Witam .
Posiadam Korando z 2018 r silnik 2,2 D
Po przekroczeniu 3000 obrotów zapala się lampka ciśnienia oleju . Uznałem że może to być wina czujnika ponieważ po spadku obrotów wszystko wraca do normy . Próbowałem szukać czujnika niestety ale nie odnalazłem . Może ktoś podpowie gdzie jest czujnik ciśnienia oleju . W miejscu gdzie spodziewałem się go znaleźć czyli w obudowie mocowania filtra niestety jest tylko zaślepione miejsce .
Może ktoś mi podpowie gdzie można go znaleźć lub miał podobne zachowanie silnika i. postawi diagnozę
Ciśnienie oleju
Tutaj zamieszczamy opinie,a także adresy, telefony o warsztatach specjalizujących się w naprawach marki Ssangyong.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 04 kwie 2023, 17:10
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 2200
- Gadu-Gadu: 0
-
- Stały bywalec
- Posty: 708
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Ciśnienie oleju
Postautor: trol48 » 17 sie 2023, 10:05
witaj
jest jeszcze zawór przelewowy, manometr da Ci odpowiedź , chyba sprawdzisz błędy w OBD2
jest jeszcze zawór przelewowy, manometr da Ci odpowiedź , chyba sprawdzisz błędy w OBD2
-
- Stały bywalec
- Posty: 708
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Ciśnienie oleju
Postautor: trol48 » 17 sie 2023, 10:08
warto nie bagatelizować wskazań, smarowanie , właściwe ciśnienie napinacza,
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 04 kwie 2023, 17:10
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 2200
- Gadu-Gadu: 0
Re: Ciśnienie oleju
Postautor: Grzegorz61 » 17 sie 2023, 20:31
Dzięki za podpowiedź odnośnie zaworu przelewowego ale gdzie jest czujnik ciśnienia oleju bo tam chciałem wkręcić manometr aby sprawdzić ciśnienie na obrotach .
-
- Stały bywalec
- Posty: 708
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Ciśnienie oleju
Postautor: trol48 » 22 sie 2023, 18:54
WITAJ
warsztat na Goraszewskiej w WWA serwis HYUNDAJA KIA , klubowicz SSang.. warsztatowiec tel 512 472 199 i drugi kontakt sklep SSang.. UNIMART 501 323 333
nie znam tych modeli
przepraszam
warsztat na Goraszewskiej w WWA serwis HYUNDAJA KIA , klubowicz SSang.. warsztatowiec tel 512 472 199 i drugi kontakt sklep SSang.. UNIMART 501 323 333
nie znam tych modeli
przepraszam
- Piasek1980
- Stały bywalec
- Posty: 502
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 11:20
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Automat 6biegowy
- Gadu-Gadu: 0
Re: Ciśnienie oleju
Postautor: Piasek1980 » 10 wrz 2023, 6:50
Na wyższych obrotach ciśnienie naturalnie zawsze jest wyższe zatem trop z zapalającą się kontrolką ciśnienia (i czujnik ciśnienia jako winowajca) po mojemu jest błędny. Kontrolka to wynik a nie winowajca.
Zacząłbym i to czym prędzej od zdjęcia misy olejowej i oględzinach co tam w niej znajdziesz na dnie oraz oględzinach smoka pompy oleju. Prawdopodobnie zapchany syfem stąd na niskich obrotach jeszcze wyrabia z ciśnieniem ale na wysokich już nie.
Drugą możliwą przyczyną takiego stanu rzeczy jest konająca pompa oleju silnika.
Podobnie jak w pierwszym przypadku winę za taki stan rzeczy ponosi kilka nakładających się na siebie czynników.
Polecam obejrzeć kilka materiałów nt. silników OM646/651 Merca... nawet w polskojęzycznym YT znajdziesz sporo fachowej wiedzy z udokumentowanym video co tam sie robi w tych silnikach i co jest za to odpowiedzialne.
Zacząłbym i to czym prędzej od zdjęcia misy olejowej i oględzinach co tam w niej znajdziesz na dnie oraz oględzinach smoka pompy oleju. Prawdopodobnie zapchany syfem stąd na niskich obrotach jeszcze wyrabia z ciśnieniem ale na wysokich już nie.
Drugą możliwą przyczyną takiego stanu rzeczy jest konająca pompa oleju silnika.
Podobnie jak w pierwszym przypadku winę za taki stan rzeczy ponosi kilka nakładających się na siebie czynników.
Polecam obejrzeć kilka materiałów nt. silników OM646/651 Merca... nawet w polskojęzycznym YT znajdziesz sporo fachowej wiedzy z udokumentowanym video co tam sie robi w tych silnikach i co jest za to odpowiedzialne.
Zamienniki części Tivoli/XLV
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 04 kwie 2023, 17:10
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 2200
- Gadu-Gadu: 0
Re: Ciśnienie oleju
Postautor: Grzegorz61 » 24 gru 2023, 22:30
Witaj Piasek.
Dzięki za Twoje podpowiedzi . Popatrzyłem sobie na te filmiki i muszę przyznać ze ciekawe rzeczy można sobie przemyśleć .
Mam do Ciebie równiez jedno pytanie i jeżeli pozwolisz to :
Czy jest rzeczą normalną źe włączam zapłon zapalają się kontrolki (w tym) ciśnienia oleju i jeszcze przed uruchomieniem silnika gaśnie kontrolka ciśnienia oleju . Uruchamiam silnik i do 2500 obrotów jest wszystko ok a potem czyli wyższe obroty zapala się kontrolka ciśnienia oleju . Obniźenie obrotów i wszystko wraca do normy .
Czy jest normalnie ze kontrolka sama gaśnie jeszcze przed uruchomieniem silnika ?
Dzięki za Twoje podpowiedzi . Popatrzyłem sobie na te filmiki i muszę przyznać ze ciekawe rzeczy można sobie przemyśleć .
Mam do Ciebie równiez jedno pytanie i jeżeli pozwolisz to :
Czy jest rzeczą normalną źe włączam zapłon zapalają się kontrolki (w tym) ciśnienia oleju i jeszcze przed uruchomieniem silnika gaśnie kontrolka ciśnienia oleju . Uruchamiam silnik i do 2500 obrotów jest wszystko ok a potem czyli wyższe obroty zapala się kontrolka ciśnienia oleju . Obniźenie obrotów i wszystko wraca do normy .
Czy jest normalnie ze kontrolka sama gaśnie jeszcze przed uruchomieniem silnika ?
- Piasek1980
- Stały bywalec
- Posty: 502
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 11:20
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Automat 6biegowy
- Gadu-Gadu: 0
Re: Ciśnienie oleju
Postautor: Piasek1980 » 29 gru 2023, 16:53
W wielu silnikach gaśnie już w momencie kręcenia rozrusznikiem - pomimo że silnik jeszcze nie załapał pracy.
Wkręć zegar w miejsce czujnika i zobacz co się dzieje z ciśnieniem oleju na każdym etapie.
Ta misę zdjąłeś ?
Wkręć zegar w miejsce czujnika i zobacz co się dzieje z ciśnieniem oleju na każdym etapie.
Ta misę zdjąłeś ?
Zamienniki części Tivoli/XLV
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości