CEWKA PIASTY
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- polmussik
- Stały bywalec
- Posty: 263
- Rejestracja: 24 lis 2008, 19:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 16049074
- Lokalizacja: SZCZECIN
CEWKA PIASTY
Postautor: polmussik » 07 maja 2009, 20:03
musso 2,9 TD automat z 96-napędy się przełaczją ,natomiast świecą cały czas kontrolki 4WD high i4WD low i to wkurza.Zrobiłem odzczyt z gniazda diagnostycznego i wychodzi niesprawna częśc -cewka piasty.Na schemacie polączeń 24 w dziale 54-72 manuala jest namalowana , ale nie mogę jej znależc w aucie.Prosze o pomoc
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: CEWKA PIASTY
Postautor: mussolinii » 07 maja 2009, 20:32
Transfer Case: strona: 28-12 poz. 12
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- polmussik
- Stały bywalec
- Posty: 263
- Rejestracja: 24 lis 2008, 19:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 16049074
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: CEWKA PIASTY
Postautor: polmussik » 07 maja 2009, 21:05
12-czujnik szybkości (mam książkę napraw wydane przez DAEWOO z 98r.po polsku) dziękuję za info ,sprawdzę jak to wygląda,był chyba temat na forum
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: CEWKA PIASTY
Postautor: mussolinii » 07 maja 2009, 21:09
Tak.. to czujnik predkosci walu napedowego. Czujnik jest w skrzyni redukcyjnej.
Albo cos zasniedzialo albo cos sie uszkodzilo. Teoretycznie gdy ten czujnik jest uszkodzony skrzynka nie powinna zalaczac napedu przedniego walu.
Albo cos zasniedzialo albo cos sie uszkodzilo. Teoretycznie gdy ten czujnik jest uszkodzony skrzynka nie powinna zalaczac napedu przedniego walu.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- polmussik
- Stały bywalec
- Posty: 263
- Rejestracja: 24 lis 2008, 19:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 16049074
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: CEWKA PIASTY
Postautor: polmussik » 07 maja 2009, 21:15
nie wiem czy myślimy o tym samym.U mnie jest kod nr 5 str.28-06 cewka piasty,a czujnik prędkosci to usterka nr 4.Napędy przełączją się poprawnie
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: CEWKA PIASTY
Postautor: mussolinii » 07 maja 2009, 21:45
Fakt... to nie jest czujnik predkosci.
To musi byc jakies cudo przy skrzynce redukcyjnej. Trzeba zobaczyc po kolorach przewodow. Byc moze jest jeszcze cos w silniczu przelaczajacym napedy.
To musi byc jakies cudo przy skrzynce redukcyjnej. Trzeba zobaczyc po kolorach przewodow. Byc moze jest jeszcze cos w silniczu przelaczajacym napedy.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: CEWKA PIASTY
Postautor: mussolinii » 07 maja 2009, 21:53
A to nie jest przypadkiem zaworek od zalaczania przednich piast?? Nic innego nie przychodzi mi do glowy... zwlaszcza ze jest tam napisane (PART TIME). FULL TIME nie ma przeciez zaworka podcisnienia do zalaczania piast.
Pokusilem sie przewertowac jeszcze raz manual. HUB SELENOID to jak najbardziej zaworek od podcisnienia zalaczania piast przod. Strona D07-03 poz. 3
Pokusilem sie przewertowac jeszcze raz manual. HUB SELENOID to jak najbardziej zaworek od podcisnienia zalaczania piast przod. Strona D07-03 poz. 3
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- traky
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 0:09
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: CEWKA PIASTY
Postautor: traky » 07 maja 2009, 23:09
Kod 5 z tego co widze to HUBS SELENOID, czyli w tym wypadku zbiorcza-centralna cewka, czyli chodzi o elektrozawór podcisnienia do sprzęgieł piast, zamontowany po lewej stronie koło reflektora w komorze silnika. Podłączone na do pinu 23 w kostce przyłączeniowej do sterownika napędów pod siedzeniem.
Zdaje się że inaczej być nie chce. Sprawdź cewkę, zobacz czy dostaje napięcie ewentualnie zastąb ją żarówką tylko nie zamocną tak do 5W i zobacz czy zacznie wszystko chodzić jak należy,Jak nie to trzeba szukac dalej
Zdaje się że inaczej być nie chce. Sprawdź cewkę, zobacz czy dostaje napięcie ewentualnie zastąb ją żarówką tylko nie zamocną tak do 5W i zobacz czy zacznie wszystko chodzić jak należy,Jak nie to trzeba szukac dalej

- polmussik
- Stały bywalec
- Posty: 263
- Rejestracja: 24 lis 2008, 19:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 16049074
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: CEWKA PIASTY
Postautor: polmussik » 08 maja 2009, 8:53
to jest możliwe,mam założone sprzęgiełka AVM i e-zawór odłączony ale podłączę i dam znać
- polmussik
- Stały bywalec
- Posty: 263
- Rejestracja: 24 lis 2008, 19:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 16049074
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: CEWKA PIASTY
Postautor: polmussik » 08 maja 2009, 9:09
traky-strzeliłeś w 10-cewka piasty to po prostu elektrozawór do podciśnienia załączający przedni most.Podłączyłem biała kostkę i gitara,jest też kostka czarna,nie wiem do czego.Wielkie dzięki za pomoc i pozdrowienia all
- traky
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 0:09
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: CEWKA PIASTY
Postautor: traky » 08 maja 2009, 10:01
cieszę się że udało mi się pomóc ale ja bym zaślepił to podciśnienie albo odłączył elektrozawór i do kostki podłączył żaróweczkę malej mocy taką ze 2W.
Układ kontroluje cewkę przez przepływ prądu a układ podcisnienia powinien być raczej szczelny
Pozdrowienia
Układ kontroluje cewkę przez przepływ prądu a układ podcisnienia powinien być raczej szczelny

Pozdrowienia
- polmussik
- Stały bywalec
- Posty: 263
- Rejestracja: 24 lis 2008, 19:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 16049074
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: CEWKA PIASTY
Postautor: polmussik » 08 maja 2009, 21:30
wszystko jasne tylko opis mylący.Poprzedni właściciel mego auta twierdził,ze objaw czyli świecenie kontrolek nastąpił w związku z naprawą skrzyni biegów.Wymieniał też wtedy sprzęgiełka na ręczne,być może odłączył e-zawór i nie skojarzył powodu usterki.Jeszcze raz dzięki za pomoc
w tej chwili nie świeci 2H,a chyba powinna ,ale sprawdzę żarówke
w tej chwili nie świeci 2H,a chyba powinna ,ale sprawdzę żarówke
- sasek1
- Stały bywalec
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 17:53
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 7602523
- Lokalizacja: Brunary koło Nowego Sącza woj. małopolskie
Re: CEWKA PIASTY
Postautor: sasek1 » 08 maja 2009, 21:39
nie ma kontrolki od 2h jest tylko od 4h i 4l
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: CEWKA PIASTY
Postautor: mussolinii » 08 maja 2009, 21:52
Jak jest na 2H czyli naped tylko na tyl to nic nie swieci. Jak zlaczysz 4H to swieci na zielono a jak 4L to zolto.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- polmussik
- Stały bywalec
- Posty: 263
- Rejestracja: 24 lis 2008, 19:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 16049074
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: CEWKA PIASTY
Postautor: polmussik » 09 maja 2009, 9:41
tak jest u mnie w tej chwili i oby ta chwila trwała wieczxnie
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość