Brak chłodzenia/ogrzewania
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 26
- Rejestracja: 10 sie 2018, 14:59
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Brak chłodzenia/ogrzewania
Postautor: Hutnik » 07 cze 2019, 18:53
Witajcie, temat w Rextonach znany i omawiany wielokrotnie. Objawy są takie: zima = słabe ogrzewanie. Lato = słabe chłodzenie silnika, wskażnik temperatury na maxa, wzrost ciśnienia w zbiorniczku wyrównawczym, próba właczenia ogrzewania w celu schłodzenia silnika = brak ogrzewania w kabinie. Zrobiłem już wszystko o czym pisali na forum koledzy tzn. czyściłem połaczenia z czujnikiem temperatury (wtyczka) , przepłukałem układ chłodzenia i napełniłem nowym płynem ( nie weszło tyle płynu ile deklaruje producent ! wlałem tylko 1/2 deklarowanej objętości) . Jedyne co mi przychodzi do głowy, to zapowietrzenie nagrzewnicy, ale pojecie nie mam jak ją odpowietrzyć, sądziłem , że odpowietrzenie układu chłodzenia następuje samoistnie przez zbiorniczek wyrównawczy. Efekt jest taki, że po przejechaniu kilkunastu kilometrów, wskażnik temp. idzie na maxa i przegrzewa się silnik, jestem zmuszony zatrzymać samochód i chłodzić komorę silnika. Ciśnienie w zbiorniczku jest takie duże, że obawiam się czy nie eksploduje! . Pomóżcie proszę , bo nie wiem już co robić.
- Jurgen
- Stały bywalec
- Posty: 348
- Rejestracja: 29 cze 2014, 19:54
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2015
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz\Stilo :)
Re: Brak chłodzenia/ogrzewania
Postautor: Jurgen » 07 cze 2019, 19:12
Zasadniczo wygląda to na walniętą uszczelkę pod głowicą [obym był w błędzie]
Ale czy zauważyłeś , że musisz dolewać płynu chłodniczego?, olej w silniku jest normalny? jest gdzieś może widoczny wyciek? podczas jazdy z wydechu nie leci biały dym ,para? podczas "chodzenia" silnika w zbiorniczku wyrównawczym nie widać ,aby "bulgotało" pęcherzykami powietrza?
Od kiedy masz ten problem, opisz trochę bo tak to można pisać i pisać....
Ale czy zauważyłeś , że musisz dolewać płynu chłodniczego?, olej w silniku jest normalny? jest gdzieś może widoczny wyciek? podczas jazdy z wydechu nie leci biały dym ,para? podczas "chodzenia" silnika w zbiorniczku wyrównawczym nie widać ,aby "bulgotało" pęcherzykami powietrza?
Od kiedy masz ten problem, opisz trochę bo tak to można pisać i pisać....
Jurgen
-
- Stały bywalec
- Posty: 2255
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Brak chłodzenia/ogrzewania
Postautor: krisw11 » 07 cze 2019, 21:36
Kolega Jurgen dobrze mówi uszczelka pod głowicą ! Jeszcze nadzieja w termostacie. kup org. i jak objawy bedą takie same ,to czapke trza zwalić ,wymienic uszczele i planować głowiczke, niestety...... 

Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 822
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: Brak chłodzenia/ogrzewania
Postautor: RudebwoyIrl » 07 cze 2019, 22:48
O jakim silniku piszesz? 2,7?
Wymieniles ten czujnik razem z termostatem? Bo to jest podstawą.
Co kryje sie za przeplukaniem? Przeplukales czy spusciles plyn? To że wlales tylko pol suguruje bardziej spuszczenie niż plukanie ukladu. Co zrobiłeś po napełnieniu?
Wymieniles ten czujnik razem z termostatem? Bo to jest podstawą.
Co kryje sie za przeplukaniem? Przeplukales czy spusciles plyn? To że wlales tylko pol suguruje bardziej spuszczenie niż plukanie ukladu. Co zrobiłeś po napełnieniu?
-
- Stały bywalec
- Posty: 2255
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Brak chłodzenia/ogrzewania
Postautor: krisw11 » 07 cze 2019, 23:24
Sam termostat Kolego bez żadnych wymian zmian płynów itp.
Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 2255
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Brak chłodzenia/ogrzewania
Postautor: krisw11 » 07 cze 2019, 23:28
Termostat to koszt kilkunastu złotych,,,,,,,,,a uszczelki kilku dziesieciu złotych...wybór należy do Ciebie........................
Kris
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 26
- Rejestracja: 10 sie 2018, 14:59
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Brak chłodzenia/ogrzewania
Postautor: Hutnik » 08 cze 2019, 14:42
Na wstępie bardzo dziękuję za garść informacji dotyczących sposobu rozwiązania mojego kłopotu.
Co do uszczelki pod głowicą to raczej jest jeszcze ok, ale jak dalej ją będę przegrzewać to w końcu puści.
Wymiana płynu i przepłukanie polegała faktycznie na tym, że spuściłem płyn korkiem w najniższym miejscu chłodnicy. Następnie zalałem wodą destylowaną i po ostygnięciu silnika spuściłem wodę i ponownie zalałem płynem. W trakcie tych czynności zdjąłem węże od nagrzewnicy i przepłukałem ją wodą z węża z kranu. Tak przejezdziłem całą zimę , ale ogrzewanie nie poprawiło się. Wskaźnik temperatury po wyczyszczeniu wtyczki przestał tak wariować, ale i tak samochód wchodził w tryb awaryjny chek engine co się objawia spadkiem mocy, po czym po przejechaniu kilku kilometrów następuje szarpnięcie i moc wraca !? . No i w końcu zrobiło się upalnie, podczas jazdy włączyłem klimatyzację zaczęła funkcjonować i schładzać wnętrze po czym niespodziewanie wskazówka temp. poszła na maksa i klima się wyłączyła.
Aktualnie po uruchomieniu silnika wszystko jest ok, do momentu nagrzania . Podczas jazdy wskazówka przekracza połowę skali i szybko idzie na max temp. Zatrzymuję samochód otwieram pokrywę silnika i obserwuję wzrost poziomu płynu ze stanu 1/2 zbiornika do pełna. Po otwarciu zbiornika płyn wylewa się do komory silnika. Próbowałem odpowietrzyć układ poprzez nie dokręcanie korka zbiorniczka wyrównawczego. Ale po takiej jeździe w zbiorniczku nie ma płynu i nie wiem czy się odpowietrzył czy został wypchnięty na zewnątrz. Dzisiaj odłączyłem czujnik temp i nie dokręciłem korka w zbiorniczku wyrównawczym, efekt jest taki , że zaczęło działać ogrzewanie ale też bez szału (a jest dzisiaj upalnie) . Po ponownym zakęceniu zbiorniczka , wzrost poziomu płynu nadal występuje. Czyli rozumiem z wypowiedzi , że termostat wymienić w pierwszej kolejności. Przy okazji gdzie kupić tanio bo w Unimart kosztuje znacznie więcej niż podajecie, Dziękuję a pomoc
Co do uszczelki pod głowicą to raczej jest jeszcze ok, ale jak dalej ją będę przegrzewać to w końcu puści.
Wymiana płynu i przepłukanie polegała faktycznie na tym, że spuściłem płyn korkiem w najniższym miejscu chłodnicy. Następnie zalałem wodą destylowaną i po ostygnięciu silnika spuściłem wodę i ponownie zalałem płynem. W trakcie tych czynności zdjąłem węże od nagrzewnicy i przepłukałem ją wodą z węża z kranu. Tak przejezdziłem całą zimę , ale ogrzewanie nie poprawiło się. Wskaźnik temperatury po wyczyszczeniu wtyczki przestał tak wariować, ale i tak samochód wchodził w tryb awaryjny chek engine co się objawia spadkiem mocy, po czym po przejechaniu kilku kilometrów następuje szarpnięcie i moc wraca !? . No i w końcu zrobiło się upalnie, podczas jazdy włączyłem klimatyzację zaczęła funkcjonować i schładzać wnętrze po czym niespodziewanie wskazówka temp. poszła na maksa i klima się wyłączyła.
Aktualnie po uruchomieniu silnika wszystko jest ok, do momentu nagrzania . Podczas jazdy wskazówka przekracza połowę skali i szybko idzie na max temp. Zatrzymuję samochód otwieram pokrywę silnika i obserwuję wzrost poziomu płynu ze stanu 1/2 zbiornika do pełna. Po otwarciu zbiornika płyn wylewa się do komory silnika. Próbowałem odpowietrzyć układ poprzez nie dokręcanie korka zbiorniczka wyrównawczego. Ale po takiej jeździe w zbiorniczku nie ma płynu i nie wiem czy się odpowietrzył czy został wypchnięty na zewnątrz. Dzisiaj odłączyłem czujnik temp i nie dokręciłem korka w zbiorniczku wyrównawczym, efekt jest taki , że zaczęło działać ogrzewanie ale też bez szału (a jest dzisiaj upalnie) . Po ponownym zakęceniu zbiorniczka , wzrost poziomu płynu nadal występuje. Czyli rozumiem z wypowiedzi , że termostat wymienić w pierwszej kolejności. Przy okazji gdzie kupić tanio bo w Unimart kosztuje znacznie więcej niż podajecie, Dziękuję a pomoc
-
- Stały bywalec
- Posty: 822
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: Brak chłodzenia/ogrzewania
Postautor: RudebwoyIrl » 08 cze 2019, 20:43
Ok ja na starcie bym sprawdził te błędy.. wymienił termostat, czujnik pewnie też bym wymienił bo majątek nie jest a zawsze to lepiej...
Dolej co ubyło w zbiorniku i zostaw z otwartym korekiem niech pochodzi aż złapie temperatury uzupełnić zakrecic jeździć!
To oczywiście jak go tam nie przegrzales zbytnio a no i wiatrak i visko nie pytam bo to rozumiem wszystko jest ok..
Co do cześć nie pomogę bo ja tu u hobbitow na wyspie więc wszystko na chybił trafił biorę co pasuję i nie jest chińskie poza tym nie wybrzydzam
unimart ma dobre ceny jak na orginalne cześć pewnie kupisz w jakimś innym online motoryzacyjnym tez co będzie pasować..
Uwazaj na czujnik sa 2 i 4 pinowe kup dobry
Pozdrawiam
Dolej co ubyło w zbiorniku i zostaw z otwartym korekiem niech pochodzi aż złapie temperatury uzupełnić zakrecic jeździć!
To oczywiście jak go tam nie przegrzales zbytnio a no i wiatrak i visko nie pytam bo to rozumiem wszystko jest ok..
Co do cześć nie pomogę bo ja tu u hobbitow na wyspie więc wszystko na chybił trafił biorę co pasuję i nie jest chińskie poza tym nie wybrzydzam

Uwazaj na czujnik sa 2 i 4 pinowe kup dobry

Pozdrawiam
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 26
- Rejestracja: 10 sie 2018, 14:59
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Brak chłodzenia/ogrzewania
Postautor: Hutnik » 11 cze 2019, 14:13
Dziękuje za podpowiedzi i link do akucji (termostat zamówiony).
Na dzień dzisiejszy sytuacja wygląda następująco:
- odkręciłem na zimnym silniku korek naczynia przelewowego, uruchomiłem silnik, rozgrzałem i w celu odpowietrzenia poluzowałem opaskę węża chłodnicy (na górze) . Udało mi się troszeczkę odpowietrzyć w ten sposób. Poziom płynu spadł więc go uzupełniłem. I tak 3 razy, zastanawiam się czy jest inny sposób na odpowietrzenie układu, żeby nie ryzykować poparzeniem gorącym płynem?. Po tej akcji , zakręciłem korek i w drogę, jest zdecydowanie lepiej, wskaźnik temp. nie przekracza 1/2 skali. Podczas włączenia nagrzewania zaczęło się wydobywać ciepłe powietrze, ale to jeszcze za słabo. Przy obecnych upałach powinno być gorąco jak w piekle a tu tak sobie grzeje? Póki co czekam na nowy termostat i go wymienię. Niestety wymiana termostatu będzie ponownie wiązała się z zapowietrzeniem układu. Czy macie jakiś patent jak zrobić to skutecznie i bezpiecznie?
Na dzień dzisiejszy sytuacja wygląda następująco:
- odkręciłem na zimnym silniku korek naczynia przelewowego, uruchomiłem silnik, rozgrzałem i w celu odpowietrzenia poluzowałem opaskę węża chłodnicy (na górze) . Udało mi się troszeczkę odpowietrzyć w ten sposób. Poziom płynu spadł więc go uzupełniłem. I tak 3 razy, zastanawiam się czy jest inny sposób na odpowietrzenie układu, żeby nie ryzykować poparzeniem gorącym płynem?. Po tej akcji , zakręciłem korek i w drogę, jest zdecydowanie lepiej, wskaźnik temp. nie przekracza 1/2 skali. Podczas włączenia nagrzewania zaczęło się wydobywać ciepłe powietrze, ale to jeszcze za słabo. Przy obecnych upałach powinno być gorąco jak w piekle a tu tak sobie grzeje? Póki co czekam na nowy termostat i go wymienię. Niestety wymiana termostatu będzie ponownie wiązała się z zapowietrzeniem układu. Czy macie jakiś patent jak zrobić to skutecznie i bezpiecznie?
-
- Stały bywalec
- Posty: 822
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: Brak chłodzenia/ogrzewania
Postautor: RudebwoyIrl » 11 cze 2019, 14:56
Rex ma zamknięty układ chłodzenia sam się odpowietrzy nie luzuj żadnych opasek bo Ci plyn spiernicza to musisz uzupełnić. Tam jest ciśnienie nawet mala szparka od poluzowanej opaski spowoduje wyciek.
Zrob tak jak napisałem wcześniej nic nie dodawaj nic nie omijaj.
Czujniki, termostat, zalać, zagrzac z otwartym korkiem od zbiornika, uzupełnić co wciągnie,
Zakręcić i jeździć.
Bez zmiany termostatu nawet do tego nie podchodz...
Wyeliminuj problem z przegrzaniem silnika pierw potem sie będziesz martwić ogrzewaniem.
Zrob tak jak napisałem wcześniej nic nie dodawaj nic nie omijaj.
Czujniki, termostat, zalać, zagrzac z otwartym korkiem od zbiornika, uzupełnić co wciągnie,
Zakręcić i jeździć.
Bez zmiany termostatu nawet do tego nie podchodz...
Wyeliminuj problem z przegrzaniem silnika pierw potem sie będziesz martwić ogrzewaniem.
-
- Stały bywalec
- Posty: 2255
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Brak chłodzenia/ogrzewania
Postautor: krisw11 » 11 cze 2019, 15:21
Tak jak Kolega Rudebowryl Ci opisał tak zrób . A ogrzewania nie będziesz miał dobrego bo czujnik temperatury wewnętrznej pokazuje,że wewnątrz jest cieplej niż max ogrzewanie pojazdu. Musiałbyś wjechać teraz do jakiejś chłodni i wtedy włączyć ogrzewanie ,to by wtedy pewnie żarem biło. Jeszcze może być zakamieniona albo zasyfiona nagrzewnica,rzadko sie zdarza ale były takie przypadki.
Kris
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 26
- Rejestracja: 10 sie 2018, 14:59
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Brak chłodzenia/ogrzewania
Postautor: Hutnik » 21 cze 2019, 16:44
Witajcie, dzięki Waszym radą wymieniłem termostat. Niestety nic to nie zmieniło, nadal szaleje wskaźnik temperatury. Kolejnym krokiem będzie wymiana czujnika temperatury. Dojście do niego jest masakryczne, ale się dostałem. Mam czujnik na 4 piny, jednak do wtyczki dochodzą tylko 2 przewody. Więc tak naprawdę tylko dwa piny funkcjonują. Jaki czujnik z wtyczką mam kupić i gdzie najtaniej. Następnie jak wykręcić stary i wkręcić nowy (tam nie ma miejsca na klucz?)
-
- Stały bywalec
- Posty: 822
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: Brak chłodzenia/ogrzewania
Postautor: RudebwoyIrl » 21 cze 2019, 19:27
Do wtyczki wchodzą dwa przewody ale wtyczka nie będzie pasować do czujnika z dwoma pinami.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 26
- Rejestracja: 10 sie 2018, 14:59
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Brak chłodzenia/ogrzewania
Postautor: Hutnik » 23 cze 2019, 12:52
Gdzie kupić właściwy czujnik za rozsądne pieniądze?
Czy ktoś z kolegów dysponuje skanerem OBD do Rextona w Kujawsko-pomorskim?
Czy ktoś z kolegów dysponuje skanerem OBD do Rextona w Kujawsko-pomorskim?
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości