Witam.
Czarna seria trwa nadal, po usunięciu problemu z egr (temat opisany na forum) udało się wykasować błędy do "zera" i samochód ożył! Jednak frajda nie trwała zbyt długo i znowu pojawiła się żółta lampka "check" podpięcie pod kompa z logo "delphi" wywaliło 3 błędy:
P1677 - świeca na 5-tym cylindrze przepalona
P1253 - Minimum Rail Pressure Control Malfunction (IMV Fault)(coś związane z za niskim cisnieniem paliwa, możliwe uszkodzenie IMV)
P1254 - Maximum Rail Pressure Control Malfunction (IMV Fault)(coś związane z za wysokim cisnieniem paliwa, możliwe uszkodzenie IMV)
A więc wymieniłem świece na 5 cylindrze, zakupiłem regulator ciś. paliwa orginał delphi nr kat. 9109-903 cena w inter carsie 320zł ten zamontowany z tyłu pompy, zrobiłem test przelewowy wtryskiwaczy 1min na obrotach ok 2500 i 4min na biegu jałowym wyszło po ok 25ml na 1,2,3,5 cylindrze i na 4 ok 30ml więc niby wszystko ok.Błędy wykasowały się wszystkie i silnik na postoju kręcił ok4500obr/min, było super do momentu kiedy postanowiłem się przejechać i po kilku minutach znowu "check". Myślę czy to nie jest wina czujnika ciśnienia tego na listwie? czy miał ktoś z kolegów problem z tym czujnikiem? dodam że filtr paliwa nowy firmy delphi. Proszę o pomoc. Pozdrawiam
Błąd P1253 i P1254
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
- vortec
- Rusza z kopyta
- Posty: 24
- Rejestracja: 06 lis 2012, 23:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: szczecin
Błąd P1253 i P1254
Postautor: vortec » 04 gru 2012, 19:05
z marichuana jak z samochodem, musisz odpalić żeby odjechać
-
- Stały bywalec
- Posty: 532
- Rejestracja: 02 wrz 2012, 9:40
- Gadu-Gadu: 0
Re: Błąd P1253 i P1254
Postautor: unimart » 05 gru 2012, 7:44
Trochę trudno coś doradzić, bo nie bardzo wiadomo jak te odczytane kody mają się do rzeczywistych usterek i kodów.
Przecież poprzedni odczyt z tego samego, jak rozumiem skanera (EGR) był błędny, bo jak ustaliliśmy ten samochód nie ma elektrycznego zaworu EGR, więc taki kod błędu nie mógł tam wystąpić.
P1677 to nie jest świeca 5 cyl, tylko błąd sterownika świec żarowych.
P1253 i 1254 są zwykle związane są z wtryskiwaczami i/lub pompą wysokiego ciśnienia, a ten regulator ciśnienia paliwa nie ma bezpośredniego wpływu na pracę wtryskiwaczy ani pompy i nie słyszałem aby kiedykolwiek się zepsuł.
Czy było mierzone ciśnienie wtrysku i czy wtryskiwacze były regenerowane ?
Przecież poprzedni odczyt z tego samego, jak rozumiem skanera (EGR) był błędny, bo jak ustaliliśmy ten samochód nie ma elektrycznego zaworu EGR, więc taki kod błędu nie mógł tam wystąpić.
P1677 to nie jest świeca 5 cyl, tylko błąd sterownika świec żarowych.
P1253 i 1254 są zwykle związane są z wtryskiwaczami i/lub pompą wysokiego ciśnienia, a ten regulator ciśnienia paliwa nie ma bezpośredniego wpływu na pracę wtryskiwaczy ani pompy i nie słyszałem aby kiedykolwiek się zepsuł.
Czy było mierzone ciśnienie wtrysku i czy wtryskiwacze były regenerowane ?
- vortec
- Rusza z kopyta
- Posty: 24
- Rejestracja: 06 lis 2012, 23:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: szczecin
Re: Błąd P1253 i P1254
Postautor: vortec » 05 gru 2012, 8:26
Tym razem błędy były odczytane komputerkiem firmy Delphi, czyli odczyt błędów powinien być wiarygodny, ponieważ system paliwowy jak i sterownik jest tego samego producenta co komputer diagnostyczny.Po wykasowaniu błędów odczytane ciśnienie paliwa i tutaj książkowe ciś. i równe. Dodatkowo test ciśnienia był robiony jak miałem problemy z odpalaniem i wyszło że przy kręceniu rozrusznikiem ciśnienie idzie błyskawicznie na 250 bar,test przelewowy też wyszedł w normie. Zauważyłem że po wykasowaniu błędów jadąc rexem delikatnie check nie zapala się ale wystarczy mu trochę wcisnąć mocniej gazu i już świeci. Więc zastanawiam się nad czujnikiem cisnienia paliwa tym na listwie, może on daje dziwne sygnały do ecu? Po wymianie regulatora ciśnienia zauważyłem że rex jakby troszke ożył i wolne obroty są troszeczke wyższe niż były tzn. na obrotomierzu były w granicach 600-650 obr/min a teraz tak w granicy 800-850obr/min. Qrcze co to jest? Nie chcę wstawiać go fachowcom od common raila bo niewiem czy tacy wogóle są w szczecinie, a mogą więcej narobić szkody niż jest
z marichuana jak z samochodem, musisz odpalić żeby odjechać
- TurboBoss
- Nowy użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 06 lis 2013, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Panama Rep. of Panama, Central America
Re: Błąd P1253 i P1254
Postautor: TurboBoss » 06 lis 2013, 20:25
Witam wszystkich, ja naprawdę nie zna polskiego, więc używam tłumacza.
Mam 2007 Rexton 2,7 i ten sam problem również ttengo Kody na komputerze są:
P1253 - Minimalne ciśnienie Rail Awaria Control (Fault IMV)
P1254 - Maksymalne ciśnienie Rail Awaria Control (Fault IMV)
Byłbym wdzięczny, gdyby mógł powiedzieć ustalone tego problemu. Jakie części trzeba zmienić.
Szukałem tej samej informacji na innych forach i wielu doświadczyło tego samego problemu i wymienić te same kody błędów, ale nikt nie mówi, jak rozwiązać problem.
Dziękujemy,
Mam 2007 Rexton 2,7 i ten sam problem również ttengo Kody na komputerze są:
P1253 - Minimalne ciśnienie Rail Awaria Control (Fault IMV)
P1254 - Maksymalne ciśnienie Rail Awaria Control (Fault IMV)
Byłbym wdzięczny, gdyby mógł powiedzieć ustalone tego problemu. Jakie części trzeba zmienić.
Szukałem tej samej informacji na innych forach i wielu doświadczyło tego samego problemu i wymienić te same kody błędów, ale nikt nie mówi, jak rozwiązać problem.
Dziękujemy,
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości