Zdarzenie:
Przejazd przez głęboką kałużę.
Objawy:
Silnik nie wkręca się na obroty, nawet na płaskim ma problem z ruszeniem na reduktora. Po kilku sekundach gazu do dechy powoli ruszył, jak udało mu się cudem rozkręcić do 2000 to nawet dojechałem do domu.
Wskazówka od prędkościomierza spadła prawie pionowo w dół.
Błędy:
No tutaj dłuższą historia...
Zaraz po wystąpieniu problemu miałem tylko stary błąd od ESP - problem elektryczny z czujnikiem ABS w prawym przednim kole. To od momentu wymiany łożyska było. Auto normalnie jeździło. Po w/w zdarzeniu zacząłem zamieniać czujniki prawy z lewym, jeszcze z dodatkowym innym, po którejś podmianie i dociśnięciu kostek problem z czujnikiem w PP kole znikł.
No i się zaczęło...
Od tego momentu wywala mi błędy wskazujące na problem w komunikacji linii CAN. Np. z modułu TGS-lever P1875-01 CAN: ESP message (208h) not received (vehicle speed)
Zacząłem sprawdzać kostki pod autem: gniazdo w automatycznej skrzyni suche, kostka od skrzyni lekko wilgotna - wyczyszczona, kostki od reduktora suche. Znalazłem informację, że może dostać się coś pod gniazdo ABS/ESP pod maską - sucho.
Zacząłem rozbierać wnętrze auta: licznik wyjęty, kostki sprawdzone, wskazówka bardzo delikatnie osadzona na trzpieniu, więc ją po prostu ustawiłem na zero. Kostki przy stopach kierowcy i pasażera sprawdzone, gniazdo modułu reduktora sprawdzone, gniazdo skrzyni delikatnie zabrudzone jak gdyby olejem (nie mam pojęcia dlaczego - wyczyszczone). Nie umiem zdjąć konsoli środkowej, dlatego nie mogę sprawdzić gniazd od wybieraka skrzyni. Za klimatronikiem też powinno być jakieś gniazdo CAN, ale nie umiem znaleźć - tam jest wszystko pod jakaś duża osłoną - chyba deskę trzeba by zrzucać.
Na chwilę obecną mam błędy:
Moduł A/T
P2313-00 CAN: faulty selector lever control communication
P2310-00 CAN: faulty brake system communication
ABS/ESP
C1601-00 CAN communication error
TGS-lever
P1875-01 CAN: communication interruption (bus off)
P1876-01 CAN: ESP message (208h) not received (vehicle speed)
P1861-01 wheel rpm rear left implausible (signal dhr in CAN ID 208h from ESP)
P1860-01 wheel rpm rear right implausible (signal dhr in CAN ID 208h from ESP)
Zanim rozebrałem auto, wszystkie moduły pokazywały prędkości kół, wałów, obrotowe, itp
Proszę o jakieś wskazówki bo tracę wiarę i pomysły
Błędy linii CAN - dużo czytania
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Stały bywalec
- Posty: 643
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Błędy linii CAN - dużo czytania
Postautor: trol48 » 28 sty 2023, 17:09
WITAJ
sprawdź masę (-) i masę sygnałową na ECU
i ew. każde oczko prądowe (do czujnika) na pinach ECU po wtyczce pod kątem oporności
sprawdź masę (-) i masę sygnałową na ECU
i ew. każde oczko prądowe (do czujnika) na pinach ECU po wtyczce pod kątem oporności
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 18
- Rejestracja: 27 lis 2020, 21:20
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Błędy linii CAN - dużo czytania
Postautor: Gupol » 28 sty 2023, 21:19
Mały update: postał dwie noce w ciepłym garażu i mu przeszło. Silnik wkręca się na obroty, ma moc, biegi się zmieniają. Błędy w komunikacji CAN nadal są. Jakaś czarna magia... Podkręcałem na szybko, bo rano jadę na imprezę z okazji WOŚP. Ciekawe czy przetrwa całego roadbooka....
-
- Stały bywalec
- Posty: 643
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Błędy linii CAN - dużo czytania
Postautor: trol48 » 29 sty 2023, 9:58
WITAJ
prawdopodobnie masz problem z łączami elektrycznymi,
możesz spróbować to zlikwidować bez konieczności dłubania, żmudnego dociekania i otrzymać przy okazji zabezpieczenie antykorozyjne
https://www.rustcheckcorolon.pl/
preparat w aerozolu lub pod pistolet, opryskanie nadwozia, podwozia, elektryki, złączek, działanie bardziej skuteczne niż WD40
robiłem citroena xm, tam elektryka szalała, styki pośniedziałe, wszystko żyło swoim życiem przypadkowo
spryskalismy wszystko, zużyliśmy ok. 3l płynu i pomogło, zaoszczędzone tygodnie dłubania , mierzenia oporności
prawdopodobnie masz problem z łączami elektrycznymi,
możesz spróbować to zlikwidować bez konieczności dłubania, żmudnego dociekania i otrzymać przy okazji zabezpieczenie antykorozyjne
https://www.rustcheckcorolon.pl/
preparat w aerozolu lub pod pistolet, opryskanie nadwozia, podwozia, elektryki, złączek, działanie bardziej skuteczne niż WD40
robiłem citroena xm, tam elektryka szalała, styki pośniedziałe, wszystko żyło swoim życiem przypadkowo
spryskalismy wszystko, zużyliśmy ok. 3l płynu i pomogło, zaoszczędzone tygodnie dłubania , mierzenia oporności
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości