Ciężko odpala na zimnie??co to ??
SsangYong Actyon Sports to pickup, którym przewieziesz niezbędny ładunek. Wygrywa z rozwiązaniami konkurencyjnych marek komfortem jazdy zbliżonym do samochodów typu SUV i lepszymi właściwościami jezdnymi
-
- Forumowicz
- Posty: 55
- Rejestracja: 11 lip 2010, 16:04
- Model: Actyon Sports
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 35371351
Ciężko odpala na zimnie??co to ??
Postautor: SSANGYOUNGPICKUP » 26 paź 2012, 21:30
Witam was kolegów forumowiczów.
Wiecie mam taki problem kurczę wymieniłem już filtr powietrza, i kurcze dalej nic bo mój Ssang Yong Actyon Sports 2.0 XDi bardzo ciężko odpala na zimnie, niewiem podjerzewam rozrusznik ale doradźcie co to może być ?
Wiecie mam taki problem kurczę wymieniłem już filtr powietrza, i kurcze dalej nic bo mój Ssang Yong Actyon Sports 2.0 XDi bardzo ciężko odpala na zimnie, niewiem podjerzewam rozrusznik ale doradźcie co to może być ?
-
- Forumowicz
- Posty: 55
- Rejestracja: 11 lip 2010, 16:04
- Model: Actyon Sports
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 35371351
Re: Ciężko odpala na zimnie??co to ??
Postautor: SSANGYOUNGPICKUP » 27 paź 2012, 11:35
aku naładowany a świece żarowe hmm kto wie , ale zobaczymy ale mówcie co jeszcze może byc czy rozrusznik moze byc przyczyną ?
- Nikka
- Stały bywalec
- Posty: 108
- Rejestracja: 30 sty 2012, 13:53
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław, a właściwie bliskie okolice od strony Oleśnicy/Trzebnicy
- Kontaktowanie:
Re: Ciężko odpala na zimnie??co to ??
Postautor: Nikka » 27 paź 2012, 12:26
na zimnie czyli kiedy temperatura spada poniżej zera czy kiedy jest mniej niż 5 stopni?
sprawdzić można wiele, ale jeśli rozrusznik kręci normalnie, to raczej nie jego wina. bardziej właśnie świece [nie wszystkie grzeja lub grzeja słabo], któryś z czujników temperatury, który robiąc błędne pomiary daje błędne informacje do komputera.
my mamy podobny problem. cała zeszła zimę nie odpalał kiedy temperatura spadała poniżej zera. na wiosnę wymieniłyśmy wszystkie filtry, akumulator jest nowy, rozrusznik również.
jak na razie kiedy temperatura spadła do -2 zakręcił ciut dłużej niż zwykle.
dlatego zobaczymy co będzie dalej.
na pewno sposobem na rozwiązanie jest sprawdzenie auta komputerem. wykaże błędy i wiadomo będzie w co ręce włożyć. jeśli błędów nie wykaże, to sprawdź świece i najlepiej wymień.
sprawdzić można wiele, ale jeśli rozrusznik kręci normalnie, to raczej nie jego wina. bardziej właśnie świece [nie wszystkie grzeja lub grzeja słabo], któryś z czujników temperatury, który robiąc błędne pomiary daje błędne informacje do komputera.
my mamy podobny problem. cała zeszła zimę nie odpalał kiedy temperatura spadała poniżej zera. na wiosnę wymieniłyśmy wszystkie filtry, akumulator jest nowy, rozrusznik również.
jak na razie kiedy temperatura spadła do -2 zakręcił ciut dłużej niż zwykle.
dlatego zobaczymy co będzie dalej.
na pewno sposobem na rozwiązanie jest sprawdzenie auta komputerem. wykaże błędy i wiadomo będzie w co ręce włożyć. jeśli błędów nie wykaże, to sprawdź świece i najlepiej wymień.
kobieca strona życia
http://przepis-na-kobiete.pl
http://przepis-na-kobiete.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 55
- Rejestracja: 11 lip 2010, 16:04
- Model: Actyon Sports
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 35371351
Re: Ciężko odpala na zimnie??co to ??
Postautor: SSANGYOUNGPICKUP » 27 paź 2012, 20:42
wiesz nie umiem określić ale jak temp. spadnie tak poniżej zera no kręci ale słabo chyba jednak będą świece, i muszę sprawdzić je
- malek
- Pan i Władca
- Posty: 449
- Rejestracja: 09 lis 2006, 18:08
- Model: Inny
- Rok produkcji: 2011
- Pojemność silnika: 1200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Ciężko odpala na zimnie??co to ??
Postautor: malek » 27 paź 2012, 21:22
Świeci Ci się check engine? Jakby świece były uszkodzone to by się świecił, więc jak to jest ok, to raczej świece zostawiłbym w spokoju, bo tylko się urwą przy wykręcaniu. Kręci Ci normalnie czy wolno? Może po prostu akumulator masz słaby. Spróbuj przez odpaleniem podpompować gruszką przy filtrze, może paliwo ucieka i dlatego gorzej odpala.
- Nikka
- Stały bywalec
- Posty: 108
- Rejestracja: 30 sty 2012, 13:53
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław, a właściwie bliskie okolice od strony Oleśnicy/Trzebnicy
- Kontaktowanie:
Re: Ciężko odpala na zimnie??co to ??
Postautor: Nikka » 27 paź 2012, 22:13
jakby paliwo uciekało, to podobny problem byłby przy każdym odpaleniu po dłuższym postoju, a nie tylko wtedy kiedy temperatura schodzi w okolice zera i niżej. tym się też bawiłyśmy i tylko czas był stracony.
zostają:
-świece
-przekaźnik świec
-czujnik temperatury cieczy
-czujnik temperatury zewnętrznej [długość grzania] jesli wskazuje błędna temperaturę to i klimatronik będzie szwankował
-rozrusznik jesli jest na wykończeniu [nie zawsze przeciąga ale obroty są zbyt wolne
-akumulator
zostają:
-świece
-przekaźnik świec
-czujnik temperatury cieczy
-czujnik temperatury zewnętrznej [długość grzania] jesli wskazuje błędna temperaturę to i klimatronik będzie szwankował
-rozrusznik jesli jest na wykończeniu [nie zawsze przeciąga ale obroty są zbyt wolne
-akumulator
kobieca strona życia
http://przepis-na-kobiete.pl
http://przepis-na-kobiete.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 55
- Rejestracja: 11 lip 2010, 16:04
- Model: Actyon Sports
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 35371351
Re: Ciężko odpala na zimnie??co to ??
Postautor: SSANGYOUNGPICKUP » 28 paź 2012, 11:57
no dzisiaj podłączyłem drugi aku pod mój aku żeby było więcej napięcia mocy no i kurde nie chciał odpalić dopiero za którymś razem gdzieś za 10 razem odpalił no długo kręcił ale najlepsze że świece ok są no a turbo jak tam dodąłem gazu a tata złapał za wąż to mówi że turbo słabo wyrywa bo powinno mocno wyrwać z ręki wąż a to coś słabo , co to może być te czujniki co koleżanka wcześniej pisała\?
- Nikka
- Stały bywalec
- Posty: 108
- Rejestracja: 30 sty 2012, 13:53
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław, a właściwie bliskie okolice od strony Oleśnicy/Trzebnicy
- Kontaktowanie:
Re: Ciężko odpala na zimnie??co to ??
Postautor: Nikka » 28 paź 2012, 14:45
jeśli masz klimatronika to możesz samodzielnie zrobić test.
przekręcach kluczyk w stacyjce na pozycje 3 i wyłączasz po czym wracasz spowrotem, wyłączasz klimatyzacje OFF jeśli jest włączona i wciskasz guzik OFF ponownie na około 10s. generalnie do momentu w którym na wyświetlaczu klimatyzacji pojawi się wszystko na raz. wtedy pokrętłem od temperatury w prawo i pojawi sie cyfra 2. czekasz kilka-kilkanaście sekund czy pojawi sie cokolwiek innego obok tej 2. jesli nie, jest super, jeśli się pojawi zapisz i wrzuć na forum podam Ci od czego to czujniki.
potem ponownie gałka od temperatury w prawo i pojawi się 3 i znów czekasz kilkanaście sekund czy pojawi sie coś dodatkowego czy też nie.
numerek 4 to nawiewy. kiedy jest na 4 guzikiem od od nawiewu na szybę przełącza się nawiewy czy sprawne ale to raczej możesz pominąć, bo zauważyłbyś, że źle Ci dmucha. przy numerze 5 guzikiem od szybki przeskakujesz między 3 temperaturami. zewnętrzną, płynu chłodzącego i wewnątrz samochodu. i te wskazania powiedzą czy czujniki funkcjonują poprawnie czy też źle odczytują temperaturę.
proponuję sprawdzić i wrzucić wyniki tutaj. łatwiej będzie powiedzieć cokolwiek.
jesli nie masz klimatyzację manualną to nie ma sposobu innego niż diagnostyka komp. by sprawdzić błędy.
generalnie jeśli masz uszkodzony czujnik temperatury cieczy, to świece nie dostana sygnału do grzania. podobnie jesli wskazania temp. zew. są błędne i pokazują, że zamiast temperatury minusowej jest sporo na plusie to i długość grzania świec się skraca do minimum.
jesli masz pewność, że świece są ok, to sprawdź właśnie te czujniki. a potem ewentualnie sprawdzaj resztę, bo jesli auto powyżej zera jeździ tak jak powinno i nie ma problemów z odpalaniem, to wina leży po stronie grzania prawdopodobnie.
przekręcach kluczyk w stacyjce na pozycje 3 i wyłączasz po czym wracasz spowrotem, wyłączasz klimatyzacje OFF jeśli jest włączona i wciskasz guzik OFF ponownie na około 10s. generalnie do momentu w którym na wyświetlaczu klimatyzacji pojawi się wszystko na raz. wtedy pokrętłem od temperatury w prawo i pojawi sie cyfra 2. czekasz kilka-kilkanaście sekund czy pojawi sie cokolwiek innego obok tej 2. jesli nie, jest super, jeśli się pojawi zapisz i wrzuć na forum podam Ci od czego to czujniki.
potem ponownie gałka od temperatury w prawo i pojawi się 3 i znów czekasz kilkanaście sekund czy pojawi sie coś dodatkowego czy też nie.
numerek 4 to nawiewy. kiedy jest na 4 guzikiem od od nawiewu na szybę przełącza się nawiewy czy sprawne ale to raczej możesz pominąć, bo zauważyłbyś, że źle Ci dmucha. przy numerze 5 guzikiem od szybki przeskakujesz między 3 temperaturami. zewnętrzną, płynu chłodzącego i wewnątrz samochodu. i te wskazania powiedzą czy czujniki funkcjonują poprawnie czy też źle odczytują temperaturę.
proponuję sprawdzić i wrzucić wyniki tutaj. łatwiej będzie powiedzieć cokolwiek.
jesli nie masz klimatyzację manualną to nie ma sposobu innego niż diagnostyka komp. by sprawdzić błędy.
generalnie jeśli masz uszkodzony czujnik temperatury cieczy, to świece nie dostana sygnału do grzania. podobnie jesli wskazania temp. zew. są błędne i pokazują, że zamiast temperatury minusowej jest sporo na plusie to i długość grzania świec się skraca do minimum.
jesli masz pewność, że świece są ok, to sprawdź właśnie te czujniki. a potem ewentualnie sprawdzaj resztę, bo jesli auto powyżej zera jeździ tak jak powinno i nie ma problemów z odpalaniem, to wina leży po stronie grzania prawdopodobnie.
kobieca strona życia
http://przepis-na-kobiete.pl
http://przepis-na-kobiete.pl
-
- Stały bywalec
- Posty: 532
- Rejestracja: 02 wrz 2012, 9:40
- Gadu-Gadu: 0
Re: Ciężko odpala na zimnie??co to ??
Postautor: unimart » 28 paź 2012, 15:45
Proszę Państwa, nie mamy jeszcze tak niskich temperatur, które mogłyby w znaczący sposób utrudnić zapłon. Tradycyjnie, do sprawdzenia w pierwszej kolejności obstawiałbym układ paliwowy.
-
- Forumowicz
- Posty: 55
- Rejestracja: 11 lip 2010, 16:04
- Model: Actyon Sports
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 35371351
Re: Ciężko odpala na zimnie??co to ??
Postautor: SSANGYOUNGPICKUP » 29 paź 2012, 7:18
Napiszę na szybko bo się spieszę. NIe sprawdzałem jeszcze z tym climatroniciem ale zrobie to dzisiaj , ale teraz rano chcę odpalić mojego "miśka" i co się okazuje jest taka sytuacja:
przekręcam kluczyk do zapłonu i czekam aż zgasną świece żarowe no i zgasły i jeszcze 2 sekudny do 4 poczekam no i kręce , kręce ... kręce i końca nie widać puszczam a tu bach - "check engine" się wyswietla, no to jeszcze raz kręce kręce ( podczas kręcenia mi się to nie wyświetla tylko jak puszczę kluczyk, co to może teraz być ? może teraz coś będziecie wiedzieli więcej?
przekręcam kluczyk do zapłonu i czekam aż zgasną świece żarowe no i zgasły i jeszcze 2 sekudny do 4 poczekam no i kręce , kręce ... kręce i końca nie widać puszczam a tu bach - "check engine" się wyswietla, no to jeszcze raz kręce kręce ( podczas kręcenia mi się to nie wyświetla tylko jak puszczę kluczyk, co to może teraz być ? może teraz coś będziecie wiedzieli więcej?
-
- Forumowicz
- Posty: 55
- Rejestracja: 11 lip 2010, 16:04
- Model: Actyon Sports
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 35371351
Re: Ciężko odpala na zimnie??co to ??
Postautor: SSANGYOUNGPICKUP » 29 paź 2012, 17:16
No i sie okazało , byłem na komputerze na diagnozie i się okazało iż 2 wtryski poszły przebieg 80 tys.km . ja pier papier normalnie się zdenerwowałem heh ale niestety takie warte te wtryski co wszystko tych skośniookich producentów, wtryski zaczęły lać i trzeb aje chyba zregenerować
masakra 


-
- Stały bywalec
- Posty: 532
- Rejestracja: 02 wrz 2012, 9:40
- Gadu-Gadu: 0
Re: Ciężko odpala na zimnie??co to ??
Postautor: unimart » 29 paź 2012, 18:11
Producentem wtryskiwaczy jest Delphi Diesel Systems - zaopatruje też wiele nobliwych marek.
Czy stosowałeś oryginalny filtr paliwa Forumowiczu i zwracałeś uwagę na to co tankujesz ?
Nie popełnij kolejnego błędu regenerując wtryskiwacze byle gdzie i najtaniej, bo okazać się może że i tak nie będziesz jeździł.
Czy stosowałeś oryginalny filtr paliwa Forumowiczu i zwracałeś uwagę na to co tankujesz ?
Nie popełnij kolejnego błędu regenerując wtryskiwacze byle gdzie i najtaniej, bo okazać się może że i tak nie będziesz jeździł.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 14
- Rejestracja: 21 lip 2012, 22:18
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
Re: Ciężko odpala na zimnie??co to ??
Postautor: marekffg » 30 paź 2012, 7:25
unimart pisze:Producentem wtryskiwaczy jest Delphi Diesel Systems - zaopatruje też wiele nobliwych marek.
Czy stosowałeś oryginalny filtr paliwa Forumowiczu i zwracałeś uwagę na to co tankujesz ?
Nie popełnij kolejnego błędu regenerując wtryskiwacze byle gdzie i najtaniej, bo okazać się może że i tak nie będziesz jeździł.
moj przedmowca ma racje.niedawno przerabialem wtryski:)regeneracja regeneracji nierówna

-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 13 sty 2015, 18:25
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 1998
- Gadu-Gadu: 0
Re: Ciężko odpala na zimnie??co to ??
Postautor: mzygier » 16 mar 2015, 21:46
Do NIKKA
Od miesiąca próbuje odpalić mój samochód po wymianie komputera który uszkodziłem przez zwarcie w instalacji.
Wydaje mi się że Pani podpowiedź będzie dla mnie zbawienna.
Sprobowalem zrobić zgodnie z opisem i :
- po właczeniu na panelu liczby 2 po kilkunastu sekundach zaczyna migać liczba 5
- na panelu 3 - nic więcej się nie pojawia
- na panelu 41 - włączają się nawiewy
- na panelu 51 - temp. 8,5 stopnia nastepnie 13stopni nastepnie 13stopni
I stał się cud samochód odpalił. Chodził kulawo ale jak sie nagrzał to wszystko wróciło do normy.
Zgasiłem samochód i ponownie sprawdziłem zgodnie z Pani opisem wszystkie parametry:
- po właczeniu na panelu liczby 2 po kilkunastu sekundach zaczyna migać liczba 5
- na panelu 3 - nic więcej się nie pojawia
- na panelu 41 - włączają się nawiewy
- na panelu 51 - temp. 10 stopni następnie 18stopni nastepnie 19stopni
jeżeli ta druga wartość jest od temp płynu chłodzącego w silniku to znaczy że pokazuje totalnie błędną wartośc bo plyn powinien mieć około 90stopni w tym momencie.
Czy na podstawie tych danych można stwierdzić że czujnik temperatury silnika jest uszkodzony?
Dziwne tylko że samochód zapalił. Może przed tym testem zepsuty czujnik informował komputer że jest np. 8 0stopni i CPU dawał zbyt uboga mieszankę aby odpalić.
Bardzo proszę o pomoc w diagnozie.Skąd można uzyskać takie ciekawe informacje jak np. taki sposób sprawdzania czujników.
Z poważaniem
Mariusz Zygier ([email protected])
Od miesiąca próbuje odpalić mój samochód po wymianie komputera który uszkodziłem przez zwarcie w instalacji.
Wydaje mi się że Pani podpowiedź będzie dla mnie zbawienna.
Sprobowalem zrobić zgodnie z opisem i :
- po właczeniu na panelu liczby 2 po kilkunastu sekundach zaczyna migać liczba 5
- na panelu 3 - nic więcej się nie pojawia
- na panelu 41 - włączają się nawiewy
- na panelu 51 - temp. 8,5 stopnia nastepnie 13stopni nastepnie 13stopni
I stał się cud samochód odpalił. Chodził kulawo ale jak sie nagrzał to wszystko wróciło do normy.
Zgasiłem samochód i ponownie sprawdziłem zgodnie z Pani opisem wszystkie parametry:
- po właczeniu na panelu liczby 2 po kilkunastu sekundach zaczyna migać liczba 5
- na panelu 3 - nic więcej się nie pojawia
- na panelu 41 - włączają się nawiewy
- na panelu 51 - temp. 10 stopni następnie 18stopni nastepnie 19stopni
jeżeli ta druga wartość jest od temp płynu chłodzącego w silniku to znaczy że pokazuje totalnie błędną wartośc bo plyn powinien mieć około 90stopni w tym momencie.
Czy na podstawie tych danych można stwierdzić że czujnik temperatury silnika jest uszkodzony?
Dziwne tylko że samochód zapalił. Może przed tym testem zepsuty czujnik informował komputer że jest np. 8 0stopni i CPU dawał zbyt uboga mieszankę aby odpalić.
Bardzo proszę o pomoc w diagnozie.Skąd można uzyskać takie ciekawe informacje jak np. taki sposób sprawdzania czujników.
Z poważaniem
Mariusz Zygier ([email protected])
Wróć do „Actyon/Actyon Sports”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości