Dlaczego benzynowe 3,2 Musso jest tańsze od 2,9TD
Analizując ogłoszenia dochodzę do wniosku, że diesle są dużo droższe. Dlaczego?
Dlaczego benzynowe Musso jest tańsze od 2,9TD
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Dlaczego benzynowe Musso jest tańsze od 2,9TD
Postautor: mussolinii » 25 paź 2009, 15:46
Bo sa bardziej popularne, sa oszczedniejsze, wystepuja w manualu i maja mozliwosc odlaczenia przedniej osi.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
-
- Stały bywalec
- Posty: 373
- Rejestracja: 31 sie 2008, 13:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Dlaczego benzynowe Musso jest tańsze od 2,9TD
Postautor: Ramzes » 25 paź 2009, 15:53
Ale, do benzyny można założyć LPG i wtedy koszt jazdy jest porównywalny do diesla.
W benzynach też są skrzynie manualne, nie tylko automaty.
Mając napęd stały 4x4 chyba lepiej jeździ się np po mokrym asfalcie, czy zaśnieżonej drodze.
Napęd stały - mają albo międzyosiowy mechanizm różnicowy lub sprzęgło wielopłytkowe między osiami.
Na pewno benzyna jest dużo mniej popularna, bo nowe MUSSO (duże litery przez szacunek) benzyna była droższa w zakupie około 20 %.
Ale z drugiej strony jak ktoś kupuje nowe auto za 100 tys zł to i może kupić za 120 tys zł - dla niego nie ma chyba różnicy.
W benzynach też są skrzynie manualne, nie tylko automaty.
Mając napęd stały 4x4 chyba lepiej jeździ się np po mokrym asfalcie, czy zaśnieżonej drodze.
Napęd stały - mają albo międzyosiowy mechanizm różnicowy lub sprzęgło wielopłytkowe między osiami.
Na pewno benzyna jest dużo mniej popularna, bo nowe MUSSO (duże litery przez szacunek) benzyna była droższa w zakupie około 20 %.
Ale z drugiej strony jak ktoś kupuje nowe auto za 100 tys zł to i może kupić za 120 tys zł - dla niego nie ma chyba różnicy.
KOCHAM NOSOROŻCE, quady, narty, karawaning
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Dlaczego benzynowe Musso jest tańsze od 2,9TD
Postautor: mussolinii » 25 paź 2009, 16:13
Dokladajac LPG:
1. dodatkowe koszty
2. brak duzego bagaznika w wyniku zainstalowania wielkiej butli.
3.2 jest tylko w automacie ( a o taki zdaje sie pytasz zakladajac ten topic). Manuali nie bylo. Bywaly manuale ale w wersjach z silnikem 2.3 140KM. Wersja 3.2 220KM ma tylko automat. Silnik w wyniku stalego napedu na przednia os pali powyzej 15l/100km. Potwierdza Ci to uzytkownicy ktorzy sa zarejestrowani na forum.
W wersji 3.2 masz sprzeglo elektormagnetyczne ktore "popuszcza" przeniesienie napedu na przednia os w wyniku roznicy predkosci przedniego i tylnego walu.
Jak jest zasniezona droga, mokry asfalt czy blotnista polna droga to w dieslu dolaczamy sobie przod i rowniez dobrze sie jedzie
1. dodatkowe koszty
2. brak duzego bagaznika w wyniku zainstalowania wielkiej butli.
3.2 jest tylko w automacie ( a o taki zdaje sie pytasz zakladajac ten topic). Manuali nie bylo. Bywaly manuale ale w wersjach z silnikem 2.3 140KM. Wersja 3.2 220KM ma tylko automat. Silnik w wyniku stalego napedu na przednia os pali powyzej 15l/100km. Potwierdza Ci to uzytkownicy ktorzy sa zarejestrowani na forum.
W wersji 3.2 masz sprzeglo elektormagnetyczne ktore "popuszcza" przeniesienie napedu na przednia os w wyniku roznicy predkosci przedniego i tylnego walu.
Jak jest zasniezona droga, mokry asfalt czy blotnista polna droga to w dieslu dolaczamy sobie przod i rowniez dobrze sie jedzie

Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- sasek1
- Stały bywalec
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 17:53
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 7602523
- Lokalizacja: Brunary koło Nowego Sącza woj. małopolskie
Re: Dlaczego benzynowe Musso jest tańsze od 2,9TD
Postautor: sasek1 » 27 paź 2009, 20:22
mussolinii pisze:Dokladajac LPG:
1. dodatkowe koszty
2. brak duzego bagaznika w wyniku zainstalowania wielkiej butli.
3.2 jest tylko w automacie ( a o taki zdaje sie pytasz zakladajac ten topic). Manuali nie bylo. Bywaly manuale ale w wersjach z silnikem 2.3 140KM. Wersja 3.2 220KM ma tylko automat. Silnik w wyniku stalego napedu na przednia os pali powyzej 15l/100km. Potwierdza Ci to uzytkownicy ktorzy sa zarejestrowani na forum.
W wersji 3.2 masz sprzeglo elektormagnetyczne ktore "popuszcza" przeniesienie napedu na przednia os w wyniku roznicy predkosci przedniego i tylnego walu.
Jak jest zasniezona droga, mokry asfalt czy blotnista polna droga to w dieslu dolaczamy sobie przod i rowniez dobrze sie jedzie
CO DO TEMATU TO ZAWSZE(NO PRAWIE) BENZYNIKI SA DROZSZE
A CO DO 3.2 TO SA TEZ AUTOMATY OTO LINK Z ALLEGRO
http://moto.allegro.pl/item792751758_da ... 24_km.html
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Dlaczego benzynowe Musso jest tańsze od 2,9TD
Postautor: mussolinii » 27 paź 2009, 20:48
A to zwracam honor.. gdzies czytalem ze tylko automaty byly z tym silnikiem - widac glupoty pisali. Ciekawe co za skrzynia tam siedzi bo przeciez nie ta z diesla?
Ten mussak 3.2 z alledrogo jakis bardzo zubozaly jak na wersje top benzin... nie ma halogenow, tapicerka materialowa i ten manual... hmm.
Ten mussak 3.2 z alledrogo jakis bardzo zubozaly jak na wersje top benzin... nie ma halogenow, tapicerka materialowa i ten manual... hmm.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- sasek1
- Stały bywalec
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 17:53
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 7602523
- Lokalizacja: Brunary koło Nowego Sącza woj. małopolskie
Re: Dlaczego benzynowe Musso jest tańsze od 2,9TD
Postautor: sasek1 » 28 paź 2009, 17:18
bo daewoo takie wypuszczało a skrzynia oczywiscie taka sama jak w dislach 

Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości