Byczy Mastodont
W tym dziale każdy może pochwalić się Nam swoim Ssangyongiem: dokonanymi przeróbkami, naprawami czy po prostu codzienną eksploatacją. UWAGA! 1 samochód = 1 temat!
Posty: 141
-
Strona 8 z 10
- Przejdź do strony:
- Poprzednia
- 1
- …
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- Następna
- BYCZEK
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 05 mar 2020, 10:17
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Byczy Mastodont
Postautor: BYCZEK » 27 maja 2022, 11:17
Z braku czasu dawno nic się nie działo, a wczoraj po 3 godzinach walki z wymianą sprężyn na te od Disco II, uzyskałem oszałamiający efekt 5mm w gorę teraz do ranu błotnika od podłoża mam 845 mm. Nie ukrywam, myślałem że trochę wyżej w górę pójdzie, ale widocznie moje poprzednie sprężyny też już były wymieniane, bądź dodatkowe małe sprężyny wewnątrz dawały taki efekt, albo te które kupiłem (używane) są wyklepane, dlatego jak ktoś ma podobną konfigurację tj. sprężyny od Disco II + 31" byłbym wdzięczny za podanie wysokości do rantu błotnika.
Z wysokości nie jestem za bardzo zadowolony, ale mam nadzieję że jeśli chodzi o sztywność będzie inaczej, bo do tej pory wysokość zmieniała się proporcjonalnie do ilość LPG w zbiorniku
Z wysokości nie jestem za bardzo zadowolony, ale mam nadzieję że jeśli chodzi o sztywność będzie inaczej, bo do tej pory wysokość zmieniała się proporcjonalnie do ilość LPG w zbiorniku
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- BYCZEK
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 05 mar 2020, 10:17
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Byczy Mastodont
Postautor: BYCZEK » 27 maja 2022, 11:18
Następny w kolejce czeka BL 7cm, tylko się cały czas zastanawiam czy nie przesadziłem z tymi 7cm
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 29 sty 2022, 16:30
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Byczy Mastodont
Postautor: Misiek87 » 28 maja 2022, 20:31
Może nie do końca dobre porównanie ale przy 4 cm w rextonie była już spora rzeźba, a miało się obyć bez większych komplikacji. Polecam tez bardziej tuleje z poliuretanu bo przy tych z twardego tworzywa lubi później buda pękać.
-
- Stały bywalec
- Posty: 2229
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Byczy Mastodont
Postautor: krisw11 » 28 maja 2022, 21:22
Ja podnosze autka średnio ok.7cm ale tylko na sprężynach ,czy resorach ewentualnie przód drążki o ile dany model takowe posiada i powiem szczerze, że to mi zawsze wystarczało...ale zależy kto i co chce z autkiem wyprawiać w terenie Kolega Misiek87 dobrze podpowiada ..lepiej poliuretany założyć bo będzie pękała buda z czasem.
Kris
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 32
- Rejestracja: 15 wrz 2017, 11:15
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: Byczy Mastodont
Postautor: Welpa01 » 29 maja 2022, 9:54
Cześć.
Ja swoje Musso kupiłem już na kołach 31'' i mimo że miało standardowe zawieszenie wszystko idealnie pasowało - żadnych otarć, przytarć itp. Podnoszenie zacząłem od podkręcenia drążków i wymiany sprężyn na te od Disco 2 tyle, że nowe. Auto poszło w górę o jakieś 5 cm. Potem założyłem koła 265/75r16 (32'') i trzeba już było podciąć tu i ówdzie plastiki na progach i błotnikach. Następnie okazało się, że przednie koła podczas ruchu "do góry" ocierają jednak o wnętrze nadkola i bez BL się nie obejdzie. Kupiłem wałek z ertalonu i pociąłem na kawałki po 4 cm bo tylko tyle mozna podnieść nadwozie w Musso bez większych przeróbek. Bez większych, bo i tak musiałem dorabiać dolot, wymontować obudowę wentylatora (w dieslu jest na wiskozie) no i oczywiście mocowania zderzaków. Potem jeszcze się okazało że wysunął się łącznik rury wlewowej paliwa ze zbiornikiem (po wylaniu sie na ulicę zawartości rury od wlewu do zbiornika).
No i to byłoby w skrócie wszystko.
A, jeszcze jedno... Żeby móc porównać bez przekłamań o ile podnieśliśmy zawieszenie należy mierzyć odległość od ŚRODKA OSI KOŁA do rantu blotnika. Eliminujemy wtedy rozmiar opony i uzyskujemy "czysty" wynik.
Ja swoje Musso kupiłem już na kołach 31'' i mimo że miało standardowe zawieszenie wszystko idealnie pasowało - żadnych otarć, przytarć itp. Podnoszenie zacząłem od podkręcenia drążków i wymiany sprężyn na te od Disco 2 tyle, że nowe. Auto poszło w górę o jakieś 5 cm. Potem założyłem koła 265/75r16 (32'') i trzeba już było podciąć tu i ówdzie plastiki na progach i błotnikach. Następnie okazało się, że przednie koła podczas ruchu "do góry" ocierają jednak o wnętrze nadkola i bez BL się nie obejdzie. Kupiłem wałek z ertalonu i pociąłem na kawałki po 4 cm bo tylko tyle mozna podnieść nadwozie w Musso bez większych przeróbek. Bez większych, bo i tak musiałem dorabiać dolot, wymontować obudowę wentylatora (w dieslu jest na wiskozie) no i oczywiście mocowania zderzaków. Potem jeszcze się okazało że wysunął się łącznik rury wlewowej paliwa ze zbiornikiem (po wylaniu sie na ulicę zawartości rury od wlewu do zbiornika).
No i to byłoby w skrócie wszystko.
A, jeszcze jedno... Żeby móc porównać bez przekłamań o ile podnieśliśmy zawieszenie należy mierzyć odległość od ŚRODKA OSI KOŁA do rantu blotnika. Eliminujemy wtedy rozmiar opony i uzyskujemy "czysty" wynik.
- BYCZEK
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 05 mar 2020, 10:17
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Byczy Mastodont
Postautor: BYCZEK » 29 maja 2022, 17:00
Mi zasadniczo też wystarczyłby lift na zawieszeniu bo jest wystarczający jak na moje potrzeby( na zdjęciu jest aktualny stan), o BL nawet nie myślałem, ale mam felgi z ujemnym ET i przednie koło przy ruchu w górę wyrywa plastikową listwę na nadkolu tak jak u kolegi Welpa01, dlatego zostało albo cięcie nadkoli albo BL, wybrałem opcję drugą jako mniej pracochłonną, mam nadzieję .
Czytałem trochę o BL w Musso i mniej więcej wiem co jest do poprawy po takim zabiegu, wyczytałem też że 7,5 cm to jest górna granica gdzie te przeróbki nie są uciążliwe, dlatego postanowiłem podnieść o 7cm bo wiem że jakbym podniósł np. 4cm to później bym żałował, że mogłem jednak troszkę więcej:) a zakres prac jest taki sam, i nie ukrywam, 33" cały czas mocno mi chodzą po głowie
Welpa01 zgadzam się że bardziej miarodajne byłoby mierzenie do osi koła, ale we wszystkich tematach które przemaglowałem było podawane do ziemi, dlatego już nie chciałem mieszać
Ajjjj z tymi poliuretanami to mnie nie pocieszyliście teraz to już założę to co mam, ale będę czaił się na jakiś wałek poliuretanowy i ewentualnie wymienię
Czytałem trochę o BL w Musso i mniej więcej wiem co jest do poprawy po takim zabiegu, wyczytałem też że 7,5 cm to jest górna granica gdzie te przeróbki nie są uciążliwe, dlatego postanowiłem podnieść o 7cm bo wiem że jakbym podniósł np. 4cm to później bym żałował, że mogłem jednak troszkę więcej:) a zakres prac jest taki sam, i nie ukrywam, 33" cały czas mocno mi chodzą po głowie
Welpa01 zgadzam się że bardziej miarodajne byłoby mierzenie do osi koła, ale we wszystkich tematach które przemaglowałem było podawane do ziemi, dlatego już nie chciałem mieszać
Ajjjj z tymi poliuretanami to mnie nie pocieszyliście teraz to już założę to co mam, ale będę czaił się na jakiś wałek poliuretanowy i ewentualnie wymienię
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 32
- Rejestracja: 15 wrz 2017, 11:15
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: Byczy Mastodont
Postautor: Welpa01 » 29 maja 2022, 20:39
Przy 7 cm BL prawdopodobnie będziesz musiał wymieniać przewody hamulcowe na dłuższe i wałek kierowniczy. Jest na nim wieloklin, który przy moich 4 cm znacznie się rozjechał a co dopiero przy 7. Nie twierdzę, że tak się nie da, tylko że jest więcej roboty. Ja swój BL ogarnąłem w ok 10 godzin własnoręcznie.
Poniżej fotka jak wygląda to na mt 265/75r16.
Poniżej fotka jak wygląda to na mt 265/75r16.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- BYCZEK
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 05 mar 2020, 10:17
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Byczy Mastodont
Postautor: BYCZEK » 31 maja 2022, 0:24
Miał być BL a wyszło jak zawsze
Przy oględzinach od spodu zauważyłem, że osłona silnika jest lekko tłusta , idąc dalej tropem dotarłem do magla z którego widać, że dosyć mocno się sączyło (dobrze, że pompa nie zdążyła się zatrzeć ), przyczyną prawdopodobnie był zatarty wieloklin który podczas obrotu napierał na uszczelnienie wałka zębatego, ale to się okaże jutro podczas sekcji zwłok:)
Póki co magiel zdemontowany, wieloklin WD-40 nasmarowany, jutro rozbiórka na części pierwsze, zobaczymy czy da się go jeszcze uratować czy będę musiał szukać drugiego
Oczywiście jak ktoś ma jakieś cenne wskazówki porady to z chęcią wysłucham
Przy oględzinach od spodu zauważyłem, że osłona silnika jest lekko tłusta , idąc dalej tropem dotarłem do magla z którego widać, że dosyć mocno się sączyło (dobrze, że pompa nie zdążyła się zatrzeć ), przyczyną prawdopodobnie był zatarty wieloklin który podczas obrotu napierał na uszczelnienie wałka zębatego, ale to się okaże jutro podczas sekcji zwłok:)
Póki co magiel zdemontowany, wieloklin WD-40 nasmarowany, jutro rozbiórka na części pierwsze, zobaczymy czy da się go jeszcze uratować czy będę musiał szukać drugiego
Oczywiście jak ktoś ma jakieś cenne wskazówki porady to z chęcią wysłucham
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 31 maja 2022, 0:36 przez BYCZEK, łącznie zmieniany 1 raz.
- BYCZEK
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 05 mar 2020, 10:17
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Byczy Mastodont
Postautor: BYCZEK » 31 maja 2022, 0:35
Kolego Welpa01 w pierwszej chwili myślałem, że wstawiłeś zdjęcie mojego Mastodonta
Kolor podobny, felgi chyba takie same dzięki za fotę, mam już przynajmniej jakieś odniesienie
A co do BL, z tego co się rozejrzałem dziś dokładniej, to przednie przewody hamulcowe powinny się rozciągnąć na sprężynkach, tylnych wydaje się że też powinno starczyć bo jest ich z lekkim zapasem, sprawa wielokolinu jest rozwojowa bo jeśli nie uda mi się mojego rozruszać to będę musiał coś wymodzić, ale już wiem że i tak i tak mi zejdzie więcej niż Twoje 10 godz
Kolor podobny, felgi chyba takie same dzięki za fotę, mam już przynajmniej jakieś odniesienie
A co do BL, z tego co się rozejrzałem dziś dokładniej, to przednie przewody hamulcowe powinny się rozciągnąć na sprężynkach, tylnych wydaje się że też powinno starczyć bo jest ich z lekkim zapasem, sprawa wielokolinu jest rozwojowa bo jeśli nie uda mi się mojego rozruszać to będę musiał coś wymodzić, ale już wiem że i tak i tak mi zejdzie więcej niż Twoje 10 godz
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 32
- Rejestracja: 15 wrz 2017, 11:15
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: Byczy Mastodont
Postautor: Welpa01 » 31 maja 2022, 16:37
Przekładnię kier. musiałem wymienić w styczniu po uderzeniu kołem w niewysoki murek. Niestety siła uderzenia była tak duża że rozleciał się korpus przekładni. Opona i felga przejęły cześć sił, ale co ciekawe nic nie stało się z wahaczem. Mam nadzieję że Twoja nadaje się do regeneracji - koszt jakieś 800 zł
Powodzenia
Powodzenia
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 24
- Rejestracja: 09 lut 2022, 20:31
- Model: Actyon Sports
- Rok produkcji: 2013
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Woj. Śląskie
Re: Byczy Mastodont
Postautor: sosko80 » 31 maja 2022, 20:20
Czytam i jestem pełen podziwu. Sam kupiłem koreańca z problemami ale z 2013r więc moje problemy to zabawa w porównaniu z waszymi występami . Super ze ratujecie musso dzięki czemu nie wylądują kołami do góry na stocie, na złomowisku . Szacun !
SSANGYONG ACTYON SPORTS II (KORANDO SPORTS II) 2012+
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 25
- Rejestracja: 13 kwie 2020, 17:40
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2299
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Kontaktowanie:
Re: Byczy Mastodont
Postautor: pacior18 » 01 cze 2022, 16:26
BYCZEK pisze:Miał być BL a wyszło jak zawsze
Oczywiście jak ktoś ma jakieś cenne wskazówki porady to z chęcią wysłucham
Ja regenerowałem przekładnie sam 2 lata temu, prosta robota jeżeli nic nie pomyliłem to siedzi tam uszczelniacz 26x38x6,5 . Nie pamiętam czy jakiegoś jeszcze elementu nie zmieniałem..
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- BYCZEK
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 05 mar 2020, 10:17
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Byczy Mastodont
Postautor: BYCZEK » 01 cze 2022, 19:27
Po rozłożeniu maglownicy na części pierwsze widać wżery na wałku zębatym, w miejscu w którym pracował simmering (nie wiem czy będzie to widać na zdjęciu)
Tak więc zakładanie na to nowego simmeringu nie ma sensu, bo za kilka miesięcy mogę znów to rozbierać plan mam taki aby zmniejszyć trochę tą średnicę i dobrać do tego odpowiedni simmering, jeśli oczywiście uda się znaleźć odpowiedni.
Krzyżak niestety dalej stawia opór, więc wylądował na noc w nafcie, może ona go zmiękczy
Tak sobie nad tym rozmyślałem i wydaje mi się, że wahacz się uchronił dlatego, że patrząc od przodu pierw jest maglownica później dopiero wahacze i chyba to właśnie magiel przejął resztę siły uderzenia, niestety, bo jednak magiel delikatniejszy niż wahacze i zazwyczaj maglownica jest właśnie za wahaczami.
Bo jak nie my to kto
Dzięki pacior18 za podpowiedź, jutro będę mierzył uszczelniacze bo razem wszystkich jest ich 4, a tylko na jednym jest oznaczenie
Tak więc zakładanie na to nowego simmeringu nie ma sensu, bo za kilka miesięcy mogę znów to rozbierać plan mam taki aby zmniejszyć trochę tą średnicę i dobrać do tego odpowiedni simmering, jeśli oczywiście uda się znaleźć odpowiedni.
Krzyżak niestety dalej stawia opór, więc wylądował na noc w nafcie, może ona go zmiękczy
Przekładnię kier. musiałem wymienić w styczniu po uderzeniu kołem w niewysoki murek
Tak sobie nad tym rozmyślałem i wydaje mi się, że wahacz się uchronił dlatego, że patrząc od przodu pierw jest maglownica później dopiero wahacze i chyba to właśnie magiel przejął resztę siły uderzenia, niestety, bo jednak magiel delikatniejszy niż wahacze i zazwyczaj maglownica jest właśnie za wahaczami.
sosko80 pisze:Czytam i jestem pełen podziwu. Sam kupiłem koreańca z problemami ale z 2013r więc moje problemy to zabawa w porównaniu z waszymi występami . Super ze ratujecie musso dzięki czemu nie wylądują kołami do góry na stocie, na złomowisku . Szacun !
Bo jak nie my to kto
Dzięki pacior18 za podpowiedź, jutro będę mierzył uszczelniacze bo razem wszystkich jest ich 4, a tylko na jednym jest oznaczenie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- BYCZEK
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 05 mar 2020, 10:17
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Byczy Mastodont
Postautor: BYCZEK » 14 cze 2022, 22:29
A więc czas na szybki update
Uszczelniacze w maglownicy wymienione, wałek łączący nie chciał współpracować, więc nie chcąc tracić czasu postanowiłem poszukać innego, ale gdy usłyszałem cenę 280zł stwierdziłem, że wolę się jednak z nim pomęczyć
Prasa 40 ton sobie poradziła z jego rozdzieleniem, teraz wszystko nasmarowane chodzi gładko i płynnie
Co do wałka zębatego, nie udało się dobrać mniejszego simmeringu dlatego wżery uzupełniłem klejem epoksydowym, dużych prędkości obrotowych tam nie ma, więc myślę że powinno zdać egzamin
Dla potomnych podaje nr uszczelniaczy które są potrzebne do zregenerowania maglownicy TRW (kolega pacior18 podał uszczelniacz 26x38x6,5 który u mnie nie występował, więc podejrzewam, że ten był stosowany w przekładni MANDO):
19020502B - 2 szt.
19027744B - 1 szt.
19026792B - 1 szt
Łożysko 6001 - 1 szt.
Z nietypowych narzędzi które były potrzebne to imbus 22 oraz klucz oczkowy 55
Uszczelniacze w maglownicy wymienione, wałek łączący nie chciał współpracować, więc nie chcąc tracić czasu postanowiłem poszukać innego, ale gdy usłyszałem cenę 280zł stwierdziłem, że wolę się jednak z nim pomęczyć
Prasa 40 ton sobie poradziła z jego rozdzieleniem, teraz wszystko nasmarowane chodzi gładko i płynnie
Co do wałka zębatego, nie udało się dobrać mniejszego simmeringu dlatego wżery uzupełniłem klejem epoksydowym, dużych prędkości obrotowych tam nie ma, więc myślę że powinno zdać egzamin
Dla potomnych podaje nr uszczelniaczy które są potrzebne do zregenerowania maglownicy TRW (kolega pacior18 podał uszczelniacz 26x38x6,5 który u mnie nie występował, więc podejrzewam, że ten był stosowany w przekładni MANDO):
19020502B - 2 szt.
19027744B - 1 szt.
19026792B - 1 szt
Łożysko 6001 - 1 szt.
Z nietypowych narzędzi które były potrzebne to imbus 22 oraz klucz oczkowy 55
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Stały bywalec
- Posty: 2229
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Byczy Mastodont
Postautor: krisw11 » 14 cze 2022, 22:55
Dziadu....... ciesz sie ,że miałeś warsztat..... ja też bym tak chciał... niestety życie nie dało mi szczęścia do warsztatu i narzędzi... Dlatego wzbogacam Wielkich Teraz Panów Mechaników......... Zdzierusów i wymieniaczy....Sorry ale tak ,to teraz interpretuje Koledzy.
Kris
Posty: 141
-
Strona 8 z 10
- Przejdź do strony:
- Poprzednia
- 1
- …
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- Następna
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość