Czujnik ciśnienia doładowania
SsangYong Kyron to SUV średniej wielkości, idealny dla typowej 4-osobowej rodziny. Obszerna kabina i przestrzeń bagażowa oraz sprawdzone rozwiązania techniczne i napęd 4x4. Obecnie bardzo popularny model na rynku wtórnym.
-
- Forumowicz
- Posty: 56
- Rejestracja: 09 lis 2015, 17:23
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
Czujnik ciśnienia doładowania
Postautor: ARLNIE » 26 paź 2016, 11:02
W jednym z moich poprzednich postów opisałam co dolega mojemu kyronowi czyli pikanie, brak mocy, głośna praca silnika itd. Samochód postawiłam do warsztatu i tam uzupełnili olej w silniku, bo przez uszkodzoną odmę sporo mi oleju uciekło, wymienili odmę, dolali oleju do skrzyni biegów, bo brakowało ok litra, ale wycieków nie ma, więc mechanik stawia na to, że ktoś kiedyś wymieniając olej w skrzyni robił to na oko, bez użycia bagnetu i stąd jego mała ilość. Olej w skrzyni był czysty. Wyczyścili mi zawór EGR i niestety niewiele to pomogło. Na jeździe próbnej po przeciągnięciu samochodu na dwójce, pomimo wysokich obrotów - nie chciał wrzucić trójki. Zrobił to dopiero po odpuszczeniu gazu. Podpięli go więc pod komputer i tam wyskoczył błąd ciśnienia doładowania. Wyczyścili czujnik, bo podobno cały był w sadzy, wykasowali błąd, przez chwilę było ok, ale sytuacja znów się powtórzyła i pojawił się ten sam błąd. Turbinę sprawdzali i jest ok, a samochód jeździ jakby nie na pełnej mocy. Mechanik stawia na uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania i teraz mam do Was wieeeelką prośbę o sprecyzowanie co to za część, gdzie ją dostanę i czy jest jakiś zamiennik np mercedesowy albo czy ona ma jakiś swój numer i po numerze części mogę ją znaleźć?
- Consool
- Stały bywalec
- Posty: 669
- Rejestracja: 25 sie 2014, 21:33
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Czujnik ciśnienia doładowania
Postautor: Consool » 26 paź 2016, 12:21
Miałem podobnie .... wymieniłem modulator który steruje praca turbiny i problem u mnie zniknął ... z tym ze u mnie wywalało sam check ... dodam że kupiłem czujnik doladowania turbo na nowy ... I nic nie pomogło ... wtedy wymieniłem modulator i jak ręką odjał ....
-
- Forumowicz
- Posty: 56
- Rejestracja: 09 lis 2015, 17:23
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
Re: Czujnik ciśnienia doładowania
Postautor: ARLNIE » 26 paź 2016, 13:22
Od razu zadzwoniłam do mechanika by mu powiedzieć o tym zaworze i stwierdził, że to również może być przyczyną spadku mocy. Z tym że mi nie świeci się check. A możesz podać mi namiary skąd brałeś ten modulator lub jakieś numery i producenta? A może zawór od mercedesa będzie pasował? Bo jak się okaże, że mam wywalić 700zł na czujnik ciśnienia, a to nie pomoże, a wina będzie leżała w modulatorze, który jest tańszy (chyba), to się normalnie wścieknę, a potem załamię i w efekcie czego kupię sobie fiata500 

- Consool
- Stały bywalec
- Posty: 669
- Rejestracja: 25 sie 2014, 21:33
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Czujnik ciśnienia doładowania
Postautor: Consool » 26 paź 2016, 14:12
Kochana nowy modulator kosztuje z 700 zł hehe ja kupiłem taki co siedzi w Oplu i działa tak samo jak nasze.... cena nieporównywalnie niska
masz linka do aukcji gdzie ja kupowałem .... Kolega sergio potwierdzi ze pasuje na bank do rexa ..
http://allegro.pl/zawor-podcisnienia-egr-n75-turbo-opel-703073000-i5764508347.html?snapshot=MjAxNi0wNi0xN1QyMDozNzoyM1o7YnV5ZXI7OTQxZWVlNGRiZDQ1YjYyMGE4YzU4MjMwZDYyN2QzMTJmMTVjZWZmNGExNjUxNjdlNzNhNDFmYTE3NWM5YWQ4ZA==

http://allegro.pl/zawor-podcisnienia-egr-n75-turbo-opel-703073000-i5764508347.html?snapshot=MjAxNi0wNi0xN1QyMDozNzoyM1o7YnV5ZXI7OTQxZWVlNGRiZDQ1YjYyMGE4YzU4MjMwZDYyN2QzMTJmMTVjZWZmNGExNjUxNjdlNzNhNDFmYTE3NWM5YWQ4ZA==
-
- Forumowicz
- Posty: 56
- Rejestracja: 09 lis 2015, 17:23
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
Re: Czujnik ciśnienia doładowania
Postautor: ARLNIE » 26 paź 2016, 14:43
Tylko, że ja mam Kyrona...Ale może nie będzie różnicy. Zrobiłam print screena i porównamy dziś z mechanikiem te modulatory. Jesooo jak nie jeden samochód to drugi. Turbina też zaczyna mi pomału gwizdać więc już chyba mogę zacząć odkładać kasę na szykującą się regenerację. Ale zobaczcie, wiskoza do kyrona 1000zł, ta sama wiskoza od mercedesa - 120zł. Modulator ciśnienia - 700zł, ten sam modulator tylko do opla - 149zł...I gdyby nie wy i to forum - płaciłabym miliony i łkała w poduszkę! 

- Consool
- Stały bywalec
- Posty: 669
- Rejestracja: 25 sie 2014, 21:33
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Czujnik ciśnienia doładowania
Postautor: Consool » 26 paź 2016, 15:08
Wiskoze tez wymieniałem ... oryginał ponad 1000 zł a ja kupiłem na allegro za 170 zł ..
pasowała i śmiga
po kiego tyle wydawać ....


-
- Rusza z kopyta
- Posty: 32
- Rejestracja: 04 maja 2016, 7:29
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 1998
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Radzymin
Re: Czujnik ciśnienia doładowania
Postautor: madej » 26 paź 2016, 17:46
nr zaworu podciśnienia który pasuje do Kyrona - 8200790180 - Pełno tego znajdziesz na allegro w niskich cenach.
-
- Forumowicz
- Posty: 56
- Rejestracja: 09 lis 2015, 17:23
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
Re: Czujnik ciśnienia doładowania
Postautor: ARLNIE » 27 paź 2016, 11:51
Słuchajcie! Znalazłam modulator za 149zł!
Wydrukowałam zdjęcie i pokazałam mechanikowi i to ten
A wiskozę drogi Consoolu też kupiłam, bodajże od mercedesa, nową, za 120zł
Tak więc cieszę się jak dziecko. Jaka ja jestem Wam wdzięczna za podpowiedzi dotyczące części - nawet nie wiecie! Wymieniłam dziś opony (1500zł cholerka i to niższa półka!), wreszcie, jeszcze tylko czekają mnie tarcze z tyłu, bo są dojechane, ale to przy wymianie klocków i ta nieszczęsna turbina... Niestety pikanie wciąż nie ustało, a kontrolka żadna się nie świeci :/ A powiedzcie mi, jak to jest w końcu z tym ESP - Kyrony mają czy nie mają ESP? Sprzedawca pisał, że niby ma, ale samochód miał mieć też wiele innych funkcji, których, jak się okazało na miejscu- nie było. Bo teoretycznie zastanawia mnie jak samochód z napędem na jedną oś, a jak 4X4 to i tak bez tego mechanizmu różnicowego czy jak mu tam, ma mieć ESP i czy to nie jest rzecz dostępna jedynie w autach ze stałym 4X4?
Może dziś uda się wymienić ten zawór, to dam znać jak rezultaty.
Madeju - a znasz może numer pasującego czujnika ciśnienia doładowania?




Może dziś uda się wymienić ten zawór, to dam znać jak rezultaty.
Madeju - a znasz może numer pasującego czujnika ciśnienia doładowania?
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 32
- Rejestracja: 04 maja 2016, 7:29
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 1998
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Radzymin
Re: Czujnik ciśnienia doładowania
Postautor: madej » 27 paź 2016, 19:20
To co podałem to jest właśnie do doładowania turbiny.
W Kyronie są 2 takie.Jeden jest od EGR-a a drugi od turbiny.
Co do ESP.jeśli nie masz wyłącznika ESP po lewej stronie to raczej Twój Kyron nie będzie miał ESP
na zdjęciu widać ten przełącznik.
W Kyronie są 2 takie.Jeden jest od EGR-a a drugi od turbiny.
Co do ESP.jeśli nie masz wyłącznika ESP po lewej stronie to raczej Twój Kyron nie będzie miał ESP

na zdjęciu widać ten przełącznik.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Czujnik ciśnienia doładowania
Postautor: Trawas » 27 paź 2016, 21:51
Arl- tak
podsumowują to wszystko, co zostało tu napisane muszę podzielić się pewnymi obawami. Oleju może ubywać nie tylko przez uszkodzoną odmę ale, co gorsza przez wyrobioną turbinę - olej znika bo przelatuje do pompowanego powietrza a z nim do garów, gdzie się spala. Masz wówczas efekt głośniejszej pracy silnika a całe zjawisko jest bardzo groźne. Silnik, jak się rozgrzeje, odpala w cylindrze nie w chwili wtrysku ale wcześniej po sprężeniu mieszanki powietrza i oleju ze skrzyni a zapłon nie jest kontrolowany. W skrajnych przypadka może dojść do rozbiegania się silnika, którego nijak nie można wyłączyć. W twoim przypadku , jeśli połączyć trzy info - braki oleju, błędy doładowania i głośniejszą pracę silnika to może oznaczać właśnie to, co napisałem. Pomiar ciśnienia dawanego przez turbinę nic tu nie da bo ona pompuje ale chodzi o to ,czy pompuje powietrze, czy powietrze z olejem, którym jest smarowana ?
Lepiej to sprawdź bo stracić można silnik.

Lepiej to sprawdź bo stracić można silnik.
- Consool
- Stały bywalec
- Posty: 669
- Rejestracja: 25 sie 2014, 21:33
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Czujnik ciśnienia doładowania
Postautor: Consool » 27 paź 2016, 21:57
Byłem świadkiem jak właśnie w taki sposób turbina padła mojemu koledze w Kia Sorento .... Nagle silnik sam wsedł na wysokie obroty za samochodem cała masa dymu i nie dało sie tego zatrzymać ... Nie można wyłaczyć silnika w żaden sposób jedynie co to człowiek czeka aż turbina zeżre olej a silnik sie zatrze ... A wtedy jedynie remont silnika .... najlepiej jest jednak przy manualnej skrzyni bo można go wyłaczyć ale w automacie nie idzie .....
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 32
- Rejestracja: 04 maja 2016, 7:29
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 1998
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Radzymin
Re: Czujnik ciśnienia doładowania
Postautor: madej » 28 paź 2016, 12:37
Miałem właśnie taki przypadek w Kia Sorento
Auto było w automacie i udało sie go zdławić,tak więc szkód nie było.Jedynie co to wymiana turbiny ,wyczyszczenie intercoolera i auto do tej pory śmiga(u nowego właściciela:) )

-
- Forumowicz
- Posty: 56
- Rejestracja: 09 lis 2015, 17:23
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
Re: Czujnik ciśnienia doładowania
Postautor: ARLNIE » 28 paź 2016, 13:49
Jak w rextonie padła turbina, to samochód jechał z prędkością 30km/h, a dymił jak parowóz. A z łopatek został tylko wiór. Zawór mam wymieniony, ale jakoś kopa samochód nie dostał. Może jest mniej zmulony podczas ruszania. Ale nie kopci. Po dolaniu 2 litrów oleju, silnik pracuje zdecydowanie ciszej, ale wciąz mam wrażenie, że to nie to co kiedyś. Będę teraz sprawdzać co tydzień stan oleju, jak zacznie ubywać, to cóż. Spuszczę głowę i zawlokę auto do mechanika, sprzedam nerkę i jakoś to będzie
Turbina ma lekkie luzy i zaczyna wydawać specyficzny dźwięk, szczególnie przy odpuszczaniu gazu jest takie jakby...ekhm...tiu tiu tiu
ale cichutko. NAtomiast dziś zauważyłam, na tyle na ile wspaniała pogoda mi na to pozwoliła, depnąć w gaz i słyszałam gwizdanie turbiny, czego wcześniej nie zaobserwowałam. Mechanik mówi, że nie było widać, żeby turbina byłą jakaś usmarowana, choć jak ta odma wysunęła się, to i tak miałam zarzygane tam wszystko olejem. Ale po wymianie i wyczyszczeniu - póki co czysto. Święta idą, a tu, kurczę, turbinę trzeba wymieniać...
A przycisku ESP off nie mam, więc już wszystko jasne :/


A przycisku ESP off nie mam, więc już wszystko jasne :/
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Czujnik ciśnienia doładowania
Postautor: Trawas » 29 paź 2016, 14:48
To, czy masz ESP , czy nie widać po modulatorze ABS . Ile z niego wychodzi przewodów hamulcowych ?
Jeżeli jest ich tyle ile kół w aucie to ESP jest- a jeśli na tył idzie tylko jeden to ESP nie ma .
Madej, fakt , na taki rozbiegany silnik sposób jest tyko jeden. Zerwać albo ostatecznie przeciąć gumową rurę doprowadzającą powietrze od intercoolera do kolektora i zatkać wlot łapą żeby odciąć zasilanie silnika. Działać trzeba szybko a tu najczęściej ludziska głupieją nie wiedząc o co chodzi ? ( Problem w tym, że jak ktoś jest anemikiem to może go wciągnąć do cylindra)

Jeżeli jest ich tyle ile kół w aucie to ESP jest- a jeśli na tył idzie tylko jeden to ESP nie ma .
Madej, fakt , na taki rozbiegany silnik sposób jest tyko jeden. Zerwać albo ostatecznie przeciąć gumową rurę doprowadzającą powietrze od intercoolera do kolektora i zatkać wlot łapą żeby odciąć zasilanie silnika. Działać trzeba szybko a tu najczęściej ludziska głupieją nie wiedząc o co chodzi ? ( Problem w tym, że jak ktoś jest anemikiem to może go wciągnąć do cylindra)


-
- Forumowicz
- Posty: 56
- Rejestracja: 09 lis 2015, 17:23
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
Re: Czujnik ciśnienia doładowania
Postautor: ARLNIE » 07 lis 2016, 10:03
Czy szanowni koledzy może orientują się jaki jest numer turbiny do kyrona 2006? Muszę zamówić sam ten środek, wolałabym szukać po numerze części niż dedykowane wyłącznie kyronom...
Z silnika ubywa mi oleju, a raczej wygląda to na głodną turbinę. Wprawdzie nie ubywa go w zastraszającym tempie, ale jednak. Chyba, że to silnik, który zjada olej i to norma...

Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości