
Co jest potrzebne:
- dowolny adapter linii K na USB z chipem FTDI, najlepszy będzie taki z wystawionymi gołymi pinami, ponieważ gniazdo OBD w samochodzie ma niestandardowy pinout, adaptery KKL też działają
- program CASCADE w wersji 0.9.4 (link w stopce)
- może się przydać miernik wielofuncyjny z dźwiękową sygnalizacją ciągłości obwodu
0. Podłączamy adapter do komputera, instalujemy drivery itd.
1. Najpierw trzeba ustalić, na którym pinie gniazda OBD jest interesujący nas moduł. Np. według schematu elektrycznego TCU powinno być na pinie 14, a jak się okazało, przynajmniej w wersji z 4-biegową skrzynią BTR i silnikiem 2.9, skrznia była na pinie 11. Na niektórych rosyjskich forach były informacje, że jest na pinie 8, chociaż powinien tam być ABS. Rozpiska na podstawie schematu elektrycznego poniżej.

Żeby to potwierdzić przydaje się miernik i schemat elektryczny. W dokumentacji trzeba znaleźć schemat interesującego nas modułu, a na nim numer pinu odpowiadającego za diagnostykę. Warto zerknąć też na numerację pinów w gnieździe modułu. Potem przy wyłączonym zapłonie a najlepiej odpiętym akumulatorze trzeba znaleźć w samochodzie moduł, wypiąć z niego wiązkę i sprawdzić przy pomocy miernika, z którym pinem gniazda OBD jest połączony przewód wiązki prowadzący do pin diagnostycznego modułu.
2. Podłączamy adapter linii K do gniazda diagnostycznego, masę do pinu 4 lub 5, zasilanie do pinu 16 a linię K do pinu wybranego modułu. Gniazdo ma 16 pinów i znajduje się u dołu pod kierownicą, z lewej strony.
3. Uruchamiamy program CASCADE i wybieramy z katalogu roms plik KOREAN.bin, potem VEHICLE DIAGNOSIS -> SSANGYONG -> REXTON i moduł, który chcemy diagnozować. Włączamy zapłon.
4. Po zakończeniu pracy z wybranym modułem a przed rozpoczęciem pracy z kolejnym warto jest zdjąć zasilanie z adaptera i ponownie uruchomić program CASCADE. Bez tego zdarzały mi się problemy z komunikacją, szczególnie z modułem airbag.
Uwagi:
- nie wiem, na ile prawdziwe są informację pkazywane przez CASCADE, u mnie z jakiegoś powodu komputer poduszek pokazuje za niskie napięcie TCU, czyli komputera skrzyni
- odczyt parametrów na żywo czasem działa dość dziwnie, pokazując wartości z kosmosu, podejrzewam, że emulacja komunikacji nie jest do końca pozbawiona błędów, gdzieś gubione są bajty
- CASCADE można skompilować i odpalić na Linuxie, komunikacja działa trochę lepiej, ale trzeba wprowadzić parę poprawek w kodzie bez których się wywala, jak ktoś będzie chciał to opiszę później