Witam.
Chciałem zapytać się was co myślicie o możliwej przyczynie powstania błędu P1115 (Sygnał temp płynu chłodniczego silnika).
Historia związana z tym błędem jest nieco długa ale postaram się max krótko.
Od zakupu rexa walczyłem z 4 błędami p0400, p1174, p1677, p0673.
P0673 - świeca wymieniona, p1677- przekaźnik świec żarowych wymieniony- pięknie działa.
Ale przy tej robocie zobaczyłem ze przewody do świec żarowych wyglądają tragicznie (popalone fajki, poprzecierana izolacja) wiec pomyślałem -elektryk to załatwi, tym bardziej ze dalej nie wiem co może powodować P1174.
Kopiłem fajki od craftera i zaliczyłem elektryka żeby mi to polutował bo przed blokiem trudno o prąd do lutownicy.
Przy okazji diagnoza elektryka wtyczka na 4 wtrysku słabo kontaktuje i to powoduje błąd P1174.
Ok, Sergio miał podobny problem wiec pomyślałem "możliwe"- załatwiłem inna używaną wtyczkę i podmieniłem je.
Problem w tym ze po paru dniach po wizycie u elektryka dostałem błąd P1115 którego nigdy wcześniej nie miałem a błąd p1174 mimo wymiany wtyczki jak był tak jest.
Zastanawiam się czy to przypadek czy tez należało by uprzejmie zrobić awanturę.
Czy ktoś ma pomysł gdzie i co sprawdzić żeby znaleźć przyczynę tego błędu?
Podejrzewam zwarcie gdzieś na przewodach ale mogę się mylić.
Zrobiłem wczoraj trasę 1000km i podczas drogi oprócz świecącej lampki check engine (p1115, p1174, p0400) i braku mocy jakiej bym oczekiwał od tego czołgu ,miałem również dwie nieprzyjemności gdy wskazówka temp cieczy chłodzącej poszła na maxa w ciągu kilkunastu sekund.
Za pierwszym razem momentalnie zaparowały mi również szyby, jednak płynu nie ubyło a wyłączenie silnika na minute i ponowne uruchomienie ustawiło wskazówkę temp na właściwym miejscu wskaźnika.
Za drugim razem (w drodze powrotnej po kilku godzinach postoju i kilkuset km drogi) podobna sprawa -tym razem bez zaparowanych szyb, z małym ubytkiem płynu (z max na polowe właściwego poziomu) i proste wyłączenie silnika nie pomogło. Na wyłączanym silniku wrzuciłem klimę na maxa i po kilku minutach wskazówka zeszła na 75% temp. Włączyłem silnik i pojechałem dalej a wskazówka stała na 75% jak zaczarowana.
Dodam, że za pierwszym jak i drugim razem sprawdzałem przewody wodne od chodnicy czy woda jest super gorąca i nie odczułem żadnej nienormalności a wskaźnik temp normalnie działał przedtem bez problemów tzn. przy zimnym silniku jest na dole a po nagrzaniu ustawia się na połowie wskaźnika i nigdy wcześniej nie mailem z nim żadnych problemów.
Stan na dzisiaj P0400 - myślę ze pada mi pompa vacum, P1174 sam już nie wiem- może wtrysk pada, no i ten p1115 który zdzaźnił mnie wczoraj.
Jak macie pomysły co może być przyczyną błędu - chętnie posłucham.
Pozdrawiam
ps. sorry miało być krótko a wyszło jak zawsze.
ps1. dla ciekawych- zużycie na trasie 7.8 litra (autostrada 130-150 km/h jakieś 250 km, reszta drogi krajowe 80-110km/h)
Błąd P1115
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Stały bywalec
- Posty: 532
- Rejestracja: 02 wrz 2012, 9:40
- Gadu-Gadu: 0
Re: Błąd P1115
Postautor: unimart » 18 lis 2014, 8:50
Ale czujnik temperatury płynu naprawdę się zużywa. Błędne wskazania przekazywane przez niego do ECU mogą wywoływać różne niepokojące objawy. Część kosztuje 100 zł i być może należy zacząć od jej wymiany.
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1115
Postautor: sergio1969 » 18 lis 2014, 9:41
Hej Robert-Jacek ma racje ,zaczal bym od wymiany czujnika koszt niewielki a moze pomoc ,ja mialem na odwrot wskazowka mi spadala na zero i pozniej wracala do normalnego poziomu przy rozgrzanym silniku,zas jesli chodzi o ten wtrysk to skad ty wzioles wtyczke do (konektor) do zmiany
najlepiej zdjac odtluscic wtyczke i gniazdo wtrysku ,na wtyczce odegnij blaszki do srodka wszystkie moze za slaby styk jest mi szarpalo silnikiem ,zrobilem to i problem znikl,co do reszty jestem zielony sorry -pozdrawiam
U mnie 1 m sniegu 



Sergio
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 15
- Rejestracja: 08 lis 2014, 16:41
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 27
- Gadu-Gadu: 4511220
Re: Błąd P1115
Postautor: jantomas » 19 lis 2014, 20:22
I jak naprawa?
Ja dzisiaj walczyłem z alternatorem udało się założyłem inny ale wszystko gra.
Dodam tylko że mieszkam no prawie w Gdyni.
Ja dzisiaj walczyłem z alternatorem udało się założyłem inny ale wszystko gra.
Dodam tylko że mieszkam no prawie w Gdyni.

- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 41
- Rejestracja: 10 lip 2014, 20:20
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Błąd P1115
Postautor: robroj » 20 lis 2014, 0:43
Hi.
"Prawie" robi wielką różnicę (jak to mówią w reklamie piwa chyba).
Czyli gdzie Pan Szanowny mieszka ????
Pytam się nie tylko z wrodzonego wścibstwa ale również w celach praktycznych. Czasami spojrzenie się jak jakaś rzecz jest zamontowana w innym aucie bardzo pomaga, że nie wspomnę o wymianie doświadczeń, no a poza tym dalej szukam jakiegoś dobrego mechanika w Gdyni który zna się na tym czołgu.
A naprawa w polu
.
Czekam na czujnik temp i na dodatek trochę za zimno robi się na grzebanie w samochodzie pod chmurką a mechanicy teraz przeobrażają się w wulkanizatorów bo kasa jest na wymianie opon, wiec problem znaleźć kogoś do wymiany tego, koszmar po prostu.
"Prawie" robi wielką różnicę (jak to mówią w reklamie piwa chyba).
Czyli gdzie Pan Szanowny mieszka ????
Pytam się nie tylko z wrodzonego wścibstwa ale również w celach praktycznych. Czasami spojrzenie się jak jakaś rzecz jest zamontowana w innym aucie bardzo pomaga, że nie wspomnę o wymianie doświadczeń, no a poza tym dalej szukam jakiegoś dobrego mechanika w Gdyni który zna się na tym czołgu.
A naprawa w polu

Czekam na czujnik temp i na dodatek trochę za zimno robi się na grzebanie w samochodzie pod chmurką a mechanicy teraz przeobrażają się w wulkanizatorów bo kasa jest na wymianie opon, wiec problem znaleźć kogoś do wymiany tego, koszmar po prostu.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 15
- Rejestracja: 08 lis 2014, 16:41
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 27
- Gadu-Gadu: 4511220
Re: Błąd P1115
Postautor: jantomas » 20 lis 2014, 9:23
Mieszkam w Warzenku koło Tuchomia, Chwaszczyna.
Rexa mam od maja, także wymiana doświadczeń każdemu się przyda
Jutro chyba się zabiorę za sprzęgiełka na szczęście mam garaż
Rexa mam od maja, także wymiana doświadczeń każdemu się przyda

Jutro chyba się zabiorę za sprzęgiełka na szczęście mam garaż
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 15
- Rejestracja: 08 lis 2014, 16:41
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 27
- Gadu-Gadu: 4511220
Re: Błąd P1115
Postautor: jantomas » 20 lis 2014, 12:41
Tak tylko potrzebuje jakiś schemat podciśnienia bo ktoś u mnie grzebał z wężykami i nie wiem co i jak ma być
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1115
Postautor: sergio1969 » 20 lis 2014, 13:07
Moze jakos pomoze ten rysunek ale pewny nie jestem
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Sergio
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości