EGR - jak zablokować?
SsangYong Actyon Sports to pickup, którym przewieziesz niezbędny ładunek. Wygrywa z rozwiązaniami konkurencyjnych marek komfortem jazdy zbliżonym do samochodów typu SUV i lepszymi właściwościami jezdnymi
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 17
- Rejestracja: 24 sie 2015, 18:01
- Model: Actyon Sports
- Rok produkcji: 2008
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
EGR - jak zablokować?
Postautor: Kikulinek » 21 wrz 2016, 19:53
Hej! Zgodnie z tematem! Jak zablokować EGR żeby komputer nie pokazywał błędów? Może polecacie jakichś speców od tych spraw w okolicach Trójmiasta? Generalnie u mnie pojawia sią coś w rodzaju turbodziury, komputer pokazał błędy - awaria elektrozworu podciśnienia i elektrozworu EGR. Ten pierwszy wymieniłem i błąd puki co się nie pokazuje ale turbodziura wciąż jest i trochę kopci przy dodawaniu gazu.
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: EGR - jak zablokować?
Postautor: Trawas » 24 wrz 2016, 2:42
Nie wiem jak w tym modelu ale w Rexiu można oszukać kompa robiąc trójnik od turbiny i puszczając z niej część powietrza z pominięciem intercoolera wprost do zaworu ERG podłączając się w miejsce , tam gdzie wchodzą spaliny . ERG pracuje tak jak pracował dowalając nadwyżkę powietrza do kolektora poza obiegiem przepustnicy i czujnik daje się oszukać. To głupi układ , który porównuje to ile powietrza przeszło przez przepustnicę a ile faktycznie weszło do kolektora? Wszystko będzie działało , jak poprzednio tylko zamiast spalin dodane będzie powietrze. Tak można zrobić jeżeli ERG jest sterowany podciśnieniem ale nie elektrycznie. Ale jak cię złapią na stacji diagnostycznej z taką przeróbką to będzie dym. Lepiej zrobić to programowo u jakiegoś kumatego informatyka, Zabawne ale po zaślepieniu dopalania spalin na analizatorze nic nie wyjdzie bo te silniki są dość czyste , których skład wydmuchu mieści się w normie bez dopalania .
Poza tym , cały ten ERG to totalna ściema bo i tak dopalane jest ok 15-18 % spalin i to tylko w pewnym zakresie prędkości obrotowej silnika. . Jaki to może mieć wpływ na wynik końcowy ? 1-1,5 % ? Bzdura, i nic więcej.
Poza tym , cały ten ERG to totalna ściema bo i tak dopalane jest ok 15-18 % spalin i to tylko w pewnym zakresie prędkości obrotowej silnika. . Jaki to może mieć wpływ na wynik końcowy ? 1-1,5 % ? Bzdura, i nic więcej.
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: EGR - jak zablokować?
Postautor: sergio1969 » 25 wrz 2016, 7:12
EGR-egzemplarz gownianej recylkulacji
Totalne nieporozumienie w naszych silnikach-jebani ekolodzy wspolpracowali z engenierami i pomysleli zeby wkurwiac uzytkownikow -a dlaczego maja miec latwo w zyciu ,troche im to skomplikujemy - no i wsadzili modulator i jebany EGR
Totalne nieporozumienie w naszych silnikach-jebani ekolodzy wspolpracowali z engenierami i pomysleli zeby wkurwiac uzytkownikow -a dlaczego maja miec latwo w zyciu ,troche im to skomplikujemy - no i wsadzili modulator i jebany EGR
Sergio
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 17
- Rejestracja: 24 sie 2015, 18:01
- Model: Actyon Sports
- Rok produkcji: 2008
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
Re: EGR - jak zablokować?
Postautor: Kikulinek » 27 wrz 2016, 18:58
Wiem, chodzi mi o to czy wystarczy wsadzić zaślepkę/blaszkę na łączeniu tych rurek które idą od egr czy trzeba jeszcze jakoś grzebać w komputerze żeby błędy się nie pojawiały? Bo mi na pokazało błąd "uszkodzony elektrozawór EGR" - nowy kosztuje 1300 zł, widziałem też jakiś za 800 zł i zastanawiam się czy jest sens kupować skoro niektórzy blokują..
Zawór był czyszczony prze ze mnie.
Zawór był czyszczony prze ze mnie.
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: EGR - jak zablokować?
Postautor: Trawas » 28 wrz 2016, 20:46
Sprawdź modulator podciśnieniowy , bo ERG wcale nie musi być uszkodzony.
Nie, nie wystarczy zaślepić , w pewnym zakresie obrotów będzie wywalał błąd - bo w kolektorze ssącym jest czujnik napełnienia , który wychwytuje parametry ciśnienia. Jak odetniesz ERG to w pewnym zakresie małego obciążenia silnika będzie wykazywał "za mało"
Więc jedyna rada to, albo ingerencja w oprogramowanie, albo dostarczenie tam dodatkowej porcji czystego powietrza zamiast spalin - przez obejście od turbiny do ERG tam, gdzie wlatują do niego spaliny. Bilans gazów w kolektorze ssącym musi się zgadzać.
Nie, nie wystarczy zaślepić , w pewnym zakresie obrotów będzie wywalał błąd - bo w kolektorze ssącym jest czujnik napełnienia , który wychwytuje parametry ciśnienia. Jak odetniesz ERG to w pewnym zakresie małego obciążenia silnika będzie wykazywał "za mało"
Więc jedyna rada to, albo ingerencja w oprogramowanie, albo dostarczenie tam dodatkowej porcji czystego powietrza zamiast spalin - przez obejście od turbiny do ERG tam, gdzie wlatują do niego spaliny. Bilans gazów w kolektorze ssącym musi się zgadzać.
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: EGR - jak zablokować?
Postautor: sergio1969 » 04 paź 2016, 20:54
kup vakunometr i posprawdzaj podcisnienie
http://allegro.pl/miernik-tester-cisnie ... 65675.html
,druga rzecza modulator egr pasuje od opla
http://allegro.pl/zawor-podcisnienia-eg ... 08347.html
do Rextona pasuje i dziala nie wiem jak u ciebie
http://allegro.pl/miernik-tester-cisnie ... 65675.html
,druga rzecza modulator egr pasuje od opla
http://allegro.pl/zawor-podcisnienia-eg ... 08347.html
do Rextona pasuje i dziala nie wiem jak u ciebie
Sergio
- Consool
- Stały bywalec
- Posty: 669
- Rejestracja: 25 sie 2014, 21:33
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: EGR - jak zablokować?
Postautor: Consool » 09 paź 2016, 20:13
Z tym blokowaniem EGR to bym był ostrożny ... wiem że juz w kilku województwach w kraju policja zakupiła mobilne stacje diagnostyczne i bedą np sprawdzały auta łącznie z podłączeniem spalin ... jak wyjdzie coś to zabiorą wam dowód... a potem sypną się koszta 

Wróć do „Actyon/Actyon Sports”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości