Mam 3,2 benzyna z LPG
Od tygodnia zauważyłem, że jak jest ciepły silnik to podczas jazdy silnik na ułamek sekundy przestaje pracować (przerywa) tak co 20 - 30 sekund. Jak jest zimy to jest OK.
Dzisiaj zauważyłem, że zaczęły mi obroty falować na jałowym, potrafi zgasnąć, a czasami silnik się ratuje i podnosi obroty do ponad 1 tys.
Odłączyłem przepływomierz i obroty jałowe wyrównały się. Czy to może być przyczyną - zepsuty przepływomierz.
Patrzyłem na Allegro i są przepływomierze, ale mają płaską wtyczkę, a moja jest okrągła, taka wkręcana na gwint.
Można jeździć z odłączonym przepływomierzem?
Falujące obroty na jałowym i przerywana praca jak jest ciepł
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Stały bywalec
- Posty: 373
- Rejestracja: 31 sie 2008, 13:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Falujące obroty na jałowym i przerywana praca jak jest ciepł
Postautor: Ramzes » 19 lut 2014, 16:32
KOCHAM NOSOROŻCE, quady, narty, karawaning
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 28
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 21:39
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 2880841
Re: Falujące obroty na jałowym i przerywana praca jak jest c
Postautor: pagus1 » 19 lut 2014, 19:04
Ponoć żeby sprawdzić przepływomierz należy na zimnym silniku go odłączyć i spróbować odpalić auto.
Jak odpali to przepływka kaput. Do tego może być jeszcze uwalony czujnik zasysanego powietrza za przepływką.
Też mam podobne objawy w moim nowym nabytku ale jeszcze nie sprawdzałem przepływki nie mam kiedy. Jak narazie wymieniam to co na 100% kaput. Jutro czujnik temperatury płynu chłodniczego ten na termostacie z 4 pinami mam go uwalonego a to też może być u mnie przyczyną.
Orientuje się ktoś jak wybłyskać kody błędów w musso 3.2 2000r. ewentualnie jaki kupić interfejs do tego ustrojstwa. 4 warsztaty i żaden niema kabla.
Wtyczka prostokątna 20 pinów jak w kia.
Zerknij na allegro są na 100% przepływki na okrągłą wtyczkę tylko się przyjrzyj.
Jak odpali to przepływka kaput. Do tego może być jeszcze uwalony czujnik zasysanego powietrza za przepływką.
Też mam podobne objawy w moim nowym nabytku ale jeszcze nie sprawdzałem przepływki nie mam kiedy. Jak narazie wymieniam to co na 100% kaput. Jutro czujnik temperatury płynu chłodniczego ten na termostacie z 4 pinami mam go uwalonego a to też może być u mnie przyczyną.
Orientuje się ktoś jak wybłyskać kody błędów w musso 3.2 2000r. ewentualnie jaki kupić interfejs do tego ustrojstwa. 4 warsztaty i żaden niema kabla.
Wtyczka prostokątna 20 pinów jak w kia.
Zerknij na allegro są na 100% przepływki na okrągłą wtyczkę tylko się przyjrzyj.
-
- Stały bywalec
- Posty: 373
- Rejestracja: 31 sie 2008, 13:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Falujące obroty na jałowym i przerywana praca jak jest c
Postautor: Ramzes » 19 lut 2014, 21:01
Dzisiaj na rozgrzanym silniku odpiąłem przepływomierz i auto zaczęło normalnie się zachowywać. Na desce nie pojawił się żaden komunikat o trybie awaryjnym. Zrobiłem tak około 7 km,nawet auto trochę przegoniłem, auto zachowuje się normalnie tzn nie przerywa, nie gaśnie i nie falują mu obroty.
Zastanawiam się ile będzie palić bez przepływomierza, mieszanka powinna być wg mnie bogatsza. Jeżeli byłaby uboższa to poleci mi głowica i zawory.
Jak uważacie można jeździć dłużej bez przepływomierza (jeżeli będzie rozsądnie palić)
Do diagnozy potrzebny jest jakiś SCAN ileś - było o tym na forum. Ja przez ponad 4 lata obyłem się bez scanera.
Zastanawiam się ile będzie palić bez przepływomierza, mieszanka powinna być wg mnie bogatsza. Jeżeli byłaby uboższa to poleci mi głowica i zawory.
Jak uważacie można jeździć dłużej bez przepływomierza (jeżeli będzie rozsądnie palić)
Do diagnozy potrzebny jest jakiś SCAN ileś - było o tym na forum. Ja przez ponad 4 lata obyłem się bez scanera.
KOCHAM NOSOROŻCE, quady, narty, karawaning
- leon81
- Stały bywalec
- Posty: 283
- Rejestracja: 04 mar 2013, 14:10
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Falujące obroty na jałowym i przerywana praca jak jest c
Postautor: leon81 » 20 lut 2014, 10:02
Kolego generalnie bez przepływki auto powinno chodzic w trybie awaryjnym. Na ogół przewidziane jest dojechanie do serwisu i naprawa. Na dłuższą metę nie polecM jazdy bez przepływki - w końu po coś została tam zastosowana.
Niemożliwe od ręki, cuda w trzy dni !!!
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Falujące obroty na jałowym i przerywana praca jak jest c
Postautor: uki » 23 lut 2014, 23:34
Bez przeplywki będzie na bogato
jak masz tester sondy to będziesz widział czy bogato leje czy ubogo. Przeplywke sprawdź wpinając się w przewody wiązki podczas gdy otwiera się przepustnica napięcie ma rosnąc od około 1v do około 5v mogę się nieznacznie mylić ale prawidłowy pomiar powinien być bardzo zbliżony. Ewentualnie odepnij przeplywke i umyj element pomiarowo grzejny alkoholem izopropylowym do elektroniki tylko nie szoruj i nie używaj wersji w sprayu zbyt blisko żeby nie zamrozić elementu, poczekaj do wyschnięcia i obadaj czy się zmieniło cosik i napisz co wyszło z pomiarów.

Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości