalec
- Posty: 708
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Bardzo proszę o wykaz przekaźników.
Postautor: trol48 » 19 sie 2019, 22:57
musso bez lpg to b.wysokie koszty
sprawdz jaki masz olej, czy działa cewka wariatora rozrzadu i jest jej zasilanie pow. 900 obr.
wariator jest hydrauliczny i przy gestym oleju slabo dziala lub wcale
sprawdz sonde lambda i wymien profilaktycznie
czujnik tem. silnika i powietrza dolotowego, wartosci serwisowe moge wyslac mms
ustawienie oktanometru
ja kilka lat temu zalozyłem chip VOLO , przestawia zapłon na lpg (wyzsze liczba oktanowa na lpg) przelozyłem do obecnego
moje musso skasowali na A2
mam teraz opla zafire z silnikiem K22SE NA SEKWENCJI automat
nie jest zle, w trasie ok 8-9 lpg , miasto 12-13
sprawdz jaki masz olej, czy działa cewka wariatora rozrzadu i jest jej zasilanie pow. 900 obr.
wariator jest hydrauliczny i przy gestym oleju slabo dziala lub wcale
sprawdz sonde lambda i wymien profilaktycznie
czujnik tem. silnika i powietrza dolotowego, wartosci serwisowe moge wyslac mms
ustawienie oktanometru
ja kilka lat temu zalozyłem chip VOLO , przestawia zapłon na lpg (wyzsze liczba oktanowa na lpg) przelozyłem do obecnego
moje musso skasowali na A2
mam teraz opla zafire z silnikiem K22SE NA SEKWENCJI automat
nie jest zle, w trasie ok 8-9 lpg , miasto 12-13
-
- Stały bywalec
- Posty: 149
- Rejestracja: 22 sty 2016, 8:40
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 10354196
- Skype: michal.mroz
- Lokalizacja: Lipsko
- Kontaktowanie:
Re: Bardzo proszę o wykaz przekaźników.
Postautor: renegade » 20 sie 2019, 21:03
Mam LPG bo kto by go wykarmił bez ( 17L podtlenku na 100km) myślę że i tak nieźle jak na automat i stały napęd.
Olej mam Valvoline 10W40.
Nad sondą można się zastanowić.
Jak sprawdzić czy cewka działa? Na krótko? gdzie to jest?
Musiał bym też zrobić przegląd LPG bo jeżdżę nim 3 lata i nic nie zaglądałem a poprzedni właściciel też nie bardzo go "kochał" i patrząc po niektórych patentach jakie w nim znalazłem to robił tylko to co padło i często za pomocą drutu, młotka i śrubokręta.
Olej mam Valvoline 10W40.
Nad sondą można się zastanowić.
Jak sprawdzić czy cewka działa? Na krótko? gdzie to jest?
Musiał bym też zrobić przegląd LPG bo jeżdżę nim 3 lata i nic nie zaglądałem a poprzedni właściciel też nie bardzo go "kochał" i patrząc po niektórych patentach jakie w nim znalazłem to robił tylko to co padło i często za pomocą drutu, młotka i śrubokręta.
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 4 gości